Samoja kokemuksia täälläkin. Asennettiin TT-Thermo 1000KLD vw boraan 1.8t koneella. Näillä -30 keleilläkin jaksaa lämmittää siten, että lähtee kuin palmun alta!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin 1000W ja pumppu.
Collapse
X
-
Mihin olette B8:ssa näitä asentaneet? Vesikaukaloon ja kennolle menevään letkuun, samoin kuin PA-lämmitin?
Comment
-
Vesiventtiilit auki/VGACOM-apuja
Hei!
Ei oikein tunnu lämpiävän Audi 3,0 tdi 2008. Autoon laitettiin taannoin 1500 kld- lämmitin. Laite toimii, mutta vesi ei kierrä. Kun laittaa päälle, niin on hetken päästä tulikuuma. Tästä seuraa, että termostaatti kytkee laitteen pois päältä. Soitin maahantuojalle (on muuten hyvä palvelu) lämpenemisongelmasta. Sieltä neuvottiin vaihtamaan lämmittimelle tulevat letkut toisinpäin. Toisena vaihtoehtona oli vagcomilla vesiventtiileiden auki ohjelmointi. Ovat kuulemma automaatti-ilmastoinnissa oletuksena kiinni. Löytyisikö Lahden seudulta keneltäkään tähän apuja? Kiitos!
Comment
-
Minulla on vuoden verran ollut tt thermo 3.2FSI:n (auk) öljynjäähdyttimen letkuun liitettynä.
Samassa paikassa johon Calix tarjoaa omaa letkulämmitintään. Tai siis ei fyysisesti juuri siinä kohdassa, vaan letkuilla tuotu lämmitin parempaan asennuspaikkaan.
Ja pelaa kuin junan vessa.
Myös toisessa autossani on tt thermo laitettu perinteisen letkulämmittimen paikalle (1.8T anb)
En muutenkaan tuota akkukoteloon tunkemista ymmärrä, voihan sillä saada sisäkennon nopeammin lämpimäksi mutta eikös näillä ole tarkoitus moottoria lämmittää?
Comment
-
En ainakaan löytänyt kovan etsinnän jälkeen, että kukaan olisi asennellut 2,0l tfsi koneeseen tätä TT-thermoa. Jos jollain sattuu tietoa olla, niin olisi mukava kuulla mihin vehkeen, asensi ja ennen kaikkea toimiko laite myös. Joskus joku korjaamo heppu ei suostunut antamaan defan letkulämppärille minkäänlaista takuuta, sanoi et muka sotkenut jotain perkeleen tunnistimia tai jtn. En silloin viitsinyt sitten sitä asennuttaa.
Comment
-
Bensakoneisissa on varmaan samanlainen "akku"kaukalo kuin dieseleissäkin, että jos helpolla haluaa päästä niin se on melkein ainoa helppo paikka asentaa.
Parempi paikka olisi tietysti jossain moottorin kyljessä, mutta auto pitää saada nosturille. Ei sen asennuksessa minusta mitään ihmeellistä ole, normaalit autonkorjaajan/asentajan taidot kyllä riittää.
En ymmärrä minkä takia joku korjaamo ei olisi asentanut Defan letkulämmitintä. Ei ne lämpöanturit tiedä mistä se lämpö on peräisin. Jos vesi on lämmintä niin ei ole mitään syytä, että kompuutteri rupeaisi arvuuttelemaan miksi esim sisääntuleva ilma on kylmää ja vesi lämmintä, niinhän se on ajaessakin.
Kiertävällä vedellä tuntuu kieltämättä olevan monia hyviä vaikutuksia.
Esim nyt ollut muutama viikko -10C ja -40C välillä pakkasia koko ajan ja aina yhtä aamua lukuun ottamatta (vanha akku jäässä takakontissa -41C) auto lähtee hyvin käyntiin ja lämmintä tulee sisään lähes välittömästi.
Comment
-
Se pumputon letkulämppäri tuottaa monissa nykyautoissa ongelmia, kun ilman pumppua moottorista lämpenee vain osa. Tällöin lämpöanturi saattaa sanoa koneen olevan vaikka 40C, mutta suurin osa lohkosta on vielä reilusti pakkasella. Tuolloin softa yrittää käynnistää konetta "kesäparametreilla".
Osassa autoista saattaa tulla vielä pumpunkin kassa ongelmia. Nykyautoissa on monivaiheisia jäähdytyskiertoja, jolloin pumppukaan ei välttämättä saa konetta tasaisesti lämmitettyä (jokin venttiili on kiinni tms.). Yleensä jos laitteeseen on saatavissa webasto, niin pumpullisen laitteen voi melko turvallisesti laittaa imitoimaan webastoa.
Comment
-
Niin, mullahan tuossa B6 1.8T:ssä normaalilla Defan letkulämmittimellä sai startata yli 2min Tahkolla pari vuotta sitten kun oli lähemmäs -30c. Kylmällä koneella vastaavasta kelistä lähtee kun palmun alta. Tuo 2min:kin taisi olla se aika kun vesipumppu laittoin lämpimän nesteen kiertämään. Ja poikkeuksetta tuo sama tilanne toistui pienemmässä mittakaavassa yli -20c pakkasilla. Nyt kiertovesipumpun kanssa sama auto lähtee ongelmitta käyntiin vastaavissa olosuhteissa.
Comment
-
TT-Thermon letkulämmitin+kiertovesipumppu 2.0TFSI koneeseen. Toimiiko?
Se on taas luvannu 30 raatia pakkasta alkuviikkoon, ja alkaa ketuttaa tuo tehoton säteilylämmitin. Onko kellään kokemusta noista TT-thermon letkulämmittimistä jossa on kiertovesipumppu? Ja eritoten, onko kukaan laittanut sellaista VAG:n TFSI koneeseen?
JOS tuon laittaa, niin minkä letkun väliin se kannattaisi laittaa, että parhaiten kiertäisi? Meneekö kone sekaisin? (varaosaliikkeessä sanoivat, että tuohon ei saisi laittaa letkulämppäriä...)
Esim tällainen: http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-10...ensopiva-malli
Mulla on Defan säteilylämppäri asennettuna, joten tuon pitäis käydä samalla piuhallakin.
Comment
-
MrArskalle tiedoksi ja muillekin joita askarruttaa toimiiko niin kokeillaan eli tilasin itselleni 1000w kld:n 2.0 tfsi koneeseen , uskoisin että toimii koska webaston saa toimimaan kyseisessä koneessa koska se on läppärin letkussa .
Kunhan saan asennettua niin kerrotaan kokemuksista kuinka toimiiViimeksi muokannut jonez; 14.1.2016, 23:53.
Comment
-
Comment
-
Ekat lämmitykset tehty ja ei voi kun kehua. 29 astetta pakkasta ja alle 2h roikassa niin statti oli kun kesällä konsanaan. Lohkokin jopa tuntui käden lämpöselle.
Comment
Comment