Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi b5 sähköflekti huutaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi b5 sähköflekti huutaa

    Otsikon mukaisessa ilmastoidussa beefemmassa alkoi sähköflekti huutamaan jatkuvasti kun lämmöt nousee 90c.

    https://www.dropbox.com/s/ph0qcs40lw...727_141602.jpg
    Kysyisinkin että mihin tuon kyseisen liittimen molemmat päät johtavat kun kerran tuon irroittamalla sähköflekti on kuollut? Eli mahtanee olla tuossa se liitin josta vikaa kannattaa alkaa etsimään?

    ei nuo sähköhommat oo mun juttu.
    Viimeksi muokannut k0rdee; 1.2.2013, 01:14. Perustelu: Kuva ei näkyny niin vaihdoin linkiksi

    #2
    Mikä tässä nyt on se ongelma? Sähköflekti pyörii aina kun ilmastointi on päällä ja lisäksi kun lämmöt nousevat tarpeeksi.

    Comment


    • #3
      Huutaa täysillä myös ilman ilmastointia...

      Comment


        #4
        Kuvaa ei näy, joten en tiedä mitä liitintä tarkoitat. Arvaan että sellainen iso musta tai ruskea jossa on pyöreä toinen sivu. Ne menee flektien ohjainyksikölle, joka ainakin S4:ssä on kuskinpuolen etuaisan alla. Varmaan myös sinun autossa. Luultavasti se purkki on sökönä.

        Comment


        • #5
          Liekkö flektille löytyy oma anturinsa jos selviäis sen vaihdolla?

          Comment


          • #6
            Audi b5 sähköflekti huutaa

            Anturi löytynee syyläristä tai heti syylärin luolta letkusta. Kaksi tai yksivaiheinen lämpökytkin ohjaa flektiä.

            Comment


            • #7
              Voisiko mahdollisesti vika piillä siinä ja onko kenelläkään hajua mitä se mahtaa kustantaa?

              Comment


                #8
                Voi hyvinkin, jos anturi näyttää koko ajan liian isoja lämpöjä (/maksimia). Näkisikö tuon arvon VCDS:llä tai sanooko vikakoodit mitään? Originelli anturi maksanee ~30e.

                Toinen vikakohde voisi olla rele, joka huonon muistini mukaan sijaitsee kuskin jalkatilassa. Muutama vuosi sitten systeemiin tutustuin, mutta ei enää tahdo muistaa. Omassa tuuletin oli mykkä ja vika oli siinä itsessään.

                Johto irti, jos ei halua turhaan näillä keleillä sitä huudattaa. Kuumimpina kesäpäivinä ruuhkassa seistessä sitä vasta tarvitsee, olettaen, että visko ja termari on kunnossa. Ilmastointi toki voi toimia tehottomammin.
                Viimeksi muokannut Sound; 31.1.2013, 19:33.

                Comment


                  #9
                  Ainakin B4-mallissa löytyy flektin anturi syylarista, lisäksi löytynee toinen anturi ylävesiletkusta (?) - oletan B5:ssa olevan sama järjestely. Oireena itsellänikin oli, että flekti pyöri jatkuvasti - aina kun oli virrat kytkettynä. Kokeileppa napata se piuha irti, joka menee syylarin anturille - pitäisi flektin huutaminen loppua. Anturin kustannus lienee 5-25€ hatusta heittämällä.

                  Comment


                  • #10
                    Muistelisin, että tuo kyseinen anturi ei ole mitenkään valvonnassa kiinni, on ihan termostaattityyppinen kytkin mikä syöttää virtaa flektille. Näin ainakin noissa B5:ssa. Alkuperänen on jotain 35 euroa jossen väärin muista.

                    Comment


                    • #11
                      Ylävesiletkusta en löytäny anturia ja joutunee tunkkailemaan että paikallistan syylärin puoleisen anturin, ihme vika ku tekee sillotällö sitä...

                      https://www.dropbox.com/s/ph0qcs40lw...727_141602.jpg
                      Kyseisestä liittimestä tuli virrat päällä 11,7v ja käynnissä ollessa 13.8v auton puolelta siis, lienee siis aikaisemmin mainittu rele rikki vai kuulukos tuonne tullakkin jatkuva virta?
                      Viimeksi muokannut k0rdee; 3.2.2013, 22:25. Perustelu: Vianselvitystä

                      Comment


                      • #12
                        Tulipa tuossa etsittyä varaosanumero tuolle dual thermo switchille
                        mutta pulmana on että niitäkin on 2 napaisia ja 3 napaisia, aiemmin joku kertoi että kaksnapainen mahtaa olla se oikea?

                        Interwebbiä hetken selaillut ja sattui silmään että saattaa myös olla A/C pressure switchi, eli jos tuon alavesiletkussa olevan anturin vaihtaa ja vika ei häviä niin pitäisikö käyttää ilmastoinnin huollossa jos paineet kadonnu?

                        Auttakaa tyhmää hädässä!
                        Viimeksi muokannut k0rdee; 6.2.2013, 14:40.

                        Comment


                        • #13
                          Tuon kytkimen napojen määrä riippuu vähän moottorista. Tuossa 2.6:ssa muistaakseni oli 3 napainen (eli kaksivaiheinen - ei pyöri, pyörii vähän, pyörii täysillä). Näkee kyllä ETKA:sta, kun tietää autosta vähän enemmän.

                          Virta sinne kai pitää jatkuvasti tullakin, kytkin on siis mekaanine termostaatti eri lämpörajoilla ja päästää virran sitten läpi eri nastaan. Nastoista sitten flektille vastuksen kautta. Joten jos jotain häikkää niin kai se voi jäädä päälle jumiin ja virta menee aina flektille.

                          Comment


                          • #14
                            No jos nyt oikein katoin, niin kolminapanen se sun anturi oli...

                            Comment


                            • #15
                              Liekkö tässä vklp selviää kuha pääsee tuonne paikkaan nimeltä jemma ja saa otettua irti, mutu tuntumalla ei jaksais ostaa anturia.

                              Comment

                              Working...
                              X