Miulla suli jo pistokentoiseta päästä. Sato vähän vettä niin veti oikoseen. Pitää laittaa uus piuha paremmin. Muuten kyllä pelaa hyvin, tunti piuhassa niin ei mee pitkään kun on lämmöt 87.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin 1000W ja pumppu.
Collapse
X
-
Kävin viikolla paikallisella pienellä verstaalla tilaamassa moottorinlämmittimen asennusta. Letkuun tulee, mutta varustettuna kiertopumpulla. Jos ei ole koneessa valmiina, niin laitetaan 60 € maksava tarvikepumppu.
Kaverin mukaan lämmittää vesitilan tasaisesti. Kone 2.0 TFSI.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja pasi_orava Näytä viestiSuli ulkopäästä, eli pumppu on ok.
Comment
-
Juu ei ollu muuta kuin tuo moottorilämmitin. Ongelma oli siinä että jäi huonoon asentoon maskin viereen, niin pääs vesi sisälle. Oli niin tiukkaan paketti sulanut, et piti laittaa piuhat poikki. Töihin piti kuitenkin ehtiä. Siis tuossahan on ihan normaali valovirtapistoke, auttas varmaan jos tekis sen modauksen defan piuhaan. Sori kirjotusvirheistä-> ipad/nopeet sormet.
Comment
-
Jos tämä lämmitin on tosiaan tuollainen kuin ekan viestin linkissä, niin ei kannata jännittää niiden panssarikaapeleiden tms. kanssa. Tuo "PC-liitin" eli tuolta C13-C14 pari on IPX0, eli sisäkäyttöön tarkoitettu liitin (ja vielä max. 70 astetta), tämmöisen asennus on ajoneuvon moottoritilaan laiton. Ei sillä etteikö se esim. akkukaukalossa voisi menestyäkin ihan hyvin, mutta tuleepahan asia tiedoksi kaikille...
Comment
-
Juurikin noin. Noh itsellenikin tosin tilasin, mutta ei oo liikennevakuutuksen lisäksi muita vakuutuksia, joten eipähän tarvi vakuutusyhtiön kanssa tapella jos tuo/auto palaa... ;)
Lisäkaapeleita saa muuten tuohon malliin meikäläiseltä vaikka "huru mykke"! :D
Comment
-
Tuossa alumiinikuorisessa 2kw mallissa on ainakin normaali pistoke:
http://www.ebay.de/itm/Standheizung-...ht_2577wt_1397
Tuon voi sitten tyrkätä ulkokäyttöön tarkoitettuun pistorasiaan. Tai vaihtaa tuon johtimen tilalle Defan johdon.Viimeksi muokannut valtsu; 6.11.2012, 13:42.
Comment
-
Tuosta alumiinisestakin on strategisesti jätetty valmistajan tarra kuvaamatta, että näkis IP-luokituksen. Lisäksi kuoressa olevassa tarrassa ilmeisesti lukee "please keep the shell dry", eli pidä kuori kuivana -> IPX0 ja ollaan samassa veneessä taas.
Ja tuohon hopsiksen jälkimmäiseen ehdotukseen, niin se väärä liitin on edelleen siellä lämppärissä. Tuo asennusmalli on kuitenkin ehkäpä se "vähiten huono", kun liitosjohdon suojaa kunnolla varsinkin läpivientien kohdalla, että ei pääse hieroutumaan rikki mitään vasten.
Comment
-
Tämä ei vieläkään poista ongelmaa joka 1kW lämmittimessä muodostuu lämmittimen ja liitoskaapelin liitoksesta, joka ei ole riittävällä IP- tai IK(?)-luokituksella.
Puhumattakaan aiemmin mainitusta IEC14-liittimen max lämpötilasta, joka on 70 astetta. Se saattaa helposti ylittyä kun letkustossa kiertää ajon aikana jäähdytysneste.
Lyhesti omat mielipiteeni:
1kW lämmitintä ei saa sellaisenaan laillisesti asennettua moottoritilaan, eikä se taida olla kokonaisuutenakaan oikein hyväksytty ajoneuvoasennuksiin. Itse laitteen IP-luokitus kiinnostaisi myös.
2kW lämmitin kiinteällä kaapelilla, mikäli kaapeli on panssarikaapelia.
Väittäisin että näin äkkiseltään kummaltakin puuttuu tyyppihyväksyntä moottoriajoneuvoasennuksiin (ainakin moottoritilaan) sekä tarvittavat CE-merkinnät. Laitteen tulee kuitenkin olla käyttötarkoitukseen suunniteltu, ja veikkaisin että tässä menee aika pahasti huti.
Saatan tehdä itsestäni täysin torven väittämällä edellä mainittuja asioita, mutta väittäisin että niissä on edes jotain perää. Ei herneitä :-)
Comment
-
Katselin nyt koneen lämpöjä VCDS:llä kun tein kylmäkäynnistyksen 0 asteen kelissä. Auto oli lämmityksessä noin puolitoista tuntia. Ennen käynnistystä anturi sanoi että kone on 25 asteen lämpöinen. Heti startin jälkeen kun vesi alkoi kiertämään kunnolla, lämpö nousi nopeasti, ja noin minuutin päästä se oli 50 astetta. Siinä ajassa olin ajanut pari sataa metriä. Noin kahden minuutin päästä lämmöt oli 60 astetta. Sen jälkeen en enään seurannut lämpöjä, vaan myhäilin tyytyväisenä :)
Eli aika lämpimäksi tuo moottorin lämmittää. Laitetaan nyt tänne muistoksi että kone on siis 4.2 V8 BFM, jos ja kun ne profiilissa vaihtuvat.
Comment
-
Jos toi lämmittää jäähdytysnesteen kovin lämpöiseksi sen lämpöanturin kohdalta mistä moottorinohjaus ottaa lämpötilatiedon, ei varmaankaan ole kovin hyvä asia. Ainakin itse sain toissa talvena Tahkolla ihan normi letkulämppärillä -25c pakkasessa sahata pari minuuttia autoa käyntiin. Noh, onhan tossa pumppu että se vähentää tota ilmiötä.
Comment
-
Jos toi lämmittää jäähdytysnesteen kovin lämpöiseksi sen lämpöanturin kohdalta mistä moottorinohjaus ottaa lämpötilatiedon, ei varmaankaan ole kovin hyvä asia.
Comment
-
-
Pyörittelin tänään tota 2000W letkunlämmitintä käsissäni, aikamoinen pakkaus, alumiinia joka on purettavissa osiin.
http://www.ebay.de/itm/230V-elektris...20350613045461
Comment
Comment