Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin 1000W ja pumppu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tilasin myös tälläisen lämmittimen. Siihen öljynjäähdyttimelle tulee kaksi letkua, kumpaanko niistä tuo tulisi asentaa? Aeb moottorinen a4 siis kyseessä. Itse pähkäilin että ylempi letku olisi oikea, vaiko sittenkin samalla tavalla kuin andrella?

    Comment


      Eipä sillä suurta väliä ole. Vesihän kiertää sen läpi, joten käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä kummalla puolella se on.

      Comment


      • Ok. laitanpa sitten siihen mihin helpoiten näyttää menevän. Otin sen mallin missä letkujen liitokset suoraan ylhäällä ja alhaalla.

        Comment


        • Ja taas on ilmaa järjestelmässä. Nyt kesti sentään toista viikkoa. Voiko olla, että nämä kovemmat pakkaset supistavat esimerkiksi letkun liitosta ja alkaa sieltä horsia ilmaa? Vai voiko pumpun väärä asento aiheuttaa ilmavaivoja? Vai onkohan nyt jotain muutakin mennyt samalla rikki...

          Lämpimän puhkuminen sisälle hyytyy saman tien, kun autolla pysähtyy esmes liikennevaloihin. Pitääpä soitella huomenna tuonne pajalle taas. Katteet ovat kusseet tuosta asennuksesta jo täysin.

          Comment


            Mulla vuoti nestettä kovalla pakkasella, tiputti ruutuun lämmittimen kohdalle. En oo vielä tutkinut mutta voiskohan kylmät kelit/lämmitys aiheuttaa lämpölaajenemaa/kutistumaa itse lämmittimen runkoon, kun se on tuollainen pitkillä ruuveilla kasaan kiristetty kokonaisuus. Ja siitä siis vuotaa.

            Comment


              Onko kaikki klemmarit jälkikiristetty? Meinaan jos on uutta kumiletkua laitettu niin painuu aika nopeasti läjään. Juuri pari päivää sitten kiristelin Eberin letkut ja kiristyhän ne kaikki vaikka mukamas laitoin ne heti kunnolla kiinni.

              Comment


              • Itse vaihdoin Defan letkulämmittimen tilalle TT-Thermo [COLOR=#222222]1000W KLD. 2.5V6 AFB lähti aamulla käyntiin ilman temppuiluja. Defan kanssa piti lämpötila-anturin liitin irrottaa käynnistyksen ajaksi. Ei lähtenyt muuten käyntiin. Ei tarvinnut enää liittimeen koskea.
                [/COLOR]

                Comment


                • Letkuja ei ole kiristetty, yksi mahdollisuus sekin. Mutta väitän, että jostaki tiputtelee nestettä, kun ruutu oli märän oloinen ja neste vajautunut säiliössä. Ja mikäli tuossa taskulampun kanssa turatessani oikein kattelin, niin mielestäni pumppu oli kyljellään, ei siis pystyssä tai 45 asteen kulmassa.
                  Voiko tuo pumpun väärä asento vaikuttaa tuohon ilman hörppimiseen jollan tavalla? Asennusohjeessa lukee nimenomaan, että pumpun tulee olla joko pystyssä tai 45 asteen kulmassa.

                  Joko Andre tutkinut omansa? Pitää ottaa huomioon tuokin että voi vuotaa itse pumppu. Ei tule turhaa rähjättyä asentaneelle korjaamolle. Josko odottelis vielä viikonlopun yli ja yrittää ilmata ite tuossa pihalla. Viikonloppuna pystyy paremmin tutkimaan, kun ei jäädy näpit samantien ulos astuessa.

                  Comment


                    Ajattelin viikonloppuna kurkata löytyykö mitään, joka tapauksessa auto menee maanantaina termostaatin vaihtoon joten siellä viimeistään selviää. Mulla tota esiintyy about -23c ja kylmemmissä keleissä. Ainakin tossa mun autossa ilmaus on helppoa, sisäkennon yläletkusta klemmari pois paikaltaan ja vetää letkua irtipäin. Samalla nostaa paisuntasäiliötä niin saa nestepintaa korkeammalle vähän kuten virallisessa ohjeessa tehdään tuolla paisuntasäiliöön kiinnitettävällä putkella. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=345

                    Comment


                    • Nestepinta oli taas vajautunut alle minimin. Lisäsin nestettä, raottelin paisarin korkkia ja annoin kierroksia pari-kolmetonnia ja puristelin letkuja. Suurin osa ilmoista hävisi (hetkeksi), mutta tuossa puhtaalla lumella näky pari punasta pisaraa eli jostain sen täytyy taas vuotaa.

                      Sain paikannettua pumpunkin. Se oli asennettu koneen takaosaan, eikä kyllä missään nimessä ainakaan pystyyn ja tuskin 45 asteen kulmaankaan. Aika vaakatasossa se siellä makasi. Alanpa raapia postia pajalle...

                      Comment


                        Kiristelin klemmarit, ilmeisesti sieltä alimmasta liitoksesta oli vuotanut. Tasaisesti sai jokaista kiristää saman verran eli muutaman kierroksen.

                        Comment


                        • Onko kenelläkään suositella asennusliikettä pk-seudulla tälle lämppärille?

                          Comment


                          • Laitatko auton tiedot ties vaikka joku foorumilainen laittaisi...

                            Comment


                            • No itseasiassa kaverini pyysi kyselemään. Eli ei ole itelle tulossa ja autona olisi Kia Ceed vm2015...

                              Comment


                              • Eilen tuli laitatettua myös omaan autoon 1000w tt thermo. Nätisti istui öljynjäähdyttimen päälle lohkolle menevään vesiputkeen.

                                Vajaa pari tuntia meni asentajalla lämmittimen laitossa.


                                Click image for larger version

Name:	DSC_0959.jpg
Views:	1
Size:	234,0 Kt
ID:	1629873Click image for larger version

Name:	DSC_0958.jpg
Views:	1
Size:	173,3 Kt
ID:	1629874Click image for larger version

Name:	DSC_0957.jpg
Views:	1
Size:	227,7 Kt
ID:	1629875

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja mstr Näytä viesti
                                  Nestepinta oli taas vajautunut alle minimin. Lisäsin nestettä, raottelin paisarin korkkia ja annoin kierroksia pari-kolmetonnia ja puristelin letkuja. Suurin osa ilmoista hävisi (hetkeksi), mutta tuossa puhtaalla lumella näky pari punasta pisaraa eli jostain sen täytyy taas vuotaa.

                                  Sain paikannettua pumpunkin. Se oli asennettu koneen takaosaan, eikä kyllä missään nimessä ainakaan pystyyn ja tuskin 45 asteen kulmaankaan. Aika vaakatasossa se siellä makasi. Alanpa raapia postia pajalle...
                                  Noniin, seuraava vuoto paikallistettu. Eli vesipumppu vuotaa. Liekö koskaan vaihdettu, kun jakopääkin on ketjulla. Samalla tuumattiin kuorossa, jotta väärässä asennossa on tuo lämmitin.

                                  Uusi vesipumppu; kerralla Boschia, vai onko noista tarvikemerkeistä mihinkään? Sparetohan tarjoaa mm. Ruvillea, Boschia, SKF:ää, Febi Bilsteiniä jne...

                                  Comment


                                    Lueskelin tt-thermo.fi:n keskustelupalstaa, kaikkien hauskojen ja hyvien kysymysten lisäksi siellä oli yhteen jällenmyyjän vastaus että vesipumpun laakerointi ei kestä jos lämmitin asennetaan eri asentoon kuin mihin se on tarkoitettu. Ihan yleisesti siis, ei vaan Miikalle.

                                    Comment


                                      Tuli asennettua tt- thermo 2.o tfsi koneeseen (bgb) toimii hienosti asennettuna nyt lämppärin kennon ulostuloputken ja koneen väliin. Mukava startata kovallakin pakkasella käynnistyy kuin kesäkelillä ?Jossain vaiheessa kyllä kokeilen sitä siihen öljynlauhduttimen putkeen, tuntuu että on hieman jarruttamassa lämmityslaitteen kiertoa kun tulee aika pitkä matka letku lisää + tt:n 16mm supistava liitäntä.
                                      Viimeksi muokannut jonez; 29.1.2016, 23:12.

                                      Comment


                                      • Tämän auton vesiventtiileitä ei voi ohjelmoida auki. Kun veden kiertosuunta vaihdettiin, niin johan rupes toimimaan. On mukava lähteä liikkeelle, kun moottorin lämpötila on 60c. Suosittelen!

                                        Comment


                                          Onko kukaan laittanut tommoista 1500w versiota rs6 c5 malliin? Meinasin vaan että löytyykö asennus paikkaa....

                                          Comment


                                          • A4 b6 1.8T asentelin tuon 1000W pyöreän mallisen lämmittimen.
                                            Öljynjäähdyttimeltä nousevaan letkuun passaa kuin nenä päähän. Tarvii noin 20cm suoraa putkea ja 1,5tuntia aikaa. Olisi onnistunut alkuperäisen letkun avullakin, mutta oli niin turvonnut, että päätin laittaa uuden.
                                            Letkunlähdöt passaa just sopivasti ja valmis kiinnitys korvakko löytyy siitä lämppärille menevän alemman putken päältä.
                                            Vesi kiertää hyvin lämppärissä, koneessa ja turbossa.
                                            Irrotin omasta sen johdon telineen ja kiinnitin nippusiteellä vesiputkeen, niin sai parempaan asentoon sen johdon.
                                            Varmasti paljon simppelimpi, kuin ruveta sinne kaukalon alle virittämään.

                                            Comment


                                              ...

                                              Hyvä tietää, just menossa vaimon kulkineeseen samasn paikkaan!

                                              Tuossa 1000W defa-yhteensopivassa näytti öetkulähdöt olevan oikeisiin suuntiin.
                                              Onko näissä 1,8t BFB koneissa ilmausruuvia ollenkaan?
                                              Hyvin kyllä tuolla sijoituksella on tilaa!

                                              Comment


                                              • Siinä ylävesiputkessa on ilmaus ruuvi ja sisälämppärin ilmausta varten on pikku reikä toisessa lämppärin putkessa.

                                                Comment


                                                  ...

                                                  juu, löysinkin ja nyt on paikallaan, hyvin osui 1000W defayhteensopivassa tuo kiinnityskin kohilleen siihen valmiiseen pidikkeeseen. Vaihdoin alaletkun S-malliseen ja laitoin siihen "paluu" puolelle.

                                                  Ilmausruuvi näkyykin tuossa kuvassa "jakotukin" päällä. Ja autohan on -03 A4 1,8t BFB koneella - eivät ole Tukholman seudulla 13v lämmitintä tarvinneet...
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    1.8T:n ilmausohje:

                                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...31#post1152631

                                                    Comment


                                                    • Kiitos foorumille hyväksymisestä. Alankin heti kyselemään tyhmiä täällä: Omassa A4 (b7) 2.0i:ssä on ilmeisesti säteilylämmitin niin ois tarkotus vaihtaa tilalle letkulämppäri. Ei oikein ole tuosta säteilijästä iloa täällä pohjois-lapissa.

                                                      1. Onko tämän kokoiselle moottorille mitään merkitystä laittaako 1000w vai 1500w lämmittimen?
                                                      2. Mikähän ois tällä moottorilla paras asennuspaikka? Pystyykö asentamaan jotenkin siten, että lämmittää hyvin sekä lohkoa että moottoriöljyjä?
                                                      3. Voiko letkulämmitintä asentaa siten että vaihdelaatikko lämpiää? (en tiedä miten multitronicissa jäähdytys toimii, voihan säteilijänkin siirtää varmaan laatikon kylkeen?)

                                                      Comment


                                                      • mieti eka paljonko tolpasts saa virtaa sisälämppäri huomioiden... ettei käy hassusti.

                                                        Comment


                                                        • Tolppa ei sinällään ole ongelma ja sisätilanlämmitintä en meinannu laittaa ollenkaan
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 1.4.2016, 22:41. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                          Comment


                                                            Minulla on 3L dieselissä 1kW lämmitin. Muonion -40 asteessa piti pitää jo koko yö, mutta -20:ssä riitti hyvin 3 tuntia.

                                                            Comment


                                                            • Mulla kans tuo 1kw lämmitin ja riitti hyvin ruotsin lapissa kun oli -40 ja yön yli päällä, kelkan peitto konepellillä vielä henkisenä tukena, ni lähti ku palmun alta, kone tila oikein huokui lämpöä yön yli. Tyytyväinen olen ollut ostokseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X