Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Montako johtoa tulee vikakoodin lukijan pistokkeelle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jaahas eiku kahtelee jotai asetuksia sitten :)

    Comment


    • #32
      Jos siinä lukijassa on mahdollisuus muuttaa niitä asetuksia, niin muuta start baud 0:sta 9600:een ja latenssiaika mahdollisimman alhaiseksi.

      Comment


      • #33
        Itsekin jouduin noita arvoja säätelemään ennen kuin sain yhteyden -98 Passatiin. Piuhana halpa "sininen kaapeli". Tuon jälkeen on toiminut jokaisessa, mihin kaapelia on tarjonnut.

        Comment


        • #34
          Piuhana halpa "sininen kaapeli"
          Yhden poloisen (olikoha joku -05 1.4) moottoriin en saanu kans yhteyttä kyseisellä kaapelilla ennen ku start baudit nosti 9600:een. Sen jälkeen ei oo ongelmia ollu.

          Comment


          • #35
            Ei apuja vaikka mitenkä muuttaa ja mihinkäki suuntaa..eli nyt ois kax vikakoodin lukijaa turhaan ostettuna kun ei niissä ole vikaa jipii. Vitun paska auto ensimmäinen ja viimenen volkkari...

            Comment


            • #36
              Mitähän nyt oot muutellu?

              Comment


              • #37
                Lukija jonka juuri ostin ei voi muuttaa asetuksia. On jo paketissa ja vien liikkeeseen huomenna takasin kunon palautus oikeus onneksi.Toisella vikakoodin lukijalla voi muuttaa väyliä eri tyypeille eli iso, can yms ja tota yhteys juttua 0 ja minkähä välillä olikaa, aika paljo vaihtoehtoja mutta ei löydy yhteys.Eli nyt oon puoli vuotta tapellu kaikenkaikkiaan kolmella eri lukijalla + repiny soittimen kaikki johot irti 2 krt mitkä o ollu kytkettynä ja ei alkua pidemmälle oo päässy.Taitaa olla parasta että antaa auton vain nykiä kunnolla ja välillä joutuu starttaa hulluna että käynnistyy.katastuksesta tuskin menee läpi kun ei pelitä ja viikko enää aikaa katastaa kun ei tulpan johdoillla,tulppien ja alipaineletkujen vaihdolla loppunut.Ei riitä aivot ja varsinkaa enää hermot

                Comment


                • #38
                  Ymmärrän ahdistuksesi, huonoilla työkaluilla on ikävä harrastaa. Todellisessa vianetsinnässä noilla yleismallisilla kapulalukijoilla ei tee juurikaan yhtään mitään. Helpoimmalla pääset, kun viet auton vikakoodin lukuun merkkiliikkeeseen ja pyydät tulosteen vikalistasta. Maksaa toki joitakin kymmeniä euroja per kerta, mutta parempi sekin, kuin "korjata" vikaa yleistesterien antamilla väärillä / väärin käännetyillä vikakoodeilla. Toisena vaihtoehtona uusi tai käytetty Ross Techin tuote.

                  Comment


                  • #39
                    Aika hassua jos ei 50, 150 ja 250 euron lukijoilla toimi lainkaan ja kaikki olivat täysin uusia ja ilmottaa samaa ongelmaa ettei yhteyttä ecuun tai virheellinen yhteys tai tarkista yhteys niin vahvasti epäilen autoa syyksi, mutta syytä ei näköjään saa selville vaikka mistä yrittää katella ja oskilloskooppia en osaa käyttää.

                    Comment


                    • #40
                      ettei yhteyttä ecuun tai virheellinen yhteys
                      Voiko käyttämilläsi laitteilla valita, mihin ohjainlaitteeseen otetaan yhteys? Pääsetkö esimerkiksi abs- tai mukavuusohjainlaitteisiin? Lisäksi toistan edelleen itseäni: Vie merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun. Edes kerran. Ja ei minnekkään Bosch tai vastaavaan autosähkökorjaamoon, vaan paikkaan, jossa on tehtaan oma luku/ohjelmointilaite. Selviää välittömästi, onko vika autossa vai vikakoodinlukijassa. Tulee paljon halvemmaksikin kuin ostaa kolme lukijaa.

                      Comment


                      • #41
                        Mitä muuten nuo kolme lukijaa ovat malliltaan olleet?

                        Nuo yhteysnopeuden säädöthän oikeastaan ovat tietokoneen portin säätöjä (ajurin asetuksia), eivät niinkään lukijan. Noissa vanhoissa ECUissa USB-liitäntä tietokoneen ja lukijan välillä on helposti huono juttu. Varsinkin halpiksissa usein on liian huono elektroniikka toimiakseen kaikissa tapauksissa. Periaatteessa ei pitäisi olla mitään mahdotonta, mutta usein nähty että yllättävän vaikeaa.

                        Comment


                        • #42
                          Halpis http://www.elekma.com/elm327_adapteri_usb

                          kalliimpi http://www.ikh.fi/OBD_LUKIJA_T79

                          ja se 250e laite o kaverin niin en muista merkkiä ja mallia. Ja kai se o parasta viedä audi huoltoon testattavaksi

                          Comment


                          • #43
                            Mitä ohjelmaa käytät halvemman sovittimen kanssa?

                            Noin yleisesti, ei henkilökohtaisesti. Ote tuon kalliimman lukijan mainoksesta "suomennetut vikakoodit helpottavat koodien tulkintaa". Nämä suomennokset tekevät vikakoodin tulkinnasta erittäin hankalaa. Eli vaikka pääsisikin moottorinohjainlaitetta lukemaan, on vianetsintä käännetyillä vikakoodeilla erittäin hankalaa.

                            Comment


                            • #44
                              En nyt muista nimiä kun läppäri on isän luona ja tuolta elekma linkin kautta olevilla esimerkki ohjelmilla olen yrittäny testailla.

                              •ScanTool
                              •OBD-II logger
                              •ScanMaster-ELM
                              •obd2crazy
                              •EasyObdII
                              •OBD2Spy
                              •Digimoto
                              •PCMSCAN
                              •ProScan

                              Comment


                              • #45
                                Linkittämässäsi ELM-kaapelissa:

                                Yhteensopivat ajoneuvot ja tuetut protokollat:

                                Amerikkalaiset 1996 alkaen
                                Eurooppalaiset ja aasialaiset 2001 alkaen bensat ja 2004 alkaen dieselit
                                SAE-J1850 PWM, SAE-J1850 VPW, KWP2000(ISO-14230), ISO-9141-2, CAN BUS (ISO-15765-4)
                                Tällainen saattaisi toimia paremmin VCDS Lite -ohjelmalla, mutta vain aito Ross-Tech toimii varmasti.

                                Comment


                                • #46
                                  Vag-com / VCDS ovat ohjelmia, joita kannattaa käyttä VW/Audi-ympäristössä. Listauksessa ei ole ko. ohjelmaa, mutta voisi sitä kuitenkin kokeilla. Ajuri ainakin toimii vanhan vag-comin kanssa, mutta itse kaapelista en tiedä. Liitteenä kuva asetuksista, joita käytän vanhan vag-comin kanssa. Virtuaali-com-portti on asetettava välille 1-4, esimerkiksi com6 ei toimi. Virtuaaliportin asetuksista kannattaa myös kokeilla yhteysnopeuden laskua start baudin asettamisen lisäksi.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itse asiassa mulla on se com6 päällä kun jossai sanottiin että se kuuluisi olla päällä.Ja jossai ohjelmassa ei ollu ees com6 vaihtoehtoa ni joutu poistaa saman tien.Täytyys vielä käydä kerran läppäröimässä ja muuttaa noita asetuksia ja laittaa toi start baud manuaalisesti 9600

                                    Comment


                                    • #48
                                      Muista sitten asettaa virtuaali com-portti sekä tietokoneen laitehallinnasta että itse ohjelmasta samaksi.

                                      Kuten angra jo mainitsikin, toimintavarmuutta kaapelillesi vag-comin / VCDS Liten kanssa ei voi taata, mutta tässä vaiheessa kannattaa vielä kokeilla, kun puoli vuotta olet kuitenkin asian tiimoilla yrittänyt.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Niin teen ja nyt eiku testaan vielä

                                        Comment


                                        • #50
                                          Niin arvelinkin oli sitten portit 1-4 comin välillä ei millää ohjelmalla yhteyttä ecuun.puskuri nopeudet laitoi samalla pieneksi ja ei vaikutusta.Läppäri saa yhteyden joka ohjelmalla lukijaan mutta ei siitä pidemmälle ja nakse kuuluu jalkotilasta ja herjat alkaa...Sai läppäri jo nyrkkiä ja läppärin oma hiiri lopetti toiminnan eli vikakoodien luku on luettu puolenvuoden yrityksen jälkeen mun osalta.kts apu yrityksistä mutta minkäs teet jos on paska auto ja hommat ei toimi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Suurin osa noista on OBD2/EOBD-standardia käyttäviä, joita sun auto ei tue. Sehän on pakollinen vasta 2001 eteenpäin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tällä toimi joskus vuodenvaihteessa ja sen jälkeen ei oo päässy ecuun millään laitteella.Tuo varmaan on tarpeex kälynen laite että ymmärtää "vanhatkin" autot. Kun olist tajunnu tilata tuon het alunperin

                                              http://www.elekma.com/e-skanneri_vag_pro_ii

                                              Comment


                                              • #53
                                                nakse kuuluu jalkotilasta
                                                Eli johdot ovat kunnossa, mutta yhteistä kieltä auton ja kaapelin/ohjelman välille ei synny. Väärä kaapeli ja ohjelma autoosi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Joo kyllä se on uskottava näil yritys kerroilla jo ettei pelitä nuilla vehkeillä.Nooh kantapään kautta jos oppis.joskus.Hommais kunnon vag pro lukijan niin pääsee helpommalla

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Itseltä löytyy V-Checker PRO ja Ross-Tech HEX-USB+CAN. Tuo V-Checker on varsin mainio laite, ja sillä olen päässyt jokaiseen vag konsernin laitokseen lukemaan ,mitä tässä kotona pihassa on ollut. Uusin mahtoi olla VW passat -09. Ross-Tech kaapeli on toki parempi kuin V-Checker, mutta V-Checker on taas paljon kätevämpi pienen koon takia, jos jotain tarvitsee katsoa nopeasti.

                                                    lokijuhy, syttyykö moottorin häiriövalo kun käännät virrat päälle? (saattaa toki sammua hetkenpäästä, mutta vilahtaako näkyvissä kun virrat kytketään?)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kävikin niin hassusti että tutulla olikin ylimääräisenä tollainen vag pro kakkonen turhana ( en muistanut että omistaa sellaisen ) kun kyselin ja toi sen testiin ja yhteys löytyi heti ja ostin koko lukijan itselleni. Loppu hyvin kaikki hyvin.Naksaus kuului kun loi yhteyden ja pääsi kattomaan viat ja 3 vika ilmoitusta oli kaasuläpän asentotunnistimelta. Joutu nollaamaan ja ajaa lenkin ja ei ainakaan heti uusiutunut.Mutta keskuslukon boxiin ei päässyt vai pääseekö edes nuin vanhassa.Avain lakkasi toimimasta niin ois pitäny yrittää parittamista vai mitä lie.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei luultavasti ole keskuslukituksen diagnostiikkaa, ainakaan jos on se vanhempi kantikkaampi Passat. Hienoa että tuli viimein kuntoon tuokin juttu, vaikka ehkä muutama ylimääräinen yritys tuli asiassa tarvottua.

                                                        OBD2-diagnostiikka on muuten ohjelmajuttu, ei niinkään adapterista/kaapelista kiinni. Adapteri siirtää datan tietokoneelle jossa ohjelma sen tulkitsee. OBD2 on oikeastaan vasta se tulkintakohta. Datan siirto noudattaa samaa ISO9149/KKL:ää tai CANia kaikissa VAGineissa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Mä voin maksaa 100€ sille joka tulee ja saa luettua koodit tosta mun romusta !

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X