Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajoneston ohitus/uudellen koodaus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Haulla en nyt saanut ihan täyttä varmuutta mikä immo boksi on eli?

    Comment


      #32
      Immon boksi eli ajonestolaitteen "tietokone". Jos ajoneston voisi ohittaa kotikonstein verkossa jaettavin ohjein, mikä ihmeen hyöty siitä olisi? Kaikin puolin helpompaa on korjata se kuntoon (tod. näk. lukupuolassa vikaa, ja siitä on keskusteltu foorumilla todella paljon). Vanhemmissa varmasti helpompaa, mutta silti vaikea ymmärtää miksi se pitäisi ohittaa.

      Comment


      • #33
        Juu on luettu nuo keskustelut lukupuolasta jne. Tuon ohituksen ideana oli lähinnä se että se olisi autonomistajalle tod.näk. halvin ratkaisu. Mutta pitää antaa ensiapua puolalle ja jos ei auta niin sitten uutta tilaamaan.

        Comment


          #34
          Ostin -96 a nelosen, jossa on ajonesto päällä. Lähtee käyntiin ja sammuu samantien. Avaimen kuva vilkkuu mittaristossa. Halkaisin avaimen ja siellä ei ole sirua paikallaan. Muita avaimia ei ole. Purin rattiputken ympäriltä muovit ja löysin 2 ajonestolle menevää johtoa. Musta ja vihreä. Mitä näille pitää tehdä että ajoneston saa poi pelistä??

          Comment


          • #35
            Käsittääkseni tuota ei saa käyntiin kun sirullsella avaimella, korjatkaa jos olen väärässä.

            Comment


              #36
              Näitä ei kannata julkisesti käydä läpi, helpottaa autovarkaiden hommaa liikaa.

              Comment


              • #37
                Merkkitiskiltä saanet uudet sirun auton tiedoilla. Hintaa tosin tulee.

                Comment


                • #38
                  Eikös näissä ole mittaristossa tuo ajonesto..

                  Comment


                    #39
                    Onhan se. Ei sitä sieltä voi mennä pois repimään.

                    Comment


                    • #40
                      -96:ssa voi olla vielä ihan erillinen ajoneston boksi, ei ole mittaristossa. Mutta ei sitäkään voi pois ottaa koska se keskustelee avaimen ja ecu:n välillä.

                      Uusi sirullinen avain ja sen koodaus.

                      Comment


                      • #41
                        Halkaisit avaimen, eikä sirua? Eh? Laitatko kuvan siitä halkaistusta avaimesta? Niille ajoneston johdoille sinun tarvitsee syöttää oikeaa RFID -tunnistetta, jonka avain tuottaa, tosin ilman tehdaskoodausta se on hieman hankalaa.

                        Se avaimen halkaiseminen ei ole kovin järkevää, koska jos avain on oikeasti aito, niin sen ajoneston anturi on todennäköisesti rikki, ja pitäisi vaihtaa.

                        Comment


                          #42
                          Kyllähän osaava softaaja tuollaisen osaa poistella, sitten ei vaan ole enää e-tyypitys voimassa, kun ajonestoa ei olekkaan ;)

                          Comment


                          • #43
                            Kyseinen peli mitä vika koskee on 02 vw polo. Eli autossa oli 2 avainta, ja toinen näistä hukkui. Tämän jälkeen teetettiin 1 uusi avain. Ja sillon tonne vietiin myös se 1 vanha avain. Nyt kun hukassa ollut vara avain löytyi niin sillä oli koitettu käynnistää vahingossa/kiireessä autoa. Ja sit löi jonkun ajoneston? päälle ettei suostu enään käynnistymään. Mitä tehdä? Otin kaapelit akusta irti, mut ei ainakaan vielä auttanut asiaan. Tarviiko auto viedä laakkoselle että ne tekee sille jtn vai mitä?

                            Aikoinaan itsellä oli B7 audi ja tähän sain ostaessa 3 eri avainta. Yhdessä avaimes ei ollu si mitää sisällä ja kun tällä koitin kerran vahingossa käynnistää niin meni auto ihan lukkoon samanlailla. Pari kertaa venksasin akku kaapeleita irti->kiinni->irti->kiinni niin tämän jälkeen lukitus hävis ja auto toimi siis niillä 2 avaimella jälleen normaalisti.

                            Huonosti selitetty ongelma, pahoittelen!

                            EDIT: Startti pyörii siis kun yrittää käynnistää. Koetaulussa palaa yks valo minkä suomensin niin se on joku käynnistysesto
                            Viimeksi muokannut zäbää; 19.4.2014, 21:04.

                            Comment


                            • #44
                              Akun Irrotuksen luulisi riittävän, noin 30min pitää irti niin kondensaattoreiltakin loppuu virta.
                              Tai sitten testerillä kahtomaan immon koodit ja nollaamaan.

                              Comment


                              • #45
                                Noin itsekkin kuvittelin. Se on ny olllu3 yötä kaapelit irti tossa ja ei edelleenkään starttaa... :ASD

                                Comment


                                  #46
                                  Auto: Audi A6 2,5 TDi 1994 AAT

                                  Nyt ois neuvot tarpeen! Eli ajonesto on päällä ja pysyy, jyväskylän marmorilta kysytty uutta virtalukkoa+avaimia mutta ei kuulemma saa enää hankittua ilman avaimien koodia alle -96 vuosimallin autoihin..

                                  Yhtä ebaysta tilattua emulaattoria koitettu eikä toiminut sekään, ecu oli koodauksessa jossa koitettiin ottaa ajonestoa pois kokonaan ohjelmasta mutta tämäkään ei auttanut/onnistunut.

                                  Jos löydän jostain käytettynä toisen virtalukon ja avaimen onnistuuko uuden avaimen sopeutus kotikonstein vcds:llä, sehän vaatii jonkun Pin koodin?

                                  Harmittaa kun muuten täysin toimiva ja hyvä auto seisonu pihassa yli kuukauden. Täytyy varmaan kohta noudattaa merkkiliikkeen neuvoa ja romuttaa koko auto.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Oikeastikko merkkiliike näin ehotti?

                                    Mutta asiaan, oletko varma että vika on nyt ajoneston puolella? Jotenkin vaikuttaa jotta ecussa on jokin hänminki. Koska jos ajoneston näppää onnistuneesti pois ohjelmasta niin ei sen pitäisi jarrutella.

                                    Vaatii pin koodin, en tiedä saako sitä vcdssällä ongittua.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kyllä! Kysyin keskutelun lopuks että pitääkö se auto romuttamolle viiä niin tuumas vaan että eikai siinä muukaan auta.

                                      Kaikki oireet ainakin viittaa ajonestoon, lähtee käyntiin mutta sammuu heti ja ajoneston valo vilkkuu mittaristossa sekä vika koodi engine start blocked by immobilizer. Tuo itselläkin tuli mieleen josko ecussa olisi jotain vikaa mutta vcds:llä pääsee ihan normaalisti käsiksi kaikkeen. Ja kys. henkilö jola ecu oli sanoi että oli tehnyt saman joskus hieman uudempaan mutta eikös ecu muuttunut näissä 95 vuosimallissa joten tämä voisi selittää sen miksei tähän onnistunut?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eihän tuossa nyt vaan olisi käynyt niin että ecu on hukannut immon tiedon (tai päinvastoin) ja tämä täytyisi sopeuttaa uudelleen? - Eli sama kun/jos vaihdetaan ecu:a, olettaen että tuossakin on erillinen immo moduuli (4A0 953 234? - megamos). HUOM! Jos on niin Vag-com:sta kohta [25 Immobilizer], ettei vahingossa sorkita väärää (se kun voi olla myös mittaristossakin).

                                        Tämä ohje toimi ainakin omassa autossa (Audi A4 B5), jossa immo ei ole mittariston yhteydessä. Avaimiakaan ei pitänyt uudelleen ohjelmoida erikseen.
                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping

                                        Käynnistyksen eston koodaaminen pois, tietämättä ko. ecu:n tyyppiä, ei varmaan onnistu ihan helposti. Vaatii todennäköisesti erillisen piirin irti/paikoilleen tinailua ja uudelleen ohjelmointia. Pin koodia ei saa VCDS:llä ongittua.

                                        Jos VCDS tai Vag-Com on käytössä, vikakoodit ecu:sta ja immosta nollaukseen ja sen jälkeen uudelleen lukuun?

                                        Comment


                                          #50
                                          On erillinen immo purkki juurikin tuolla numerolla. En muista yritettiinkö tuotakin, varulta voisi koittaa.

                                          Ecusta tinattiin irti joku piiri ja muokattiin koodia, ilman tulosta..

                                          Vikakoodit luettu ja nollattu mutta sinne jää aina tämä:
                                          17978-Engine Start Blocked by Immobilizer P1580-35-00-

                                          Vian tullessa näytti myös 25 immobilizer kohdassa näitä:
                                          01176-Key
                                          07-00-Signal too Low
                                          65535-Internal Control Module Memory Error
                                          00-00 --

                                          Ihmetyttää vähän kun löi ihan yllättäen päälle ton ajoneston kaupanpihassa, yleensähän nää alkaa pikkuhiljaa oireilemaan mutta tää tuli ihan yllättäen ja nyt on jäädäkseen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hmm, immo voi toki olla sökökin vikakoodista päätellen. Ennen sen uusimista kannattaa varmuuden vuoksi käydä läpi ecun ym maadotukset (ruskea johto?), sillä ne voi aiheuttaa jänniä oireita.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Minun audi tekee tuota samaa, että lähtee käyntiin ja samaintein sammuu. Vara-avaimella lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä. Ajonestoko se siellä tekee kiusaa ja mitä tehtävissä. Olis kiva kun ei tarveis kahella avaimella kikkailla. Toisessa kun on tuo kaukosäätö.. Ja c4 s6 kyseessä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Varmaan kyseisen avaimen sirusta virta lopussa. Korjaantunee purkkavirityksellä siirtämällä siru luentarenkaaseen kiinni, tai vaihtamalla siru ennemmin (en kylläkään tiedä miten se näissä onnistuu).

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuo 65535-Internal Control Module Memory Error vikakoodi viittaisi kovasti että itse purkki on sökö (muistivika). Eli uutta tilalle ja koodaamaan autoon sopivaksi?

                                                  Sitä ennen maadotukset yms kannattaa käydä läpi.

                                                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Eihän noissa transpondereissa ole akkua. Ne saavat virtansa lukupuolasta induktiivisesti.

                                                    "The process of key identification is similar in most automotive transponder systems. Once a key is inserted into the ignition lock and turned to one of the ‘on’ or ‘run’ positions, the induction coil that is mounted around the ignition lock sends out an electromagnet field of energy. The windings in the transponder chip absorb that energy and power the electronic chip to emit a signal. " http://en.wikipedia.org/wiki/Transponder_car_key
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2015, 22:45. Perustelu: Lisätty kuva.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mulla on vika "selvinny" sillain että ajonestoa ei ole enää..

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Millähän se lienee ohitettuna/poistettu?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vanhemmissa onnistunee ihan tämmöisellä, jos ei halua ohjelmallisesti poistaa.
                                                          http://m.ebay.com/itm/130642739786

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Huonoja kokemuksia noista kiinan korteista.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Juurikin tuon tapaisella ohitettu, ei pitäisi kuulemma olla kiinalainen. Mulla on yks kiinanihme jossain jemmassa, mutta ei toiminut ainakaan tuossa tiisselissä. Tiedä sitten toimisko missään muussakaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X