Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Montako johtoa tulee vikakoodin lukijan pistokkeelle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Montako johtoa tulee vikakoodin lukijan pistokkeelle?

    Elikkä montako piuhaa tulee vikakoodin lukijan pistokkeelle? AUDI A4 (B5) 1,6 vm-97
    kävin ostamassa vikakoodin lukijan mutta se ei ala lukemaan koodeja .
    käytin pistokkeen irti tuhkakupin vierestä ja sinne ei tullut kuin 3johtoa ... lukija on kuitenki 16napanen nii tuntuis että ei ihan 3 riitä lukemaan koodeja

    Tai missä voi olla vikaa ku ei ala lukemaan koodeja ku lukija on kuitenki ihan uusi,,,
    Viimeksi muokannut Tare86; 3.8.2012, 20:45.

    #2
    Kyllä kolme johtoa riittää. Joskus sinne tulee kaksi maa-johtoa, jos muistan oikein.

    Comment


    • #3
      Autossa pitää olla virrat päällä koodeja lukiessa. Tuon ikäisestä a4:ssa tulee OBD-pistokkeelle se 3 johtoa, eli maDoitus, virta ja k-linja.

      Comment


      • #4
        Juuri tutkailin adapterikaapelin kytkentäkuvaa. Vaikka kaapeli ei sovikaan kysyjän autoon, niin kuvassa näkyy nämä kaksi maadoitusta (4 ja 5), K-linja ja jne. www.sixtek.fi/images/audi4.jpg
        Mutta mikä tuo L-Linja on. Ilmastoinnille?

        Comment


        • #5
          Tuossa vähän lueskelin ympäri nettiä, ja kaikki viittaa oikeastaan seuraavaan lauseeseen:
          "The L-Line is used to wake up the ECU, but this can be done via the main data line (K-Line) on most newer ECUs"

          Comment


          • #6
            Missähän voi olla vika kun ei ala koodeja lukemaan ? erroria vaan tulee :(

            Comment


            • #7
              Minkähänlaista erroria pukkaa? Niinkun Mehtala sano, pitää olla virrat päällä ja viel kakkosvirrat.

              Laitatko linkin siitä vikakoodinlukijasta.

              Comment


                #8
                Löytyykö autosta jälkiasenteinen radio? Noissahan pitää muistaa katkaista se k-linja johto sieltä mankan takaa, kun se mankka ei oikein ymmärrä sen päälle mitään ja syöttää sinne 12V. Orkkismankkahan herää tuolla k-linjan kautta tulevalla tiedolla ja sitäkautta muutetaan soittimen asetuksia.
                Viimeksi muokannut Marqs; 5.8.2012, 15:39. Perustelu: Korjattu hieman mankan aiheuttamaa vikaa audiq:n ohjeen mukaan.

                Comment


                • #9
                  Radiostakin löytyi juttua Sixtekin sivuilta.

                  www.sixtek.fi/pdf/vw_radio.pdf

                  Comment


                  • #10
                    Tuollanen on lukija http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-3142

                    lukijaan tulee : Link error !

                    On jälkiasennettu soitin.. pitää ottaa soitin pois ja kokeilla uudelleen

                    Comment


                    • #11
                      käytin soittimesta piuhat irti mutta sama errori tulee ... mikä tämä k-johto on=? eli minkä värinen ja tuleeko se siis sinne mankan taakse ? ja riittääkö pelkkä katkaisu?
                      Viimeksi muokannut Tare86; 4.8.2012, 22:24.

                      Comment


                        #12
                        Oisko se testeri ottanut sitten itseensä tuosta suorasta 12V jännitteestä siinä k-linjassa. K-linja on diagnoosiväylä, mitä kautta päästään auton eri ohjainlaitteisiin käsiksi.

                        Comment


                        • #13
                          onkohan sen väri keltainen ?

                          Comment


                          • #14
                            Eipä pääse lukemaa mullakaa vikakoodeja ja auto on 97 passat. Kahdella täysin uudella vikakoodin lukijalla kokeillut ja tulee vaan ettei yhteyttä ecuun. Mittasin juuri k-linjan ja arvoksi tulee 10.5 volttia, eli onko nyt joku viturallaan mullakin kun noin suuri volttimäärä jos on uskomista tohon linkkiin että 9 volttia kuuluisi olla.Obd pistokkeen plussaan tuli akun normi voltit.

                            Comment


                              #15
                              Ei ota nokkiinsa, vaikka olisikin jatkuva 12V kytkettynä K-linjaan. K-linja kun toimii ihan samalla akkujännitteellä. Normimittarin jännitelukema ei välttämättä kerro ihan oikein, koska ei mitata vakiojännitettä.

                              L-linja on jäänne menneiltä ja käytännössä tarpeeton näissä peleissä. Joissain viimeisimmissä reilusti varustelluissa K-linjan peleissä voi olla kaksi K-linjaa, mutta siinä toisessa on vain perässä jotain lisälaitteita.

                              Comment


                              • #16
                                Jos oikein ymmärsin linkin tekstin, niin radion päällä olo vaikuttaa nastan nro7:n jännitteeseen, JOS se on yhteydessä soittimeen. Koska tuossahan käskettiin mitata jännite radio päällä, niin kannattaisi varmaan mitata niin, että tarkistaa jännitteen radio päällä ja pois päältä ja vertaa, onko jännitteessä eroa.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei tuu mitään PRKL ! ei vaan ala lukeen koodeja ! voi olla kyllä mahollista että en oo löytänyt sitä oikeeta piuhaa(k-linja) . siis pitääkö se vetää sieltä mankan takaa maihin se k-linjan piuha ? onko tietoa minkä värinen se piuha vois olla ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Missä on niin mainittu, että piuha pitäisi vetää maihin? Ei välttämättä kannata mennä kokeilemaan.
                                    Radion mahdollisesti antaman häiriön pitäisi käsitteekseni loppua radion liittimien irroittamisella. Ja niinhän olit jo tehnyt. Olet varmaan mitannut jo OBD-liittimeltä maan ja jännitteen?

                                    Comment


                                      #19
                                      No ei tuo ihmeellistä ole että joku halpiskaapeli ei toimi jossain autossa. Oma kaapeli ei lukenu yhtä 1.6 Aakolmosta, vaikka tähän mennessä lukenut kaikki muut. Noi virtuaalikomporttiromut, kun ovat aika kriittisiä ajoituksesta, ja jos jompi kumpi, auto tai läppäri ei oikein synkkaa, niin ei toimi liikennöintikään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        en tiiä mitä tolle vois tehä enää :/ ainaki lukija lentää kohta takas sinne mistä on tullutkin ...

                                        Comment


                                          #21
                                          No onko tarkistettu tuleeko pistokkeelle 12v ja saako pistoke maata? Tos aiemmin jo mainittiin asiasta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            katoin just niin 9v tulee ... ja link error edelleen.. kaverin autosta mittasin niin koodinlukija ainakin toimii !

                                            Comment


                                            • #23
                                              voiko niitä lukee mistään muualta ku sieltä pistokkeelta ?

                                              Comment


                                                #24
                                                Voi, mutta menee tähän hommaan aivan liian vaikeaksi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  no voe prkl

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kysytään nyt vielä kolmannen kerran, tuleeko OBD-liittimelle +12V ja maa, K-linjan 9V LISÄKSI?

                                                    Minä kun en saanut johonkin autoon yhteyttä ohjeiden mukaan toimittaessa, niin kapulan maahantuoja kertoi, että yksi konsti on koittaa saada yhteys auto käynnissä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ja edelleen halpiskaapelilla ei välttämättä saa kaikkiin autoihin yhteyttä, vaikka kuinka se toimis vaimonkaimensedänserkun-autossa ongelmitta. Jos auto on hiljattain luettu jossain huoltamolla tai aidolla Rosstecillä, niin sitten on diagnostiikkatöpseli ehjä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuossa on vielä Audin OBD-pistokkeen pinoutit , kytkentäkaaviot ja protokollat mitä käytetään eri vuosimalleissa . Klikkaa schemes , jotta näet kytkentäkaavion.
                                                        http://pinoutsguide.com/CarElectroni...e_pinout.shtml

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Itsellä täysin sama ongelma ja nyt ostin auto liikkeestä uuden vikakoodin lukijan ja ei pääsyä ecuun. Ja sanottiin että laite käy minun autoon kun on 96 tai uudempi ja väylät täsmäävät.Jotkut oikein viisaat väittää täällä että soittimen virheellinen kytkentä aiheuttaa sen.no eipä aiheuta kun ei ole enää edes soitin enää kiinni autossa ja kaikki johdot irti toisistaan. 2 vikakoodin lukijaa ostanut ( 50euron ja 150 euron )ja ei pääsyä ja kaverilla on 250 euron lukija ja ei pääse. Pistokkeeseen tulee maa, virta ja k linjaan reilu 10 volttia. Joka kerta kun millä tahansa lukijalla yrittää saada yhteyttä niin jostain releitten luota kuski jalkatilan luota kuuluu useita naksauksia ja sittten tulee ilmotus ei yhteyttä tai virhe jne

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            AUDI A4 (B5) 1,6 vm-97
                                                            Mikäli tuossa on sama Simos-moottorinohjaus kuin saman ikäisessä 1,6 A3:ssa, niin ei välttämättä halpislukijalla onnistu päästä moottorinohjaukseen. Itse jouduin säätämään vag-comista aloitusbitit ym. käsin, ennen kuin keskusteluyhteys löytyi.

                                                            jostain releitten luota kuski jalkatilan luota kuuluu useita naksauksia ja sittten tulee ilmotus ei yhteyttä tai virhe jne
                                                            Tätä teki minullakin, ennen kuin sain yhteysasetukset kuntoon.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X