Moikka. Olisin kysellyt sellaista että onko tuollaisessa C4:ssa -92 vuotisessa jonkin asteista vikakoodin lukusysteemiä? Konepeiton alla releboxissa on etureunassa jotain pinnejä, mistä vois tulkita et ne liittyis sellaiseen ja jos on niin millä niitä luetaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 C4 vianlukua
Collapse
X
-
Comment
-
Tuon 2.3:sen aivoihin on melko nihkeää päästä sisälle. On sen verran aatamin aikaista tekniikkaa että ei oikein suostu keskustelemaan nyky laitteiden väylänopeudella. Itse en ainakaan saanut yhteyttä USB tai edes sarjakaapelilla. Laakkosella sama homma heidän testerillä. Toki autokohtaisia eroja voi olla. Mutta jos ei koodien luku koneella onnistu, niin esim. jännitekynällä pystyy välkyttelemään koodit ulos.
Comment
-
Ja taitaapi olla jasson ohje tämä, linkkiä en löytänyt, mutta kopioin koneeltani:
Siis lainaus:
"(Tämä siis ECUille, joissa ei ole vielä pysyvää muistia)
1. Aja ~10min testilenkki, jonka aikana kierrokset käy yli 3000rpm ja kaasu pohjassa. Moottorin pitää lämmetä normaaliin käyttölämpötilaan.
2. Älä sammuta autoa.
3. Laita sulake neljäksi sekunniksi (4s) releeseen. Vikavalo alkaa vilkkua seuraavasti:
- yksi pitkä valo ja yksi pitkä tyhjä (molemmat 2,5s)
- ensimmäinen vikakoodin numero lyhyillä (0,5s) sykäyksillä eli esim. 4: on, off, on, off, on, off, on
- sitten seuraa yksi pitkä tyhjä ja seuraava numero vilkutetaan vastaavasti kuin edellä
- neljännen numeron jälkeen eli kun koko vikakoodi on vilkutettu alkaa saman vikakoodin vilkutus alusta ja toistuu kunnes siirrytään seuraavaan vikakoodiin.
- Seuraavaan vikakoodin siirrytään laittamalla jälleen sulake neljäksi sekunniksi.
- Kun siirrytään eteenpäin eikä uusia vikakoodeja enää ole toistuu lyhyt valo, pitkä väli, lyhyt valo, pitkä väli... Varsinaista lopetusta ei ole eli virrat vain pois.
Esim. ensimmäiseksi jos tulisi vikakoodi 4232, tulisi se näin:
- sulake 4s.
ooo___0-0-0-0___0-0___0-0-0___0-0___ooo___0-0-0-0___0-0___0-0-0___ jne...
- sulake 4s.
ooo___ ...vikakoodi 2... ___ooo___ ...vikakoodi 2... ___ooo___ jne...
- sulake 4s, mutta ei enää vikakoodeja
ooo___0___0___0___0___ jne...
Luultavasti graafisesti selkeä esitys eli ooo=pitkä valo, ___=pitkä väli, 0=lyhyt valo, -=lyhyt väli.
En tiedä sitten ruleeko tuo ooo___ aina vaihdoissa vai vain kun vikakoodin luku ensimmäisen kerran aloitetaan. Luulisi, sillä muuten on mahdotonta erottaa missä vikakoodi alkaa ja milloin loppuu, kun se toistuu peräkkäin.
Jos laittaa sulakkeen paikoilleen virrat pois päällä, kääntää virrat päälle ja ottaa sulakkeen 4s päästä irti, käynnistyy output-testi, joka testailee eri laitteiden toimivuutta. Muuten toimii kuten vikakoodien luku, mutta kertoo vikakoodin sijaan output-testin koodin, jota samalla suorittaa.
Ja todella se releen sulakepaikka yhdistää maan ja ECUn vikavalopinnin. Siihen ei siis tule jättää sulaketta."
Comment
-
Audi V8 ABH
Moi,
lainaten aihetta 2x2 liittimistä vikakoodinlukuun. Itsellä 1992 V8 ja ABH kone. Repsikan jalkatilassa on diagnostiikkaliittimiä. Pääsin käsilukijalla ja adapterikaapelilla kiinni laatikkoon, ilmastointiin ja Airbageihin. Vielä olisi Motronic ja mittariston liittimet, joihin ei ole päässyt kiinni.
Bagilta sai vikakoodin ja sen nollattua, laatikossa ei ollut vikaa ja ilmastoinnista tuli parin anturin vika. Onko lukijasta, tuurista tai kuun asennosta väliä, kun ei joka portista pääse kiinni?
Onko joku saanut tuon moottorinohjaimen langan päähän kiinni ja mitä lukijanaluetta/yksikköä käyttäen? Itse kokeilin 1. moottorinohjaus. Liittimet puhdistin, mutta se ei auttanut kuin ilmastoinnin ohjainyksikköön.
Comment
-
Meikäläisen taannoiseen laitteeseen (PT) pääsi joka paikkaan VAG-Comilla, joskin lootan linja oli jumalattoman huono ja pätki kovasti. Portin asetuksia säätämällä saattaa saada kiinni jotain noista mykistä controllereista.
Comment
Comment