Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin 1000W ja pumppu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ?
    Pyydän anteeksi mahdollista epätarkkuutta termeissä, kun en ole mekaanikko. Mutta korjaamolla puhuttiin alavesiletkusta. 1500w on sen verran iso, ettei mahtunut ylös tuulilasin eteen. Tätä asennuspaikkaa on täälläkin tarjottu. En laittanut vielä sisälämppäriä ollenkaan. Pikkupakkasilla riittää noin 5km ajo, jolloin sisätila on jo riittävän lämmin. Toki 1500w letkulämmitin ja sisätila- on liikaa 10A sulakkeelle.

    Comment


      Sehän asentuu sinne minne sen oikeastaan saa sopimaan. Iteki oman tuuppasin vaihelaatikon kupeseen. Samaan letkuun mis oli aiemmin letkulämppärikin.

      Comment


      • Juu siis kun meinasin vaan sitä, että omassa on 17mm letkukarat ja alavesiletku on kuitenkin semmoinen likemmäs 40mm ränni. Ihan aito kysymys, kun käsitin ettei niitä olisi moottorin jäähdytysletkuihin käypää versiota, vaan pieneen, esimerkiksi lämppärin kennon letkuun.

        Comment


        • Juu TT-thermossa on tosiaan paikka 16 mm letkuille. En tiedä, minkälaista supistusnippaa oli asentaja käyttänyt. Olin ostanut valmiiksi 16 mm T-haaroja ja suoria jatkoja 16mm letkun lisäksi. Nämä jäivät käyttämättä.

          Comment


            Kun rännin vetää supistuskartiolla välistä kiinni, niin luulisi vaikuttavan moottorin jäähdytyskykyyn.

            Comment


            • Tuskin on alavesiletkuun laitettu. Senhän tukkii termostaatti. Varmaan laitettu johonkin alhaalla olevaan pienempään vesiletkuun, johon menee väliin suoraan.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Pivot Näytä viesti
                Nyt on sit asennettu TT-Thermon 1500w letkulämmitin 3,0 tiisseliin. Hienosti toimii!
                Oliko tässä siis kyseessä 1500w KLD -malli?
                Koossa näyttää olevan iso ero.
                Onko joku muu jo laittanut näitä 1500KLD:tä A6 V6 TDi:hin? Olisko kuvia tai kuvausta asennuspaikasta? Mitä letkutarvikkeita ja mistä?
                Meinasin laittaa profiilin autoon tuommosen, kun tuntuu olevan jo tyytyväisiä käyttäjiä??
                Ei oo itsellä pajaa, joten mielellään sillon kun oon selällään alustan ja asfaltin välissä olis suunnilleen kaikki tarpeellinen käden ulottuvilla...

                Comment


                • Juu oli kld-malli eli defa yhteensopiva. Tilasin samalla lämppärijohdon jatkopalan. Motonetista 16mm vesiletkua, 16 mm T-kappaleen, letkukiristimiä ja Defan lisäkappaleen. Saat tarvittavat osat Biltemasta halvemmalla. Asentajakaveri ei saanut laitettua, kun ei ollut kunnon nosturia. Vein laitettavaksi Järvisen autokorjaamoon (Hollola), jossa homma hoitu (200€).

                  Comment


                    Asensin 2.0tdi b8:siin kld-1000:n. Laitoin tuohon letkuun 9, pumppaamaan ylös päin. Nyt kävin arpomaan oliko tuo huono asennuspaikka. Vetääkö alipaine venttiilin kiinni, jollain tähän faktaa?

                    http://www.partsbase.org/audi/audi-a...es-for-heater/

                    Muutoin asennuksessa ei ihmeitä, tilaa ihan hyvin yläkautta laittaa.

                    Comment


                    • Itsekkin tässä tuoreena A6 3.0tdi omistajana säikähdin defan sivuja kun tähän tosiaan saa vaan säteilylämppäriä. Ei huvittas sillä lähteä kainuun talveen.

                      Ilmeisesti tämä ThermoTT 1000w lämmitin olisi nyt kuuminta hottia tähän malliin?
                      Puupää kun olen, niin kysyn tyhmiä.

                      Saako tuon helposti kytkettyä kiinni? En tarvitse mitään sisätilapuhalluspatentteja, kun minulla on sinne Defan termini.
                      Saako tuon defan orkkis johtosarjaan kiinni helposti? Tarviiko rakentaa patentteja?

                      Mihin letkuun tämmösessä audissa tuo olisi viisainta asentaa?

                      Ajattelin, että viisaampi kysyä, kun te olette näitä jo asentaneet, eikä suotta hakata päätä seinään :)

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja wmpt Näytä viesti
                        Jos haluaa vielä jotain vähän polttavampaa niin näköjään löytyy jo eberikopioitakin.
                        Onkohan joku tilannut tuollaista ja asentanut? Tämä kyllä on kiinnostava.

                        Comment


                        • Siihen tullit sitten päälle.

                          En näe kovinnisoa järkeä,kun aitojakin saa ebaysta edullisesti

                          Comment


                          • Aika edullinen joo, tosin melkein 1Kw vähemmän tehoa.
                            Eli kiinalainen on tehokkaampi jos tietoihin on luottamista.
                            Tullittomasti lupas lähettää Kiinasta..
                            Viimeksi muokannut okkim; 26.11.2015, 15:07. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                            Comment


                              Miten se kiinalainen sen päättää? :) Jos tulli ei usko kuittia niin siinäkin kiinalaisen lupaukset auta.

                              Comment


                              • No siten että esimerkiksi lähettää useammassa paketissa, eli pienemmissä osissa..
                                Oliski eka kerta että kuulisin että kuitti ei kelpaa tullille, aika monta pakettia on tullut tilattua useiden vuosien aikana ja aina ne on uskonu.. :)
                                Viimeksi muokannut okkim; 26.11.2015, 19:52. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                Comment


                                • Ite laittasin binarin. Se on kuitenki venäläisiin oloihin tehty ja esim. pumppu tais olla bosch. Joku tainnu niitä ite tuoda kun myyntiosiossa oli ilmotus uudesta lämmittimestä.

                                  Comment


                                    Kaveri asustaa par`aikaa Petroskoissa ja laitattaa Subaruunsa lämmittimen, vaan ei Binaria, koska venäläiset itsekään eivät sitä suositelleet. Päätyi Eberiin, hinta siellä asennuksineen halvempi kuin Suomessa pelkkä laite! Kaukokäynnistyskin kolmasosan Suomen hinnasta...
                                    Binar oli itselläkin mielessä, mutta noilla hinnoilla saatan itsekin kääntyä Eberiin... Ja sitten vielä myöhemmin (todennäköiset) korjaukset...

                                    Comment


                                      Sama projekti lähdössä käyntiin. Tänään sen verran pakkasta, että ei oikein inspiroinut, mutta itsenäisyyspäivänä näyttäisi olevan lauhempaa, että jospa huomenna onnais.

                                      Comment


                                        Nyt näyttäis et kesti vajaan kuukauden seuraava lämmitin. Ekassa hajos pumppu ja nyt näyttäis et pumppu pyörii mut lämpöä ei muodostu oikein. pfffft.

                                        Comment


                                          Letkutukset vielä aavistuksen vaiheessa. Pari metriä 16mm (sisä) jäähdytysletkua, 2 kpl 17/16 supistusjatkoja, 6 letkulemmaria. 1-2 mutkaa olisi tehnyt terää.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 4.1.2018, 18:25.

                                          Comment


                                            ...

                                            Tutulta näyttää!

                                            Itse jätin tuon ilmausruuvin paluupuolelle, jotta saa mahdolliset ilmat pois tuosta lämmittimestä. Käänsin tuon ilmausruuvin tulon 90ast. vasemmalle.

                                            Motonetissa on kulmia niin ei mene kierto tukkoon.

                                            Comment


                                              Ilmausruuvista tuli pelkkää nestettä muutaman minuutin käynnin jälkeen. Sen jälkeen ajettu 50 km.
                                              Puuttui vielä yksi johdon pätkä joten ei ole vielä savuja otettu.
                                              Ehkä huomisaamuna voisi kokeilla, jos inspiraatio iskee.

                                              Comment


                                                ..

                                                Nythän se letku jota ilmaat tulee kennolta - lämmitin on sen jälkeen kierrossa ja varana et ilmakupla jää pahimmoilleen lämppäriin. Näkisin, että varmin on ilmata lämppärin jälkeen.

                                                Comment


                                                • Eikö tuo ole aika epätodennäköistä, että ilmakupla jää lämppäriin, kun siinä on pumppu. Auton ollessa käynnissä käyttää roikassa tuota, niin luulis siellä ilmojen liikkuvan, kun 2 vesipumppua liikuttaa vettä.

                                                  Comment


                                                    Kielletty

                                                    Ohjeissa kielletään käyttö auto käynnissä. Häirinnee virtausta tai jopa rikkoo pumppua.

                                                    Tuo lämmitin muodostaa "ilmapoteron" joka on korkeammalla kuin tuo ilmausruuvi.

                                                    Epäilen, että mahdollinen ilma ei löydä reittiä vasten virtausta ilmaruuville ainakaan kokonaisuudessaan. Ja myötävirtaankin on melko epätodennäköistä ilman kiertää koneen ja uudelleen kennon kautta ilmauruuville. Em.syystä jätin ilmausruuvin viimeiseksi tuohon "ylimääräiseen" lenkkiin sekä valmistajan määrittelemälle paikalle.

                                                    Comment


                                                    • Aivan. Enpä oo ohjeita lukenu (ja sen huomaa).
                                                      Nätti ois tuossa lämppärissä itsessään ilmausruuvi kannessa :)

                                                      Comment


                                                        Lämmitin on kyllä alempana kuin ilmausruuvi ihan väkisinkin.
                                                        Autolla on ajettu vajaa sata kilometriä ennen pidempää lämmittiminen käyttöä. Muutamaan kertaan ilmausruuvia olen aukonut ja ei sieltä mitään muuta tule kuin nestettä. Että kaitpa se nyt sitten toimii.
                                                        On nyt yön päällä, aamulla selviää, miten kävi. Lämmitin painaa nestettä nyt siis moottorille päin ja imee sisäkennon suunnasta.
                                                        Katotaan kuinka äijän käy.

                                                        Comment


                                                        • Nyt on omassa tuo 1000w paikallaan. Aikalailla samassa paikkaa missä nuissa aiemmissa kuvissa, kun eipä siellä paljoa muuta tilaa ole. Reilusti sitä kyllä sai ilmata sen jälkeen että alkoi sisälle tulla kuumaa. Täytyy nyt tarkkailla muutama päivä. Asennuksen jälkeen autolla on ajettu noin 50km.

                                                          Comment


                                                          • 2.0tdi 2011 TT-thermo onko kukaan asentanut - kuvaa

                                                            Moi!
                                                            Pitäisi asentaa Audi A6 vm.2012 2.0tdi TT-thermo 1000sld, onko ketään tehnyt sitä, löytyy sille mihin kohtaan hyväpaikka, onko kuvia?

                                                            Comment


                                                            • Nypätkää paisuntasäiliö käteen kone käynnissä ja nostakaa ylös. Korkki auki niin teoriassa ilman pitäis päätyä pihalle. Toki vesi ei taida aina kiertää sinne paisarille asti, eikös se ole nimenomaan paisuntasäiliö eikä mikään välivarasto

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X