Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 vianlukua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 C4 vianlukua

    Moikka. Olisin kysellyt sellaista että onko tuollaisessa C4:ssa -92 vuotisessa jonkin asteista vikakoodin lukusysteemiä? Konepeiton alla releboxissa on etureunassa jotain pinnejä, mistä vois tulkita et ne liittyis sellaiseen ja jos on niin millä niitä luetaan?

    #2
    Kyllä oikeassa olet, sulakeboksissa se on.
    Tarvitset vikakoodilukijaohjelma ja 2x2 adapteri.
    Jos ei kiire, viikon päästä meillä miitti Koivuhaan Teboililla ja usein jollakulla mukana, joten vikakoodien luku onnistuu samalla. Tervetuloa!

    Comment


    • #3
      No Perskeles. Toi olis parempi kuin hyvä juttu! laittakaa tarkempia aikoja niin tulisin mielelläni. Haluun saada varmuuden et onko mitään koodeja päällä.

      Comment


        #4
        Jos katsot tapahtumat osiosta löytyy tämä:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...94&postcount=1

        Comment


        • #5
          Jes. Kiitti. Toi Paippinenkin on muuten aika tuttu kun kesällä tuli GIXXERILLÄ siellä käytyy ja muutenkin pärrällä ajeltuu niitä reittei

          Comment


            #6
            Tuon 2.3:sen aivoihin on melko nihkeää päästä sisälle. On sen verran aatamin aikaista tekniikkaa että ei oikein suostu keskustelemaan nyky laitteiden väylänopeudella. Itse en ainakaan saanut yhteyttä USB tai edes sarjakaapelilla. Laakkosella sama homma heidän testerillä. Toki autokohtaisia eroja voi olla. Mutta jos ei koodien luku koneella onnistu, niin esim. jännitekynällä pystyy välkyttelemään koodit ulos.

            Comment


            • #7
              Ja taitaapi olla jasson ohje tämä, linkkiä en löytänyt, mutta kopioin koneeltani:

              Siis lainaus:
              "(Tämä siis ECUille, joissa ei ole vielä pysyvää muistia)
              1. Aja ~10min testilenkki, jonka aikana kierrokset käy yli 3000rpm ja kaasu pohjassa. Moottorin pitää lämmetä normaaliin käyttölämpötilaan.
              2. Älä sammuta autoa.
              3. Laita sulake neljäksi sekunniksi (4s) releeseen. Vikavalo alkaa vilkkua seuraavasti:
              - yksi pitkä valo ja yksi pitkä tyhjä (molemmat 2,5s)
              - ensimmäinen vikakoodin numero lyhyillä (0,5s) sykäyksillä eli esim. 4: on, off, on, off, on, off, on
              - sitten seuraa yksi pitkä tyhjä ja seuraava numero vilkutetaan vastaavasti kuin edellä
              - neljännen numeron jälkeen eli kun koko vikakoodi on vilkutettu alkaa saman vikakoodin vilkutus alusta ja toistuu kunnes siirrytään seuraavaan vikakoodiin.
              - Seuraavaan vikakoodin siirrytään laittamalla jälleen sulake neljäksi sekunniksi.
              - Kun siirrytään eteenpäin eikä uusia vikakoodeja enää ole toistuu lyhyt valo, pitkä väli, lyhyt valo, pitkä väli... Varsinaista lopetusta ei ole eli virrat vain pois.

              Esim. ensimmäiseksi jos tulisi vikakoodi 4232, tulisi se näin:
              - sulake 4s.
              ooo___0-0-0-0___0-0___0-0-0___0-0___ooo___0-0-0-0___0-0___0-0-0___ jne...
              - sulake 4s.
              ooo___ ...vikakoodi 2... ___ooo___ ...vikakoodi 2... ___ooo___ jne...
              - sulake 4s, mutta ei enää vikakoodeja
              ooo___0___0___0___0___ jne...

              Luultavasti graafisesti selkeä esitys eli ooo=pitkä valo, ___=pitkä väli, 0=lyhyt valo, -=lyhyt väli.

              En tiedä sitten ruleeko tuo ooo___ aina vaihdoissa vai vain kun vikakoodin luku ensimmäisen kerran aloitetaan. Luulisi, sillä muuten on mahdotonta erottaa missä vikakoodi alkaa ja milloin loppuu, kun se toistuu peräkkäin.

              Jos laittaa sulakkeen paikoilleen virrat pois päällä, kääntää virrat päälle ja ottaa sulakkeen 4s päästä irti, käynnistyy output-testi, joka testailee eri laitteiden toimivuutta. Muuten toimii kuten vikakoodien luku, mutta kertoo vikakoodin sijaan output-testin koodin, jota samalla suorittaa.

              Ja todella se releen sulakepaikka yhdistää maan ja ECUn vikavalopinnin. Siihen ei siis tule jättää sulaketta."

              Comment


                #8
                Onko AAR:ssä tuota sulaketta? Vuoden -92 NG:ssä ei ollut. Vaan tuo piti tehdä hyppylangalla.

                Comment


                • #9
                  Mulla ainakin siitä releen päältä löytyy ns. sulakepaikka.

                  No toki karvahattumalli ja monet lötkön osat löytyy muutenkin, taitaa olla ensimmäisiä evolötköja (c4) meikällä.

                  Comment


                  • #10
                    vm -95 c4:ssa ei ollut edes bensapumpun relettä siinä boksissa... kai se on sitten ratin alla.

                    Kokeiltiin audiq:n kanssa lukea koodit näistä diagnostiikkapinneistä adapterin ja lukijan kanssa mutta päästiin vaan kiinni tomaattiaskin koodeihin, ei moottorin.

                    Comment


                    • #11
                      kai se on sitten ratin alla.
                      Joo, sieltä ratin alta löytyy, ei hyvin hankala ottaa se suoja poies, olisko n.6 kpl 8mm kannalla aukeavia pulttiruuveja.

                      Comment


                        #12
                        Sen bensapumpun sulakepaikan nastat ovat yhtä kuin L-linja ja maa. On siis sama yhdistääkö ne siitä vai liittimistä.

                        Comment


                          #13
                          Audi V8 ABH

                          Moi,

                          lainaten aihetta 2x2 liittimistä vikakoodinlukuun. Itsellä 1992 V8 ja ABH kone. Repsikan jalkatilassa on diagnostiikkaliittimiä. Pääsin käsilukijalla ja adapterikaapelilla kiinni laatikkoon, ilmastointiin ja Airbageihin. Vielä olisi Motronic ja mittariston liittimet, joihin ei ole päässyt kiinni.

                          Bagilta sai vikakoodin ja sen nollattua, laatikossa ei ollut vikaa ja ilmastoinnista tuli parin anturin vika. Onko lukijasta, tuurista tai kuun asennosta väliä, kun ei joka portista pääse kiinni?

                          Onko joku saanut tuon moottorinohjaimen langan päähän kiinni ja mitä lukijanaluetta/yksikköä käyttäen? Itse kokeilin 1. moottorinohjaus. Liittimet puhdistin, mutta se ei auttanut kuin ilmastoinnin ohjainyksikköön.
                          Viimeksi muokannut arto s; 18.10.2012, 17:40. Perustelu: Allekirjoitus poistettu

                          Comment


                            #14
                            Meikäläisen taannoiseen laitteeseen (PT) pääsi joka paikkaan VAG-Comilla, joskin lootan linja oli jumalattoman huono ja pätki kovasti. Portin asetuksia säätämällä saattaa saada kiinni jotain noista mykistä controllereista.

                            Comment

                            Working...
                            X