Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointihuolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tässähän tämä ongelma onki, mulla on R12 kompressori, auto on R134a ja siellä oli R134 aineet. Mutta kompurassa on nämä R12 putken lähdöt. Vaan takakannet on samanlaiset joten voisi vaihtaa vain nämä ja homma skulaamaan. Toki voishan ne lähtöjen tiivisteet vaihtaa samalla R134 sopiviksi.

    Edit: Tuossa paria autoasentajaa konsultoinut, ja internettiä tutkiskellut: Jos lähdöt osuu kohilleen, päädyn vaihto ei ole ongelma. Kompressorin tiivisteitä ei löydy eri aineille Zexel varaosana erilaisia, olettaen että ne on siis samoja sisuksiltaan. Järjestelmä ja kompressori huuhdottava, ja erityisesti kompressorin öljyt pois jos siellä on R12 öljyt. Homman pitäisi olla tehtävissä.
    Viimeksi muokannut VWarre-00; 4.6.2015, 16:04.

    Comment


    • Kyllä sitä kompuran voi muuttaa r-22 -> R-134a kylmäaineelle. Vaatii vain tietyt toimenpiteet ennen sitä.

      Ja unohtakaa ne "jääkaappien" korjaajat, joilla AT riitä autoilmastointiin........... Huhhuh, Eikä ne öljyt keskenään siellä sitä happoa muodosta.
      Viimeksi muokannut Murre; 5.6.2015, 21:22. Perustelu: Edit..

      Comment


      • Tässä toimin nyt säästömielessä, Tepolta kysyin kompuralle hinnat (ihan kilpailukykynen muihin nähden) ja ulkomailta katellut, ei vaan irtoo alle 300 euron sellasta johon luotto riittäisi vuosiksi. Tämä tuli kuiten edullisesti vastaan ja sisuskalut on kunnossa ja kytkin uusittu. Jää töineenkin alle ton 300euron vielä nyt remontti.

        Edit: Homma tehty. Pääty vaihdettiin ja tehtiin alipainetestit ja täyttö. 150e paloi rahhaa. Kylmä tulee kabiiniin.
        Viimeksi muokannut VWarre-00; 12.6.2015, 11:42.

        Comment


        • Onko R134a:lle jo korvaava aine? Lueskelin että 1.1.2017 kielletään käyttö kokonaan.

          Comment


          • Toki, R1234yf on korvaava aine. Ongelmaksi on vaan muodostunut että sen on huomattu olevan reipas paloriski, jonka takia moni autovalmistaja on siirtynyt laittomasti takaisin R134a:han. Uusissa automalleissa sitä ei ole saanut käyttää 2011 jälkeen, vanhatkin mallit pitäisi siirtää 2017 mennessä pois R134a:sta. Huolloissa sitä muistaakseni silti sai tuonkin jälkeen käyttää, en muista oliko joku päivämäärä lyöty lukkoon koska sitä ei enää saa.
            Viimeksi muokannut mikaj; 2.7.2015, 23:12.

            Comment


              Hyvin suhteellinen käsitys tuo reipas paloriski, valmistajat on "huolissaan" turvallisuudesta kolaritilanteessa kun on mahdollista että aine syttyy tuleen/räjähtää. Samat valmistajat ei kuitenkaan ole huolissaan bensatankin sisällöstä jonka syttymään saaminen on huomattavasti helpompaa kuin yf aineessa. Myöskin maakaasu autoja pystytään tehtaalta tuomaan ulos joissa on huomattavasti isommat paineet ja kaasumäärät. Näissä toki on turvaventtiilit pulloissa. Mutta kyllä tuo aine on hylätty valmistajien toimesta ihan vain sen takia koska se on niin kallista vs. vanha r134a.

              Comment


              • Hei, kertokaas kuinka paljon kylmäainetta R1234yf ilmastointijärjestelmä sisältää: Audi A4 2,0 TDI 2017?

                Comment


                  Konepellissä tai siinä lähistöllä pitäisi olla tarra joka kertoo kylmäaineen määrän.

                  Comment


                    Ja monissa ilmastointihuolloissa on ohjelmat joista määrät näkyy. Ainakin kun olen omia käyttänyt.

                    Comment

                    Working...
                    X