Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköä penkinlämmittimelle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähköä penkinlämmittimelle

    Tilasin Tammersuojasta autooni istuinpäälliset lämmitysvastuksilla sekä etu- että takapenkeille (autossa ei ole originaalina lämmittimiä).

    Mistä kannattaa ottaa sähköt perägrilleille..???
    Onko sulakerasiassa vapaita sulakepaikkoja siten, että niihin saisi fiksusti liitettyä johdot...???

    Eräs paikka voisi olla keskikonsolin tupakinsytyttimet...???
    Eli merkkivalolla varustetut kytkimet siihen sytyttimen lähelle sekä eteen että taakse, ja sitten piuhat penkeille.

    Neuvoista kiitollinen....!!!!

    #2
    Sisältävätkö nuo grillit jo itsessään säätövastukset eli tarvitsevat vain normaalin syötön toimiakseen oikeaoppisesti?

    Comment


    • #3
      Vastukset ovat itsesäätyvää mallia, eli termostaattia ei ole. Lämpötila lienee tuossa 30-32 ast. paikkeilla.

      Tarvitsee kytkeä vain 12 V, niin hyvin grillaa... (tietenkin merkkivalolla varustetun kytkimen kautta)...

      Comment


        #4
        Katsos vaan. Harri päätti olla rohkea ja hankki monien ihmetyksen aiheena olleet lämmitettävät istunsuojat.
        Kerrohan sitten käyttökokemuksia, jahka nyt kelit alkaa olla sellaiset, että ne suojat lämmittää.

        Comment


        • #5
          Istuinsuojat on nyt asennettu, ja ainakin itse olen tyytyväinen (mutta niinhän ostaja on aina...vai onko..???).
          Istuvat tosi hyvin, eli valmistajan (Tammersuoja) kaavat ja tekeminen on kohdallaan. Hintaa tuli n. 440 eur postikuluineen.

          Asennusta varten irroitin kaikki penkit ja tein työn sisätiloissa. Tasainen kiristys tehtiin yhdessä vaimon kanssa.

          Suojat ovat pinnaltaan plyysiä (musta/tummanharmaa keskiosa/sininen koristeneulos saumassa) ja taustat keinonahkaa. Lämmittimet sekä edessä että takana.

          Auton sisäilme piristyi kivasti entiseen lähes täysmustaan verrattuna ja istuimen pinta tuntuu kyllä mukavammalta (plyysi vastaan entinen suht. luikas ja "kova" kangas).

          Lämmittimet ovat tosi tehokkaat, lämpenevät selvästi 20-30 sekunnissa ja tuntuvat näillä keleillä parin minuutin päästä lähes liian kuumilta. Termostaatti toimii 32-36 C:ssa.
          Sähköt etupenkeille otin keskikonsolin tupakinsytkäristä kytkimien kautta. Kytkimet asensin keskikonsoliin.
          Takana tyydyin sytkärin pistokkeeseen, kun johtoreitti keskikonsolista takapenkin alle tuntui hankalalta. Lisäksi meillä takapenkillä on harvoin matkustajia, tytär ja koira joskus.

          Voin laittaa kiinnostuneille kuvia erikseen sähköpostilla. En osaa liittää kuvia tähän viestiin mukaan enkä nettiinkään.
          Sähköpostini on harri.forsberg@dnainternet.net. Kerään pyyntöjä viikon-pari, ja lähetän kaikki sitten kerralla.

          Comment


            #6
            Mun autossa tupakinsytkäristä tulee virtaa koko ajan. Jos näin myös tuossa A6:sessa, niin selkeä akuntyhjentymisen riski on olemassa, kun ennemmin tai myöhemmin penkinlämppäri unohtuu päälle auto pysäköitäessä. Jos sytkäri antaa sähköä vain virran ollessa päällä, niin sitten moista ongelmaa ei ole.

            Comment


            • #7
              Olet Ilkka ihan oikeassa...Otin tietoisesti tuon kuvaamasi riskin. Unohtui mainitsematta tuossa aikaisemmassa viestissä.

              Suunnittelin käyttäväni radion takaa löytyvää "avain virtalukossa" -signaalia releelle, jonka kautta lämppärien päävirta tulisi....Ei haittaisi, vaikka lämppärit jäisivätkin päälle...
              Juttu hyytyi oikeastaan siihen, että normaalille auto-releelle ei oikein löytynyt tilaa keskikonsolin sisältä. Joku mini-rele sinne kyllä mahtuisi...

              Comment


              • #8
                Kojelaudan sisältä löytyvä 75a-terminaali on juuri sopiva tällaiseen käyttöön. Aktiivinen sytytysvirta päällä ja valmiiksi 25 ampeerin sulakkeella suojattu.

                Comment

                Working...
                X