Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin kondensointiveden runsaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ilmastoinnin kondensointiveden runsaus

Onko normaalia, että näillä keleillä auton alla on melkoinen lammikko vettä, vai onko syytä huoleen? Kyllä se vaikuttaisi olevan ihan vettä.

Ilmastointilaitehan on itse asiassa ilman kuivain, joten kostealla ilmalla kondenssivettä ´erottuu´ kennon läpi menevästä ilmasta paljon. Veden määrä riippuu myös ilmastointilaitteen tehosta/kunnosta, elikkä paljon vettä ,laite kunnossa.

Comment

Kyllähän tuota näyttää valuvan jonnin verran vielä näilläkin keleillä.

Comment

Tälle kesälle on ilmastoinnista valunut kondensiovettä aika runsaasti. On ilmeisesti tänä kesänä ilman kosteus ollut/on suhteellisen suuri. (ei meinaa saada pyykkiäkään ulkona kuivaksi millään :)

Comment

Kun minä sain ilmastoinnin viimeinkin pelittämään, niin oli aika suuri hämmästys miten paljon vettä tuossa autossa kondensoituu! Sitä tuli nimittäin *jokaisesta ilmastoinnin osasta* missä vaan oli vähän kylmempää. Eli kompuralta kuivaimelle menevä putki, kuivain, siitä höyrystimelle menevä putki, ja varmaan loput vielä höyrystimestä. Vettä siis tippui aika paljon jokaisesta osasta, meinasin säikähtää kun en arvannut että niihinkin kondensoituu vettä noin paljon. Edellisessä autossa sitä tuli vain höyrystimen tienoilta.

Ehkäpä huollon jälkeen tuo on nyt kunnon "iskussa" :)

Comment

Ärsyttävää tilanteessa on se, että lähes joka kerta pysäköidessä joku ystävällinen, pahaatarkoittamaton henkilö kommentoi: "Hei, sun autostas vuotaa jotain". Ymmärrettävää, näin syyskosteilla sitä vettä tuntuu tosiaan valuvan ämpärikaupalla.

Comment

Oma A4 Avant 1,9TDI -02 jättä myös melkoisen - melkein auton kokoisen - lammikon alleen. Kondensiovettähän se on koska paisuntasäiliössä ei pinta alene. Äsken soittivat firman respasta, että onkohan minulla mahdollisesti tullut öljyt pihalle...
              Sinänsä vedenmäärä on käsittämätön. Missään aiemmassa autossani ei ole tullut juuri parin kämmenen kokoista lätäkköä isompaa. Voiko olla, että A4 vesi ei pääse ajon aikana pois vai kondensoituuko vettä ylipäätään silloin kun ilmastoinnin masiinat ovat kylminä. Nythän kelit eivät otodellakaan ole kosteat ja minulla on lämpötilasäädöt auton sisällä n. 23 astetta.

Sinänsä tästä ei ole haittaa, mutta hassun näköistä se on ja akateemisesta mielenkiinnosta johtuen kiinnostaisi tietää miksi noin paljon...

Comment

Mulla meni 8 aikoina toinen noista kaivoista eli poistoputkista halki ja jouduin virittään sitten siihen letkupatentin että tuon merkkiliike ruotsista kaivoi mulle.
                Mulla oli aluksi 1.5l pullo siinä joka kyllä yllättävän nopeeta täyttyi. Kyllähän siinä päivän kerkes ajeleen ennen kuin piti tyhjäillä mutta jos tuommonen sisälle vuotaisi niin ei se autolle hyvää tee. Kuskin puolella tuo oli tukossa ja vuoti aina altaan yli vesiä jaloille.

Comment

Itselleni kun asensin talvella ilmastoinnin niin mulla on sellainen ero alkuperäiseen poistoletkuun se että se on vain suora letku rintapellin läpi konetilaan.Nyt sitten joka aamu kun kurvaan duunin pihaan jää sellainen komea kaaari josta on hyvä päätellä ajolinjat.Se on aina hyvä merkki ettei ne litkut jää mihinkään lillumaan.Toisaalta mulla ei isoja lätäköitä jää talliinkaan kun tuntuu valujvan koko ajan suht tehokkaasti pihalle.
                  Alkuperäisissähän letkuissa on vissiin vielä jokin venttiili letkun päässä jotka joskus juumii ja vedet nousee letkua pitkin sisälle?Luullakseni tuo venttiili on oikeastaan melko turha.

Comment

Working...
                  X