Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 vakionopeudensäädin pimeni (toimii välillä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Boksin juotokset

    Omassa oli samoja ongelmia. Kannattaa ottaa boksi irti ja korjata juotokset, ilmeisesti yleinen ongelma. Itselläni klubilainen korjasi, oli paljon juotettavaa piirilevyssö. Ratinviiksi on edullinen, joten se on myös hyvä vaihtaa (en vaihtanut, voin myydä pois).

    Comment


      #32
      Erillinen vakkarin boksi löytyy vain vaijerikaasullisista. Sähkökaasullisissa sitä ei ole ja vika on useimmiten viiksessä.

      Comment


      • #33
        A8 D2 FL vakionopeudensäädin ei toimi

        Hei!

        Mitkä asiat tulee tarkastaa ensimmäisenä 1999 vuoden A8 kun vakionopeudensäädin ei toimi?

        Ratin takana oleva viiksipaketti irroitettu, purettu osiin ohjeiden mukaan, kontaktit puhdistettu ja johdot tarkastettu/piipattu -> ei vaikutusta.

        Ei vikakoodia vakkariin liittyen.

        Alipaineita, sähköjä, mitä katsotaan seuraavaksi?

        Kyseessä alkupään Facelift joten ymmärtääkseni sähkökaasu, ei ohjainboksia vakkarille?

        Pidempi reissu tulossa ja olisi kiva saada toimimaan, kiitokset jo etukäteen!

        Comment


        • #34
          Facelifteissä tosiaan käsittääkseni on sähkökaasu, jolloin alipaine ym. hässäkät on heitetty menemään, ja ECU ohjaa suoraan sähkösäätöistä kaasuläppää. Että jos viiksi toimii, niin mitä siinä sitten jää enää jäljelle, en osaa sanoa. Itselläni auttoi kun kerhotoveri putsasi viiksipaketin ja testasi piippailemalla toimivaksi, sen jälkeen vakkari on tominut hyvin.

          Comment


            #35
            VCDS:llä näkee suoraan toimiiko viiksen nappulat ja onko vakkari ylipäätään aktivoitu. Jotkut vikakoodit estävät vakkarin toiminnan eli kyllä se ekana tarvis saada piuhan päähän. Jos kontaktit ovat varmasti puhtaat eikä muita vikakoodeja ole niin cruisen oma 6-napainen johtosarja viiksen takana on hyvä seuraava selvityskohde.

            Comment


            • #36
              Kiitos Antti ja Mikko ideoista!

              VCDS-lite antaa vikakoodeiksi ainoastaan "MAF intermittent..." ja "Engine temp sensor intermittent..." kun pari päivää sitten luin. Toki nämäkin hoidetaan mutta en toistaiseksi jaksa uskoa että ovat vakkarille ongelmallisia.

              Toistakin viiksipakettia kokeiltu kylmiltään eikä toiminut. Otan pikimmiten vakkarin viiksikytkimen suurennuslasin alle, sen jälkeen se kuusinapainen johtosarja mikäli ongelmat jatkuu.

              Aloittelijan kysymys, näkeekö VCDS-lite+kopiokaapeli yhdistelmällä vakkarin "aktivoinnin" ja nappuloiden toiminnan? Vai puhutaanko lisenssiversion käytöstä jos aktivoinnin yms. haluaa varmistaa? Ainakin koodien luku ja nollaus onnistuu sekä ohjausyksiköihin pääsee nimellisesti sisälle.

              Comment


                #37
                MAF vika estää kyllä cruisen toiminnan mutta muistissa oleva intermittent vika ei pitäisi estää silloin kun ei ole vika päällä.

                Jos sillä measuring blockeihin pääsee käsiksi niin näkee sillä mutta labeleita ei välttämättä ole. Eli sokkona vaan kattelemaan mikä 0 vaihtuu ykköseksi tai päinvastoin kun nappeja painelee. Löytyy ne measuring blockit varmaan interwebsistäkin. Aktivointi on vain soft codingia, siitäkään en ole ihan varma onnistuuko piraatilla, kyllä todennäköisesti mutta ei voi suoraan alasvetovalikosta valita cruisea vaan taas pitää googlettaa oikeat coding.

                Comment


                • #38
                  Hyvä pointti, täytyykin lähteä tästä eteenpäin. Vaikka MAF ilmoittaa itsensä vain intermittent tällä hetkellä niin todennäköisesti olisi hyvä vaihtaa (paikoillaan alkuperäinen osa, joko tullut pitkän matkan tuolla tai sitten joskus vaihdettu OEM).

                  Valitettavasti alkanut myös satunnaisesti laittamaan intermittent koodin steering angle sensorista, tämä tullut kymmenien ratin/viiksipaketin purkukertojen jälkeen. Omaa tyhmyyttä jotakin hajottanut todennäköisesti. ABS/ESP toimii kuten pitää, ei vikavaloja. Eli tässähän taitaa olla pitkä ja kivinen tie siihen että cruisen saa toimimaan.

                  Comment


                    #39
                    No ei se sähkökaasullisessa niin kovin monimutkainen ole. Järjestelmällisesti vaan käy liitokset läpi ja korjaa selkeät viat.

                    Comment

                    Working...
                    X