Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8l ABS-Hytikkapumppu vikaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8l ABS-Hytikkapumppu vikaa.

    Tervehdys!

    Onko kenelläkään kokemusta abs-hydrauliikkapumpun viasta? Eli onkohan kyseinen pumppu Varmasti multa sökönä...

    Auto tekee siis seuraavaa:

    ABS-valo sammuu normaalisti virrat käännettäessä päälle. Mutta,kun lähtee ajamaan niin n.20km/h ja kappas,valo alkaa loistamaan.
    VagCom kiinni,ja näyttää hydrauliikkapumpun vikaa.
    Bernerillä käytin keväällä kaasuläpän kaliproinnissa,ja samalla katsoi että ilmottelee Satunnaista vikaa ko. pumpulta.
    Tämä vika siis kuittaantuu itsestään kun sammuttaa auton...

    En viitsisi huvikseen ostaa tuota pumppua,ja tuumata ettei vika välttämättä olekkaan siinä. Maksaa n.700e uutena,ja käytettynä 250e ylöspäin.


    Kaveri jo ehdotti et tuuppaa järvee se auto,ja vakuutuksesta rahat. Mun tuurilla kyseisellä järvellä on vakuutustarkastaja samaa aikaa kalassa... :D

    On meinaan ollu aikasta paljo absin kanssa ongelmia. Ja pari muutakin vikaa.

    Korjausta asiaan. Pumppu uutena yli 1100e Berneriltä ostettaessa. Ja löytyhän tuolta keskusteluista aiheesta lisää. Nähtävästi sähköboksista jonkunlainen kultanenlanka mennyt poikki...
    Varaosahausta löyty korvaava: 1 JO 614217F (300e), ja itsellä 1 JO 614217A. Pitäisi käydä keskenään. Bernerillä 1 JO 698217A korvaa nuo 217F, ja 217A loppuset.
    Viimeksi muokannut Jaleksi84; 10.9.2012, 12:54. Perustelu: ...

  • #2
    Tätä pällisteltiin tuossa päivänä eräänä.

    ABS-yksikön vaihto ei sammuttanut valoa. Vikakoodien mukaan uusi ei jutellut ecun, eikä haldex-kontrollerin kanssa ja toisen kiihtyvyysanturin (G200 muistaakseni) signaali puuttui. Uusi yksikkö oli siis nelikosta. Allekirjoittanut ei osannut sopeuttaa laitosta vanhalla VAG-Comilla, liekö VCDS:llä onnistunut, mene ja tiedä.

    Saatiin puhelinkonsultaationa vähän dataa aiheesta, kolmosten ohjaimet ei kuulemma yleensä laukeile, mutta pumppuja on mennyt. Pelkän moottorinhan voisi koittaa vaihtaa. Kiitokset amalinille vinkeistä.

    Vanhasta yksiköstä käytetiin moottoria irti, eikä löydetty näkyvää vikaa. Yksikkö läjään ja auton liittimeen kiinni, ei vikakoodeja ja pumppukin pyöri koneella käskiessä. Yksikkö kiinni autoon ja ajolenkki vikakoodien toivossa. Valohan oli syttynyt vasta parin kympin jälkeen. Koeajolla valo ei enää syttynyt. Liekö pumppu ollut jumissa tai moottorin liittimessä paskaa tms., mutta nyt se rokkaa taas. Mitään ei siis tarvinnut vaihtaa, vaan alkuperäinen heräsi henkiin.

    Comment


    • #3
      Satuitko kattomaan, että oliko itse pumppuosa samanlainen etuvedossa ja nelikossa?

      Comment


      • #4
        Ei purettu tuota toista. Ulkoisesti olivat tasan samanlaisia.

        Comment


        • #5
          Marmoritiskiltä saa korjaussarjaa tuohon hydraulipumppuun. Seinäjoen Käyttöautolla osat 500€ ja työ 250€. Ens maanantaina menossa -01 1,6 A3 kyseiseen operaatioon, onneks menee autoliikkeen piikkiin.

          Comment


          • #6
            S3 8l ongelmia abs esp kanssa

            Elikkä mitenkäs ihmiset selvittäny tollasia: vcds antaa koodin: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Signal Outside Specifications

            Eli pumppu ja abs boksin ohjaussysteemi vaihdettu, liittimissä ei näkyvin puolin kosketusvikaa. Myös akun päällä olevat sulakkeet vaihdettu ja kokeilla heilutella jos vika olisi siinä.

            Olisko kellään ideoita mitä seuraavaksi?
            Viimeksi muokannut Killeri; 18.7.2018, 10:30. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

            Comment

            Working...
            X