Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ilmastoinnin letkut pitkään auki, mitä uusittava?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 ilmastoinnin letkut pitkään auki, mitä uusittava?

Voisiko päästä niinkin vähällä, että vie auton ainoastaan täytettäväksi, vai joutuuko jotain tiivisteitä vaihtamaan, ilmankuivain ym? ja mitähän täyttö ja varaosat maksavat?

Entäs kun systeemissä ei ole aineita ollenkaan, voiko tämä aiheuttaa (pääasiassa)etulasin huurtumisen? Vaikka kuinka laittaa puhallusta Tuulilasille, ei se tahdo pysyä kunnolla auki. Autossa ei mielestäni ole kosteutta lattioilla ym.

Auto on -97 automaatti-ilmastoinnilla.

Kyllä se kuivain pitää uusia jos järjestelmä on kauan auki. Itse ostin osat Combicoolista; pari tiivistettä, kompuraöljyt ja kuivain, 194?.

Niitä o-renkaita ei välttämättä tarvitse vaihtaa jos eivät ole haurastuneet. Itse vaihdoin vain ne mitkä oli avattuna, eikä niissäkään mitään vikaa ollut. Eipä nuo silti paljoa maksa vaihtaa kaikkiakaan kerralla. Akselitiiviste pitää vaihtaa jos kompura on ollut kauan käyttämättömänä ja tiiviste pääsee kovettumaan. Se maksoi jotain 65?.

Tuo kuivain ei ole sitten "ilmankuivain", vaan se poistaa kosteutta järjestelmästä (ei ilmasta).

Searchilla löytyy muuten paljon lisää samasta aiheesta.

Comment

Jep, elikkä kuivain ja kompressorin tiiviste nyt sitten ainakin pitää vaihtaa.

Miten tuon lasien huurtumisen kanssa on? Aiheuttaako timimaton automaatti-ilmastointi tällaista, vai johtuuko se jostain muusta?

Comment

Mä ainakin veikkaan jotain ihan muuta esim. vuotoa lämppärin kennossa. Mulla oli Borassa lämppärin kenno rikki, veti ikkunat ihan huuruun, mutta lattialle ei tullut kuin pisara/pari päivässä. Sekin ainoastaan silloin kun kone oli lämmennyt ja jäähdytysjärjestelmään kertynyt painetta.

Comment

Toimimaton ilmastointilaite aiheuttaa hieman enemmän lasien huurtumista jos vertaa perusmalliin jossa ei ole ilmastointia. Tuo johtuu siitä että ilmaa jäähdyttävän kennon rivoissa on enemmän kosteutta kuivatettavana, kuin vapaasti virtaavassa järjestelmässä jossa ei ole kennoa.

Taksaritkin usein väittävät että talvella kannattaa käyttää ilmastointilaitetta kun se kuivattaa sisäilmaa, totuushan on että laite ei enää edes kytkeydy päälle jos ulkoilma on jossain +4-6C tienoilla.

On muuten aika ärsyttävää tuo lämppärin kennon vuoto, kosteutta tulee aluksi niin vähän että haihtuu laseille eikä vuotoa oikein huomaa ennen kuin kengät kastuu.

Comment

Miten tuon sitten pystyisi paikallistamaan, että vesi tulee juuri kennosta, koska lattialle ei mun mielestä tule mitään.. Nyt tuossa eilen illalla huomasin kun oli porukkaa vähän enempi kyydissä, niin ei meinannut sivuikkunatkaan pysyä millään auki, vaikka kuinka pisti puhallusta kovemmalle. Ei edes ollut järin kostea ilma.

Auton matot ovat ihan kuivat, eikä autossa haise tunkkaiselle eikä mitään muutakaan..

Comment

Onko autossasi raitisilmasuodatinta ? Jos sellainen löytyy niin kokeile ottaa pois. Itse ajelen talvet ilman ko värkkiä kun tuota pölyongelmaa ei juuri esiinny talvikuukausina ja mielestäni se vähentää huurtumisefektiä nollakeleillä.

Käytän myös sellaisia lasin putsauspyyhkeitä ja huurtumisenesto pyyhkeitä sisäpintojen putsaamiseen ajoittain - onko niistä hyötyä, en tiedä mutta saapahan aikaa kulumaan (-;

Comment

Pitääkin kokeilla ottaa tuo raitisilmasuodatin pois. Tuskin se siitä kyllä johtuu. Mielestäni ongelma on pahempi illalla kuin päivällä. Tai päivällä ei ole koko ongelmaa laisinkaan. Se mikä on jännää, niin puhalluksen voimakkuus ei juuri vaikuta lasin huurtumiseen. Vaikka pitäisi puhallusta täysillä etulasille, ei huuru poistu siltikään.

Comment

Kannattaa aloittaa tarkistamalla vedenpoistoreikä ilmanotosta, tähän aikaan vuodesta lehdet tukkivat aukon helposti ja vettä kertyy haihdutettavaksi. Myös märkien lehtien kuivattaminen tuulilasin kautta vie aikansa.

Comment

Working...
                  X