Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hälyttimen ja gps laitteen parittaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hälyttimen ja gps laitteen parittaminen

    Tulin päivittäneeksi auton 2010 A6:seen. Nyt on asennuksessa Webasto ja siihen telestart tai GPS seurantalaite releohjauksella webastoa varten.

    Molemmissa vaihtoehdoissa on mahdollisuus hälyttimen signaalin vastaanottoa varten jolloin mahdollinen hälytys tulisi myös puhelimeen ja siksipä kiinnostaisi, että onko kukaan kytkenyt tuohon tehtaan omaan hälläriin vastaavanlaista mokkulaa? Kysymys on, että onko omassa hälyttimessä valmiiksi jotain karvaa josta saisi signaalin boxille? Audihuolto ei ottanut asiaan kantaa ja sanoivat, että kytkentäkaavioita eivät tule luovuttamaan.

    #2
    Kyseisessä autossa ei ole erikseen hälytintä. Koriohjainlaitteelle kerrotaan, että toimi myös hälyttimenä. Eikä autosta löydy hälytystietoa "sähköisenä", tieto kulkee CAN ja LIN väylässä eri ohjureiden välillä.
    Esim tuolta löytyy purkkia, millä saa väylästä noukittua hälytyssignaalin.

    http://canbus-alarm.com/

    Comment


    • #3
      Mielenkiintoista koska autossa on selkeästi sisätilantutka ja pari paniikkinappia joista toiseen syttyy valo vilkkuumaan kun ovet nappaa lukkoon. Nämä on ilmeisesti jälkiasenteisia...

      Comment


        #4
        Niin autossa on hälytin, mutta ei erillistä purkkia sille. Eli Mukavuusohjainlaite tunnuksella 46? toimii ohjainlaitteena, mutta toimittaa pääasiassa muuta virkaa kuin hälyn.
        Ja kuten Jussi ylhäällä sanoi, ei erillistä johtoa ole hälysignaalille. Kaikki on integroitu muuhun korin sähköjärjestelmään. CAN ja LIN väylästä on eriteltävä hälytieto, joka onnistuu tuolla purkilla.

        Tai sitten autossa on joku erillinen aftermarket hälytin, jolle myös löytyy oma purkki jostain.

        Comment


          #5
          Nämä on ilmeisesti jälkiasenteisia...
          Alunperin oli puhetta tehdashälyttimestä, ja nyt onkin jälkiasenteinen?
          Eli kumpi olisi kyseessä?

          Comment


          • #6
            En ole autoa purkanut vielä sen enempää, eli en tiedä mitä sieltä löytyy. Ratin vieressä on painonappi jossa vilkkuu punainen valo kun napsauttaa oven lukkoon eli on kytketty hälyttimeen. Kuskin jalkatilassa on suurempi punainen nappi joka on tarkoitus painasta jalalla. Tämä on varmaankin jonkinlainen paniikkinappi ryöstötilanteeseen tms. Villi arvaus on, että hälytin on itsessään alkuperäinen tai miten se nyt toimiikaan nyt tuossa omassa järjestelmässä. Onneton sireeni on jossain konehuoneessa. Pitänee purkaa sähköt esille ja ryhtyä seuraamaan mihin nuo piuhat menevät.

            Comment


              #7
              META hälyttimen nappi/led



              Ja cobra hälyn nappi/led

              http://vehiclesecurity.co.nz/blog/wp.../cobra-led.jpg

              Comment


              • #8
                Jep, juurikin tuollanen joka tuossa kuvassa on. Eli mikä namikka tuo nyt sitten on? Onko tarkempaa tietoa?

                Comment


                  #9
                  Eli hälytin ei ole Audin alkuperäinen tehtaalla asennettu hälytin, vaan jälkiasennettu tarvikehälytin.

                  Comment


                    #10
                    Kyseessä siis Meta tai Gemel hälytin. Mallista riippuen hälyssä voi olla hälytys ulostulo. Pitäisi siis tietää mikä malli olisi kyseessä. Jos laput on kateissa, niin hälytinkeskus esiin (tod näk kuljettajan jalkatilassa). Siitä kirjoittamaan ylös numerot.

                    Comment


                    • #11
                      No niin, jalkatila purettu ja tutkittu. Tuo Meta systemsin näköinen boxi siellä on tosi tiukasti laitettuna ja sain päältä tekstit Multican VW sekä top can VW. Painonappeja oli kaksin kappalein ja helkkaristi lähti piuhoja ympäri autoa... Jatkamme tutkimista siis. Apukuskin jalkotilaan menee yksi piuhapari ja sieltä löytyi ranteen paksuinen nippu kaapeleita lisää =)

                      Comment

                      Working...
                      X