Tuliko mukana ohjetta missä olis ollut pisin sallittu yhtäaikainen käyttö? Voi kulua loppuun tuolla tavalla suht nopeasti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin 1000W ja pumppu.
Collapse
X
-
Kiinasta ei kuulunut mitään. (Ja yleisesti, "kunnon" kiinalaiset verkkokaupat ja tehtaat on yleisesti melko rivakoita vastaamaan posteihin, joten en tiedä mikä on noilla meininki...) Case closed.
Mutta enivei. Saksan(turkkilainen?) antoi tarjouksen.
Tuo tuote :
http://uzman-import.rakuten-shop.de/...7-mm-anschluss
Se on kieltämäät melko iso laitos, mutta täytyy mennä vastaavan kokoisen putkilon kanssa konehuoneeseen mallaamaan saisiko mahtumaan.
Liikkeestä en muuta tiedä kuin että kohtuudella palautteita ja ihan hyvää.
https://www.trustedshops.de/bewertun...F313E091E.html
Ohessa tarjous neljästä palikasta posteineen 348e, eli ei hinnalla pilattu.Attached Files
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juisii Näytä viestiMutta enivei. Saksan(turkkilainen?) antoi tarjouksen.
Tuo tuote :
http://uzman-import.rakuten-shop.de/...7-mm-anschluss
Comment
-
Asensin ennen joulua omaan rs6:een 2kw mallin lämppärin putkeen. Muutama mutka ja jatko siihen tuli, jotta sen sai asettumaan paisuntasäiliön alle. Lopputulokseen en voi kuin olla tyytyväinen. Lämmöt nousee parin minuutin ajolla 90c, ja heti alkaa käynnistyksen jälkeen puhaltaa haaleaa ilmaa.
Comment
-
Vieras
Eikö tuo helpoiten mene ottamalla pumppu käteen ja avaamalla konepelti. Tuskin tarvitsee kauaa pyöritellä niin löytyy paikka.
Comment
-
Liityin porukkaan ja tilasin linkin mukaisen 2 kw:n mallin.
Defa 755 maksaa varovaisenkin arvion mukaan sisähaaralla 390 € + asennus, mikäli ei itse ahkeroi:)
Comment
-
Pumppu tuli tiistaina kotiovelle asti. Tänään asennettiin. Akun ja jarrutehostimen väliin mahtui juuri ja juuri. Samalla tuli tarkastettua akkukaukalon tila, että ei tule mitään kevät-tulvia yllätyksenä. Defan pistokkeella ja johdolla sumarin vierestä konehuoneen kautta rintapellin valmiista läpiviennistä sisään " akkulaariin" ja sinne Defan sisäpistoke.
Aikaa saa kulumaan helposti parikin tuntia.
Comment
-
Asennettu sisähaaran kera (edit 1.2kW versio) ja koeponnistettukin. Ainakin toimii, kuulostaa vaan vähän sepelimyllyltä.
Teen jonkun asennusohjeen tähän, vähän modasin kaikkea.
AVF ainakin oli siitä ikävä että akkukaukalo on aika ahdas ja moottoritilan puolella on se termarille menevä jäykkä putki mitä ei raaski sahata poikki. Toki siellä akkukaukalon läpimenon alapuolella olis vähän letkuakin mutta ilman nosturia aika pain-in-the ass.
Eli laitoin akkukaukaloon. Ilmauksen kannalta ei ihan optimi mutta kyllä sekin siitä... Ja se lähtöpää lämppärissä on korkein kohta eli itse lämmitin on ainakin veden vallassa aina. (ellei nyt jotain ilmapallon kokoista kuplaa ole systeemissä)Viimeksi muokannut kontio; 7.10.2013, 14:46.
Comment
-
Tuollaisen 2Kw mallin asentelin 8N TTseen alkuperäisen lämppärin tilalle eli öljyn jäähyn letkuun. Hieman ahdas paikka tuolle mutta tehtävissä kuitenkin. Nyt lämpeää moottori sukkelaan eikä lämpöanturikaan vinoile lyhkäsellä lämmityksellä.
0-40 asteeseen lämmitys kestää n. 20min.
Comment
-
AVP-moottoriin tuli asennettua myöskin 2kW malli. Kahden tunnin lämmitysajalla imusarjakin oli reilusti kädenlämpöinen :-) Riittänee näillä keleillä vartin aika...
Auton lämpömittari näytti n. 60 astetta, eli suunnilleen sen mihin laitteen termostaatti katkaisee lämmityksen.
On uskomattoman tehokas vanhaan Defan 550w ´letkunlämmittimeen´ nähden.
Comment
-
Juu elikäs, 1.2kw version 60*C vastuksen sammutuksella ja aina pyörivällä dauerumlauft-pumpulla tilasin owlheizer.destä. Maksoi DHL rahdin kera jotain 120€. Tuli vajaassa viikossa nallekarkkien kera. Asennusohjeita löytyy lontooksi kun laittaa myyjän sivun google translatoriin tai noita myydään myös englannin kielellä brittein saarilla, ei tainnu olla sama firma. Hinta oli kalliimpi. Ja maailmalta vastaantullut Hot-Frog on sama tuote kuin tuo.
Sumuvaloritilään saa kätevästi töpselille paikan. Vähän jouduin rakentelemaan kun oli kierrätetyt osat.Tuli kyllä hyvä. Asetonilla saa hiotut muoviosat kiiltäviksi.
Sitten sisähaara ilmastointiputken läpiviennistä, mutta on jäähdyttey hanskalokero niin oli tosi ahdas eikä mennyt ihan suosiolla, tarvi saksia ja puukkoa. Sikamassa tiivisteeksi.
Seuraavaksi Calixin piuha poikki, liittimet 90* käänneettyyn liitinkoteloon,kutistesukka päälle, liitinkotelon tiivistys epoksilla,suojamaapiuha vekottimeen kahdella mutterilla ettei löysty, epoksin kuivuttua liitin lämppäriin paikalleen sikamassan kera ja nippuside ympäri.Avot.
Panssarikaapeli katkeaa nätimmin rälläkällä ja millin laikalla.
Paljon mietin että mihkä ton saa tungettua, no päädyin akkukaukaloon kun nosturia ei ole ja lämppärin kennolta tuleva putki on pääosin jäykkää.
Lämppäriltä tuleva putki löytyy ehkä parhaiten osakatalogista, yleensä mainittu räjäytyskuvassa että kumpi letku (ylempi/alempi, vasen/oikea) on menevä ja kumpi tuleva.
varaosakirja. Tai ETKA tietysti.
Akku ja muut hilppeet pois alta, letku lukkopihdeillä puristuksiin ja puukolla poikki. Sitten sovittelua ja mittailua, yhden 90* letkumutkan hain Biltemasta kun ei laatikosta löytynyt. 19mm sisähalk. letku kiristyy noihin lähtöihin vielä ihan nätisti. Kyllä se siihen meni lopulta ihan nätisti.
Suojamaapiuhan laitoin ecu-boksin ruuviin, samaan vedin myös Calixin suojamaan vaikka vähän kaukana onkin.
Sitten ilmausta, helpottaa kun nostaa paisuntasäiliötä ylemmäs niin aina tulee vähän kuplaa putkista. Tuo akkukaukalo on ikävän korkea paikka tuolle vekottimelle, eli raotin välillä letkulähtöäkin että sieltäkin poistuu kaikki ilmat. Tein letkun klemmarin alle jäävään osaan myös reiän ilmaustarkoitukseen muttei siitä mitään iloa ollut. Sinänsä tyhmän korkea tuo lähtöpuoli, mutta toisaalta ompahan tulopuolella ja vekottimessa aina vesi jossei kauheasti ilmaa ole...
Pari päivää ajoa, välissä letkujen puristelua ja paisuntasäiliön nostelua,ja koekäyttö. Vähän rahisi mutta ei mikään ainakaan räjähtänyt. Odotellaan viileitä päiviä niin voin infralla mittailla lämpötiloja.
Pistoke
Pistoke_2
Läpivienti
Comment
-
Mihinkäs olette asennelleet noista lämmitintä 3.0tdi:ssä? Ilmeisesti lämmityslaitteelta laskeutuviin letkuihin, mutta eikös ne ole aika paljon isommat mitä tuossa on liitännät? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen kun talvi alkaa tehdä pikkuhiljaa tuloaan.
Comment
-
Larin kysymykseen ei kukaan osanne sanoa vastausta.
Mutta laitetaan sen verran että -1*C oli ulkona ja imusarja+pakosarja 30min pyörittämisen jälkeen noin 20*C kun eilen innostuin testaamaan kauanko tolla oikeesti tarvii lämmittää. Eli toimii ihan käsittämättömän hyvin. Kunhan vaan toimii sitten 30 asteen pakkasellakin.
Comment
Comment