Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Autosta oli akku irti vuorokauden, kun kytkeskelin usb-töpseliä ja muuta.
Kokeilin sähköjen toimivuutta muutaman kerran käynnistämättä autoa.
Nyt koitin käynnistää ja ajoneston merkkivalo ensin paloi ja sen jälkeen alkoi vilkkua. Moottäri starttasi ja sammui samantien.
Sama käy kummallakin avaimella ja molemmat ovat toimineet aiemmin ongelmitta.
Mitä pitäisi tehdä nyt?
Läppäriä ja kaapelia ei ole kuin ehkä parin päivän päästä saatavilla.
P.S. Radio on irti, mutta ei kai se voi tehdä tuota?
Autoa on nyt sitten tutkittu v-checkerillä, mitä voitu.
Ovien lukitusta/aukioloa ja muuta se ilmaisee.
Cenral control, immobilizer jne jne se kommunikoi ensin [KWP 1281] modella ja sitten vaihtaa [KWP 2000] modelle.
Sen jälkeen tuleekin vähän ajan päästä "comm.error"....
Osaako joku kertoa, mitähän tämä mahtanee tarkoittaa?
Maailma on yllätyksiä täynnä.
VCDS:llä ei saatu yhteyttä moottoriin ja vikakoodeja oli muuten pilvin pimein.
Akku ladattiin täyteen, otettiin irti ja otettiin mitaritaulu uudelleen irti.
Mittaritaulun laitto takaisin, akku kiinni ja - kone hurahti käyntiin ihan kuin ei mitään vikaa olisi ollut.
VCDS löysi vikakoodeja pilvin pimein ja yksi oli immolisaattorin ajoneston koodi, mutta nollauksen jälkeen vain kaksi - vaihteenvalitsimen solenoidin lukituksen (joka ikinen kerta) ja kommunikaation puutteen radioon, mikä ei yllätä, kun radio on takakontissa irrallaan.
Kiitos kaikille vastanneille. En vieläkään keksi, mistä oli kyse, ellei akun alijännitteen aikaansaamista vikakoodeista.
Elikkäs b5 AEB alko vittuilemaan reilu kk sitte. Töitten jälkee ei käynnistyny > uus akku, starttas mutta mittaristo pimeni (kilometrien kohdalla lukee vain "Def" ja trippi nollaantui) ja sähköikkunat ei toimineet.
Seuraavana päivänä ei auto startannu ja vika löyty käynnistysmoduulista, se vaihtoon > käynnisty ja sammu samantien = ajonesto?
Noh nyt on vaihdettu myös ecu ja mittaristo käytettiin koodattavana jyväskylässä, mutta sieltä tuli vastaus että mittaristossa/ajonestossa ei ole mitään rikki???
Mitäs seuraavaksi miettimään? Korjaamon jätkät eivät osaa enää etsiä vikaa..
Viimeksi muokannut Wwille; 5.10.2015, 10:43.
Perustelu: Ei mustamaalata
Viimeks vikaa etsittäessä kaikki sulakkeet ehjiä, ja juurikin kyseenomainen vahvistin vaihdettu sillä ei antanut kipinää, startatessa ei edes luvannut.. Sen vaihdon jälkee auto käynnistyy mutta sammuu samantien. Mittaristo oli jkl tutkittavana sillä st motorssin pojilla ei siihen ollut tietotaitoa
-98 mallissa on VDO mittaristo, eikä niissä ole juurikaan ajonestovikoja. Mikä paikka sitä Jyväskylässä tutki?
Tehtiinkö sytkävahvareiden vaihdon/vianhaun yhteydessä muuta?
Ne vikakoodit?
Onkohan ajoneston ihmettelyn yhteydessä nyt hävitetty avaimien koodaus tai ECUn paritus.
Jos se ei rupea selviimään, niin voin käydä sitä vilasemassa, kun ST Motors on tossa melkeen päiväduunin vieressä.
Kuulemma eivät pääse ST motorssissa katsomaan vikakoodeja koska niitten koneet ei pääse kuulemma siihen sisään. Haluavat nyt lähettää mittariston rovaniemelle koska siellä kuulemma joku osaa.. Onko järkeä vai ei
Isäukko oli tilannut kiinasta jonku boxin millä saa disabloitua tuon ajoneston. Tiie sit miten toimii mut kuulemma enää käynnistys ongelmia ei ole ilmennyt...
Muutaman kerran jääny matkalle pohjoisesta tullessa ku huoltoaseman pihassa ei tunnistakaa avainta...
On ollut mittariston ongelma. Nyt jäänyt ajonesto päälle.
Toivoisin että joku ystävällinen tulisi ottamaan ajonston pois päältä kokonaan että pääsisi autolla liikkeelle.
Potilas on avaimeton Passat , -98, 1.9TDI, manuaali. Purkuauton kohtalon saanut, ei avaimia. Virtalukolta käynnistetty, mutta ajonesto sammuttaa sekunnin jälkeen. Olisi halu tarkistaa vaihdelaatikon toiminta, mutta miten tämä stuntti tehdään!
Vaihtoehto A (halvin, hitain) : Ostamalla ebaystä Immontappajapurnukka ja kytkemällä obd2-pistokkeeseen
Vaihtoehto B (vähän kalliimpi, yhtä hidas) : Tilaamalla ebaystä sopiva ajonestosiru + piraatti VagTacho kaapeli ja koodaamalla se siru kiinni ajonestoon
Vaihtoehto C (vähän vielä kalliimpi, silti yhtä hidas kuin B) : Tilaamalla ebaystä piraatti VCDS + VagTacho kaapelit, selvittämällä mittariston pin-koodi Tachon avulla ja tämän avulla kirjautumalla VCDS:llä mittaristoon sisään jolloin tämän jälkeen voidaan käynnistää auto johtosarjasta.
Vaihtoehto D (suht edukas? ja nopein) : Lähettämällä mittaristo jollekulle harrastajalle joka ohjelmoi siihen yhden toimivan sirun jonka voit sitten laittaa auton virtalukon lähelle.
Vaihtoehto E (kaikkein kallein ja yhtä nopea kuin D) : Lähettämällä ECU jollekulle joka poistaa sen ajoneston toiminnallisuuden.
Comment