Onko miten hankala homma itse suorittaa moinen. Isot pojat sanoivat että on v*mainen laittaa ainakin noihin turbo vehkeisiin. Miten ton NG:n kanssa? Ostin tuon Defan vehkeen mutta en ole vielä päässyt auton alle kurkkimaan homman helppoutta/vaikeutta. Vinkkejä odotellaan niiltä jotka tuon sinne ovat laittaneet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lohkolämmittimen asennus 5-pyttyseen
Collapse
X
-
Pari vuotta sitten asensin ko. laitteen turbottomaan KV-mallin mottiin ja se kävi vähän niinkuin naps ja kops.
Defan ohjeissahan, niinkuin varmaankin, tietysti, toki olet lukenut, kerrotaan mihin kohtaan elementti lohkoon tulee ja mihin kulmaan.
Mielestäni asennus ei ollut mikään vaikea temppu. Työskentelyolosuhteet vähän hankalat, ellei siltaa ole käytettävissä. Samoin tietysti sen tulpan poisto lohkosta.
Itse taputtelin tulpan pois varovasti taltalla. Tärkeää saada yhtenä kappaleena ja niin ettei se, eikä mitään muutakaan muljahda lohkon sisälle vesikanavistoon. Sitten vaan elementti huolellisesti paikoilleen ja kiristys.
Sen piuhan voi vedellä ja sijoitella mielensä mukaan, mutta varo, ettei se pääse hiertämään mitään muuta letkua, johtoa, peltiä jne. puhki, eikä vatkaa, kolise voimallisesti, kun auto on ajossa.
Nippusidehommia siis.
Kun olet lisännyt blantattua vettä myllyyn, niin tarkista toimivuus; vuotaako? Alkaako elementti kohista, kun laite kytketty tolppaan tms. jne.
Comment