Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webaston osto...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Webaston osto...

Mielessäni on ostaa käytetty webasto (bensiini), myytävä kapine on aika uusi ja juuri huollettu (kuitti huollosta).
    Niitä on oikeastaan kaksi, toisessa on Telestart ym. mutta vanhempi ja huoltamaton, toinen taas on noin puolivuotta vanha ja huollettu mutta ei näitä tele juttuja.
    Itse olen aivan noviisi näiden laitteiden kanssa ja joudunkin asennuttamaan webaston jossain alan liikkeessä.
    Mutta jottei maito menis pesuveden mukana, niin kysyisin laitteista tietäviltä, paljonko maksaa asennus ja tarviiko ottaa jotain tärkeää huomioon jos webasto on ollut jossain muussa autossa kuin audissa?
    Onko tässä muutenkaan mitään järkeä? (muutaman letku vastuksen polttanut)

Telestartille en anna juurikaan arvoa, vanhaa teknologiaa. En suosittele 4 kw laitteita, 5kw on passeli laite. Kannattaa joka tapauksessa ostaa yleismallin asennussarja, joten sillä ei ole väliä missä autossa on ollut kiinni.

Jos ostaisin itse, niin tänään valintani olisi 5kw Evo malli ja ohjaisin sitä Remuc:lla.
    http://www.remuc.fi/

Comment

Kannattaa varmistaa, että tuo käytettynä myytävä Webasto ei ole jonkin automerkin alkuperäisasennettu laite vaan nimenomaan jälkiasennuslämmitin. Alkuperäisissä on aina omat kommervenkkinsä ohjauksen, yms. osalta.

Asennukseen tarvittavan romppeen määrä on loppujen lopuksi aika huomattava, joten itse antaisin enemmän arvoa laitteelle, jossa tulee näitä tarpeita mukana. Pelkkä lämmitin vaatii kaverikseen jo useammalla satasella tavaraa jos ne eivät seuraa mukana. Esim. Saksan ebayssa on paljon myyjiä, jotka myyvät käytettyjä laitteita uuden asennussarjan kanssa ja niistä on vain hyviä kokemuksia.

Telestart maksaa Saksasta n. 150-200EUR + asennus.

Comment

Working...
      X