Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käynnistyksen esto ongelma. (Ei ollut akku?)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Käynnistyksen esto ongelma. (Ei ollut akku?)

Löysin kyllä pari pitkähköä keskustelua tästä aiheesta, mutta missään ei mainittu itselläni olevan tyyppistä ongelmaa. Eli kun otan akun vähäksi aikaa irti, niin kerran käynnistyy, mutta sen jälkeen menee käynnistyksen esto päälle. Jos ideaa, että mikä ongelma voisi olla ja mitä kannattaa tehdä, niin ilo mielin otan vastaan. Ei viitsisi heti viedä 200tkm ajettua Audia Laakkoselle...

Testaillut ja tullut näin jo kymmenisen kertaa. Yön yli oli akku latauksessa ja otti kyllä 3,5 amppeeria virtaa aluksi, joten ei sekään ihan ok enää. Todennäköisesti haen huomenna uuden ja testaan jos auttaa. Mutta jotenkin en usko että akku olisi syy. Aamusta kun käynnistin latauksen jälkeen ensimmäisen kerran, niin testasin kunnon Flukella, että käynnistäessä jännite tipahti 9,1V, joten ihan Ok sekin. No kun toisen kerran käynnistin, niin tipahti 8,3V. Ja sitten tulikin käynnistyksen esto mukaan.

Tuo tuossa eniten ihmetyttää, että miksi käynnistyy kerran, mutta sitten ei enää?

19.9.05, Syy ei ollut akussa.

20.9.05 Vein aamusta paikalliseen merkkiliikkeeseen vikakoodien lukemiseen ja yllättäen ensimmäinen kysymys oli, että onko autoa viritetty. Ja kun on, niin kuulemma tämä varmaankin syynä ongelmiin :)

En ole asiaan perehtynyt pahemmin, joten ihan arvauksena vaan, että jos akku on finaalissa, niin jännitteet tippuu sen verran ettei käynnistykseneston lukupää jaksa lukea avaimesta koodia.

Comment

Tuota itsekkin aluksi epäilin täältä löytyneiden vanhojen keskusteluiden perusteella. Mutta kun sitä nyt tässä olen testaillut, niin enää en usko vian tulevan akusta. Lähinnä siksi, että kun akku oli yön auki ja latauksessa, niin käynnistyi, mutta ei toista kertaa? Ja myös, kun ajoimme tuossa +100km ja ennen sammuttamista otin kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä ja annoin akun latautua kunnolla, niin edelleenkään ei sammutuksen jälkeen käynnisty?

Itse asiassa tuo merkkivalo alkaa ensimäisen sammutuksen jälkeen vilkkumaan vaikka ei starttaisi. Mutta näin ei tietenkään tapahdu akun takaisin laiton jälkeen. Kävin tuossa juuri testaamassa kaikki kolme avainta ja sama ongelma kaikilla. Mukana joku huoltoavain. Noin puoli tuntia yritin saada avaimia virtalukkoon niin, että käynnistyksen esto ei alkaisi vilkkumaan.

Comment

IMO aika alas tippuu jännite. Ja esto on ainakin minulla mennyt päälle juuri tuollaisessa tapauksessa.

Comment

Ei sieltä akusta tarvitse olla kuin yksi kenno pimeänä joka taasen voi aiheuttaa tuollaisen ongelman. Kerran on aikaisemmin vastaava vika tullut vastaan, eli kovin yleistä se ei ole :)

Comment

Kuten tuohon otsikkoon muokkasin, niin ei ollut minun tapauksessani syy akussa. Kävin just vaihtamassa uuteen Vartaan ja sama jatkuu...

Ei kai tässä muuta voi, kun ajaa huomenna aamulla Laakkosen ovelle ja luettaa vikakoodit, jos vaikka tuurilla löytyis jotain.

Comment

Todenäköisesti menee tunnistin vaihtoon.

Comment

Moi,

mulla oli vastaava ongelma, virtalukossa on avaimen tunnistus, muistaakseni siihen menee 3 piuhaa.. Johto näkyy, kun ottaa päällimmäisen muovin ohjauspylväästä pois. Sitä johtoa aikani nitkuttelin niin alkoi taas pelittämään. eli siinä oli vaan joku huono kontakti. itsellä oli tuolloin A4 1.8 -95. Joskus myös käynnistyi kun aikansa jaksoi kokeilla virtaa päälle/pois/päälle/pois.. jne kunne se käynnistyksen eston valo ei enää alkanut vilkkumaan.

Comment

Working...
                X