Onko kukaan asentanu tuota 1kw defa yhteensopivaa mallia b6 1.8t:hen? Jos on, niin mihin kohti tuo kannattaisi asentaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin 1000W ja pumppu.
Collapse
X
-
En juuri sitä mutta elpäilen ettei mahdu akkukaukaloon jos on kooltaan ei-defa-yhteensopivaa paljon isompi, kts kuvat 1,5 vuoden takaa tästä ketjusta ja viime syksynä oli joku akkukaukaloasennuksesta ikänsä kuvia lisännyt.
Eli siis voi joutua laittamaan alakautta akkukaukalon alapuolelle,siellä tais olla hyvin tilaa kun letkukin taittuu lohkoa kohti mentyään akkukaukalosta läpi. Toki akkukaukaloasennusta kannattaa yrittää ellei ihan toivotonta ole.Viimeksi muokannut kontio; 18.1.2015, 16:03.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sepe Näytä viestiOlihan tästä sittenkin juttua toisessa ketjussa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...00#post1148400
Mutta tietääkö jopku miten toimii virrattomana?
Jääkö täysin auki?
Muistaako tilansa ennen auton sammuttamista?
Toimiiko jotenkin lämpötilan mukaan?
Comment
-
Tuolla keskustelua tuosta samasta venttiilistä. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...816#post712816
Voisitko laittaa kuvaa omasta asennuksestasi? Aiheuttaakohan paluuletkuun kytkeminen nyt tuon lämpiämisongelman.
Comment
-
..eli laitoin sieltä puhaltimen alta vesiventtiilin viereen(Letkuun 12) ja painamaan moottorille päin(=moottorinlämmitin - ei sisätilan).
Ei tuossa muuta ole eroa webastoon, kun se ettei puhallin ole päällä. "Puhallinlämmityksen" päälläolo varmaan avaa vesiventtiilinkin...
Tänään 2h. lämmityksellä -20asteen pakkasessa VagComin mukaan koneen lämmöt 41astetta, eli ei paha.
Mutta yli 45 ei nouse 3ssa tunnissakaan. Pidempään en ole pidellyt päällä. Kun autoon laittaa virrat niin kuulostaa, kuin vesi lähtisi paremmin kiertämään, eli tästä epäilen, että vesiventtiili rajoittaa...
Ei tuolla taida olla fiksumpaakaan paikkaa vesien kierrättämiseen - vai? Onko kellään ideaa ohikierrolle, joka ei sotkisi auton muuta kiertoa?Viimeksi muokannut Sepe; 21.1.2015, 16:52.
Comment
-
Tuossa juuri edellisen viestin linkissä sanottiin venttiileistä:
Ratkaisu tuohon on se, että vesiventtiileitä suljetaan sähköllä. Eli siis niin kauan kun ovat irti sähköistä, ovat myöskin täysin auki.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiTuossa juuri edellisen viestin linkissä sanottiin venttiileistä:
Jos venttiilit olisivat kiinni niin letkussa 12 ei myöskään mikään liiku koska samassa kierrossa ovat kennon vastapuolella.
Pakkasta -15, lämmitysaikaa 3h - erikoista, että liitin irti vesi lämpesi "vain" 35asteiseksi!!! Eli joku muuttui.
Comment
-
Olen asentanut useita noita tt thermoja eri autoihin.
mersuissa olen havainnut, että nuo vesiventtiilit vaikka on auki virrattomana, jos pumpun imupuolen laittaa venttiileitä kohti, vetää alipaine jonka pumpun imupuoli tekee kiinni niitä ja rajoittaa kiertoa. Käänsin laitteen 180 astetta eli painepuolen venttiileitä kohti ja jo toimii hyvin.
käytännössä laite toimii myös ylösalaisin ja 45 asteen kulmassa, vaaka asennus on kielletty siksi että voi kerääntyä ilmatasku joka polttaa vastuksen kuivasta kohdasta ja tekeekin sen jos liian vaakaan laittaa.
Mersuforumilla oli tekniikka keskusteluissa joku tehnyt tutkimuskäyrääkin..
http://www.mersuforum.net/forum/view...p?f=2&t=160883
Comment
-
Kimppa löytyy http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=141937Viimeksi muokannut GTI 2.0; 24.1.2015, 19:56.
Comment
-
Vieras
Tein Kimppatilaus-osioon oman threadin.
Ja linkki jos ei itse löydä http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=141937Viimeksi muokannut pulla; 22.1.2015, 22:09.
Comment
-
Onko muuten tuossa puolasta ostetussa mallissa termostaatti, ylikuumenemissuoja, kaapelin koko 1.5mm2 vai 0.75mm2?
Juttelin tänään tuo letkulämmittimen "valmistajan/lisäkehittäjän" kanssa ja aika hyvän kuvan sain asiasta.
TT-thermosta oisin tilannut ton jos niitä ois ollu silloin kun tarvitsin. Tietenkin haluan tukea mieluummin Suomalaista yrittäjää kuin Puolalaista jos vain mahdollista.Viimeksi muokannut tomppa1968; 24.1.2015, 13:28.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja OlliT Näytä viestiOnko kukaan ottanut kuvia 4f asennuksesta 3.0tdi:n kanssa?
Mutta 1500W TT-Thermo mahtuu siihen vesiventtiilin viereen "roikkumaan" vesikaukalon ruuvista ja letkut Motonetin mutkilla paluupuolen putkiin, kierrättäen tuloputken puhaltimen ali ja paluuputken kaukalon etureunaa takaisin, johon ilmausruuvi, koska on korkein kohta(ja ilmatessa pelti auki nostan tuon vielä korkeammalle).
Eli lämmittää veden n. 40asteeseen n. 1½-2h ja sisälle tulee lämmintä kilsan ajon jälkeen, kun lämmöt yli50 ja ilmastointi lähtee puhaltamaan...
Comment
-
Onko kukaan asentanut A4 B5 V6 (2.8) koneeseen TT-Thermoa? Mihin kohtaan kannattaa laittaa?
Joissain asennuskuvissa on näkynyt akkukaukalossa, mutta eikö se ole asennusohjeen mukaan liian ylhäällä verrattuna paisariin?
Lisäksi arvon tuota mallia.. Onkohan Defan liittimellä oleva 1500W lämmitin paljon kookkaampi kuin ilman defan liitintä ja mahtuuko sopivaan paikkaan? Jos olette ottaneet ilman defan liitintä, onko siinä lämmittimessä joku pistoketulppa vai miten? Miten sen olette sitten tuoneet sähköpistokkeeseen?
Comment
-
Ja kannattaa huomioida ettei ota asennuksessa mallia esim tämän viestiketjun viestistä #308 ja asenna lämmitintä vaakatasoon, koska ainakin TT-Thermon asennusohjeessa vaakatasoon asennus on kielletty. Ja vielä kun asennus tehdään vesilinjaston korkeimpaan kohtaan, saadaan aikaiseksi ohjeiden vastaisen asennuksen huipentuma.
Alkuperäinen kirjoittaja TT-Thermon asennusohjeLämmitin asennetaan pystysuoraan asentoon niin että veden ulostulo on
ylöspäin. Mikäli pystysuoraan asentaminen ei ole mahdollista, lämmitin
toimii hyvin 45° asennuskulmaan saakka. HUOM! Lämmitintä ei saa asentaa
vaakasuoraan. Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen
minimitason alapuolelle.
Comment
-
Poistin kauhian huonon esimerkin ja kaikkien säännösten ja määräysten vastaisen kuvan asennuksesta ja pyydän anteeksi että sellaisen julkaisin. Ihan hyvin tuo on toiminut, ihme kyllä. Pumppu ei ole korkeimmalla kohdalla vaan toi kennon ilmausreikä on about 5 cm korkeammalla kuin lämppäri. Järjestelmä kannattaa tietysti ilmata huolellisesti sekä vahtia ettei nestepinta laske paisarissa. Ei se silloin kuiviltaan pääse toimimaan. Tuo 20 sentin sääntö on varmaan myyjän varmuuden maksimointia, ettei ainakaan heidän ohjeitten mukaan asennettuna kärähdä vaikka paisari ois suunnilleen tyhjänä. Ja tuon samaisen lämppärin eri nimellä muualla Euroopassa myytävän serkun asennusohjeessa sanotaan, että lämppärin saa asentaa mihin asentoon hyvänsä. Eli tuossakin lienee kyseessä varmuuden maksimointi joka ei suinkaan ole väärin.
Luojan kiitos tossa on se termari sekä ylilämpösuoja joten autoni ei ole VIELÄ palanut ;)Viimeksi muokannut tomppa1968; 28.1.2015, 00:17.
Comment
-
Tuo vaakatasoon asentaminen on kielletty sen vuoksi, että silloin vesitilaan VOI jäädä ilmatasku. Jos järjestelmässä on ilmaa, ei tuon laitteen termarikaan toimi oikein, koska lämpökytkin mittaa rungon lämpötilaa ja kun vesi ei johd lämpöä runkoon, saattaa mittaus olla virheellinen.
Ei se vaaka-asennus suoranaisesti mitään riko. Se kuitenkin kasvattaa huomattavasti ilmataskun mahdollisuutta. Jos laitten sisälle vesitilaan jää ilmatasku, saatta vastuksen lämpötila nousta liikaa ja hajota. Defan letkulämppärit esimerkiksi hajoavat hyvin herkästi, jos ne asennetaan väärään asentoon. (Kaveri oppi vasta kolmannen lämppärin kohdalla)
Comment
-
230V kelalla varustetulla välireleellä onnistuu. Haasteellista on kytkennän rakentaminen sähköturvallisuusmääräysten mukaisesti.
Comment
-
Jos A4 B5:ssä katsoo keulastapäin akkukaukalossa olevia lämppärinkennolle meneviä letkuja niin kumpi on menevä ja kumpi tuleva?
Tietääkö joku mikä virtaussuunta noissa kulmamallisissa TT-thermoissa on? Pitenee lämmitin asentaa virtaussuunnan mukaisesti? Ajatuksena on laittaa tuonne akkukaukaloon lämmitin ja kulmamallisella voisi onnistua mutka "suoraan" ..
Comment
-
Olinpas puusilma ;)
Defalla lienee tuollaisia valmiita relebokseja:
http://www.defa.com/fi/automotive/wa...y_contact_12v/
eikös tuollasella saisi tehtyä ilmastoinnin ohjauksen? Tai sitten tommonen akkulaturi reletoiminnolla ?
http://www.defa.com/fi/automotive/wa...icharger_1203/
Menee tosin kalliiksi sitten nämäkin modaukset..
Comment
Comment