Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"tyhjästä" napista toimiva katjkaisija? + miten vetää sähköt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "tyhjästä" napista toimiva katjkaisija? + miten vetää sähköt?

    Elikkäs Autossa on siinä kojelaudassa navin yläpuolella mukitelineen kuskinpuolella 3 nappia, joista keskimmäinen on muistaakseni hätävilkut. Kaksi viereistä tyhjää, eikä niitä voi edes painaa. Suunnitelmissa olisi laittaa sumareiden ritilöihin ledvalot, ja niille katkasija siihen. Onko mahdolllista? Entä miten onnistuu?

    #2
    Sehän ei tietenkää oo laillista et ledit palaa edessä silloin ku itte haluaa, esim. ajovalojen kans. Tästä löytyy juttua kyllä haulla.

    Comment


      #3
      Kyllähän niihin tyhjiin paikkoihin voi katkaisijat laittaa. Ihan blankkoja kytkimiä tuskin löytyy eli sitten joutuu katselemaan jotain esp tai parkkitutkan kuvaa siinä napissa tai sitten säveltää jotain tarraa päälle jos siltä tuntuu. Johtojen vetämisen vaiva siinä on. Ite olisin laiska ja kytkisin virtalukon virtoihin ja vaihtoreleellä niin että sammuvat kun auton ajovalot kytketään päälle.

      Jokainenhan saa rakentaa autostaan sellaisen kuin haluaa mutta minusta ne ledirivit ei sovi kuin niihin autoihin joissa ne alkuperäisenä löytyy. Eikä ihan rehellisesti niistäkään kaikkiin.

      Comment


      • #4
        horch: juu tiedän että ne pitää olla tietyllä korkeudella ja tietyllä etäisyydellään toisistaan, sen verran osaan hakua käyttää...

        Lähinnä vaan se millaisella hakusannalla niitä napeja voisi löytää ja onko paloseinässä jotakin ns reikää mistä voi piuhat vetää? entä kuinka helposti ajotietokone kehittelee vikakoodja, virtaahan ne tarvii eli mitenkäs on järkevä kytkeä?

        Comment


          #5
          Laitoin joskus Passattiin lisävaloille katkaisijan, joka rakennettiin muistaakseni ESP- ja/tai takalasinlämmitin napista, vai pitiköhön ne peräti yhdistää jotenkin ristiin keskenään (on jo jokunen vuosi aikaa). Elikkä menin tiskille ja pyysin "jotain" Passatin originaali-katkaisijaa joka kytkee ON/OFF. Saattoi olla niin, että toisessa napissa oli valo ja toisessa oikea kytkentä, en enää muista. Katkaisijat ei ihan mahdottomia maksa, mutta originaalinapit istuu hyvin paneeliin ja toimivat kunnolla.

          Tosin nykyisessä lisäpitkät on tehty vain puoliksi piilotetulla kytkimellä vasemman polven kohdalle kojelaudan alaosassa, en jaksanut viritellä enempää.

          Comment


          • #6
            kiitos. onko mitään tietoa onko paloseinässä valmiita reikiä mistä voi vedellä piuhoja (varmasti on, mutta missä? mikä olisi sellanen ettei han koko konehuonetta tarvii purkaa) mistä vetää piuhat?

            Comment


              #7
              Mikä mahtaa olla auton tarkempi malli ( vuosimalli)?
              Ilmeisesti kuitenkin A6. Päivänajovalojen kytkentää ajatellen, lain puitteissa ei ole syytä käyttää mitään katkaisijaa.

              Comment


                #8
                Jos purkaminen ei naposta ja haluaa oikaista niin ecuboksin läpivientien vieressä on yleensä tilaa.

                Comment


                • #9
                  jad: auto on C5/4B mallin A6 2.5tdi ja nelikko. konehan on se v6 mutta sillä tuskin on mitään väliä tässä tapauksessa... vuosimalli on tuo 04


                  Periaatteessahan sen vois kytekä ajovalot/päivävalot/parkit tms mutta sähkö ei ole ikinä ollut mun vahvuuteni joten se että ymmärrän mihin ja miten piuhaan sen kytken onkin jo projekti, siksi olisi ehkä ollut helpompi se oma ktkin, vaikkakin lamppukytkin on se ns oikea mihkä se pitäis kytkeä...



                  hopsis: mikäs tuo ecuboxi on? missä se noinniinkun fyyssisesti sijaitsee?

                  Comment


                    #10
                    Moottorinohjain eli ECU. Sijaitsee konehuoneessa kuskin puolella tuulilasin juuressa. Otat sen koko konehuoneen levyisen suojamuovin siitä konehuoneen takaosasta veks niin ecun suojalaatikko on siinä kuskin nurkassa näkyvillä. Siihen menee sellainen paksu johtonippu ja sieltä vesikaukalosta saa vedettyä läpiviennit konehuoneesta sisälle.

                    Jos et ole vielä kattonut niin tarkista samalla vaikka taskulampun kanssa onko akkutelineen alla kaukalossa vettä.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos. Pitääpä ruveta katselemaan jos siellä on jotakin mistä saisi jotakin tolkkua :)

                      Comment


                        #12
                        Orkkis-kytkimistäkin löytyy valinnanvaraa. Legendaarisesta FUNK-kytkimestä on olemassa stealth-malli ilman mitään tekstiä, mutta se on vain painokytkin eli ei jää päälle. Tai sitten voi hommata taksin asiakkaanvalon kytkimen, jossa on ihan valon kuva eli tuon näköinen: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...DNMpKgqe-BsyMh

                        Comment

                        Working...
                        X