Joo, kannattaa ostaa halvin mahdollinen LCD näytöllinen ja sitten @amalin :n yhteyttä ja vaihdattaa sen näytön siihen suosiolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 mittariston vaihto.
Collapse
X
-
Mittarin vaihto / johto
Lcd näytöllisen mittarin asennus kyseessä, nykyään ei lcd näyttöä. Eli ei punasta liitintä .
Audizine sivustol luki näin
Immo 2
added a wire between the longer ECU connector, pin 17 (yellow wire), to pin 1 on the RED instrument cluster connector.
Pitääkö vetää ihan eculle saakka vai onko johon liittää mittarin takana.
Comment
-
jouduin vaihtamaan a6 c5: een mittariston. hävisi infonäyttö ja ei alkanut pelaamaan näytön uusimisella, tarkempi silmäily näytti, että piirilevystä useita lankoja palanut...
Kierroslukumittariin jäi ongelma. Uusi mittari peräisin dieselistä ja omani on bensa 6: nen. Vaikka uusi ohjelmoitiin bensa 6: ksi niin mittari näyttää väärin. mittaritaulu on siirretty entisestä. Onko mitenkään mahdollista saada näyttämään oikein?
Siis nythän viisari ampuu yli asteikon.
Comment
-
Suunnitelmissa itselläkin mittariston vaihto 2004 A6:een. Vanha mittaristo on Magneti Marelli ja tarkoitus olisi saada VDO tilalle. Vanhassa mittaristossa on puolikas näyttö ja uusi mittaristo on koko näytöllä ja tämä tuo varmasti omat haasteensa hommaan. Nyt kuitenkin ongelmana on se etten saa luettua uuden (käytetyn) mittariston PIN-koodia. Välineitä löytyy VAG Commander 5.1 ja siinä on ilmeisesti pelkkä CAN-väylä kun tähän mittaristoon kaiketi pitäisi päästä K-linjaa pitkin käsiksi, toinen kaapeli on VAG Tacho 5.0 ja tämä pääsee jo mittaristoon kiinni, mutta ilmeisesti mittariston tyyppi (VDO D12) on sellainen, josta tämäkään ei saa juuri tietoja syystä tai toisesta luettua. Löytyy myös VCDS, mutta siitä en paljoa apua olettanutkaan olevan PIN-koodin lukuun. Toki sitä tarvitaan myöhemmin operaatiossa. Kaikki nämä on piraattikaapeleita, joten on pelattava niillä versioilla, joihin ne on paritettu. Olen koittanut lukea mittaristoa myös VAG EEPROM Programmerilla kun jokaisen noista piuhoista tuntuu tavalla tai toisella saavan COM-portiksi, mutta millään piuhalla en ole saanut VAG EEPROM Programmeria yhdistämään mittaristoon. Auton nykyiseen Magneti Marellin mittaristoon ainakin VAG Tacho kytkeytyy ja uskoisin siitä PIN-koodin irtoavan, en nyt pakkasten aikaan vielä vaan uskaltanut kokeilla.
Kyselisinkin siis vinkkejä siihen millä systeemillä tuon PIN-koodin saisi luettua tuosta VDO-mittaristosta. Tarvitaanko esim vanhempi VAG Commander, jossa olisi myös K-linja tai VAG Tachon joku toinen versio? Vai mahdollisesti joku eri kaapeli vielä tuon VAG EEPROM Programmerin kaveriksi? Mittaristo on purkuautosta otettu niin onko mahdollista että tarvittaisiin vielä sen purkuauton ECU? Jostain sain sellaisen käsityksen että tuon PIN-koodin voisi saada myös siitä kaivettua. Toki jos sulla on (tai tiedät jonkun jolla on) sopivia välineitä ton PIN-koodin kaivamiseen tässä Rovaniemen lähialueilla niin otan mieluusti apua vastaan.
Comment
-
Pin koodin saa myös luovuttaja-auton ECUsta.
VAG-commander 3.x ainakin tukee K-linjaa, jolla nuo pin-koodit saa luettua.
Sillointällöin tulee vastaan mittaristo, josta PIN-koodia ei saa luettua. Useimmiten kuitenkin "remanufactured" Magneti Marelleja ovat, joissa on uudempi prossu ja ohjelma.
Comment
-
Heip,
tilasin tuolta kaukaisesta idästä Ali-sedältä sellaisen kädessä pidettävän ja tietysti edullisen K-commanderin. Myyjä tuttuun tapaan mainosti sen olevan versiota 4.03 ja oli superia K:ssa ja CAN:ssa plussaa ja pitkä liuta huikeita ominaisuuksia. Vekotin on matkalla ja tarkoitus on sillä kokeilla onnistuuko onkia C5 IMMO3:n koodeja. Mikäli kellään ei laitteesta ole kokemusta, niin pitää tänne raportoida onko siitä muuhun kuin koristeeksi.
Comment
-
Vekotin tuli perille ja se oli kyllä hintansa väärtti. Sillä pystyi poistamaan ECU:n IMMOn käytöstä ja lukemaan mittaristojen pin:t hienosti. Siinä on muuten kömpelö VCDS kloonikin, joka kyllä toimii, mutta näytön pieni resoluutio ja käyttöliittymän kömpelyys tekee käytöstä hankalaa, melkein mahdotonta jos ei ole käyttänyt oikeaa vcds:ää.
Samalla minulle selvisi ettei, ainakaan käytettyjä IMMO3:n avaimia saanut ainakaan minun taidoilla ohjelmoitua IMMO2:een.
Comment
Comment