Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön radion heräte kateissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötkön radion heräte kateissa?

    En löytänyt 200sen radion piuhoista virtalukolta tulevaa herätettä, pitäskö siellä olla? Ja jos ei, niin mistä vois näppärästi ryöstää? Ärsyttävää kun joutuu käynnistää&sammuttaa soittimen manuaalisesti.

    Onkos kyseisen laitoksen kytkentäkaavioita jossain netissä saatavilla? Esim. volkkarille löytyy itärajan takaa kätevä sivusto josta löytyy miltei kaikki ja vähän päälle, olisko rinkelikeulalle vastaavaa?

    #2
    Ei taida herätettä tehtaanlaisena olla. Ohjaus vaikka takalasinlämppärin kytkimeltä. Se muistaakseni tulee apulaitereleeltä, joka kytkeytyy virtalukon ekassa asennossa.

    Comment


      #3
      Jari: ei juu taida olla:/

      Jarkko: Jaa..:) Taidankin väsäillä ko. homman kans... Itseä ärsyttää myöskin tuo kun aina saa kuluttaa soittimen virtanappia...

      Comment


        #4
        Ymmärsinkö, että pitäisi saada soitin rallattamaan aina virtalukon kääntelyn yhteydessä?

        Mulla ainakin 200:sessa tulee starttauksen yhteydessä virrat soittimeen ja en haluaisi näin olevan. Eli mulla on Lötkössä heräte virtalukolta?

        Comment


        • #5
          Minulta löytyi tuo heräte alkuperäisestä (virta-)liittimestä. Soittimen piuhojen järjestystä vaihtamalla sai sitten valita käyttikö herätettä vai ei. Eli manuaalia selailemaan.

          Comment


          • #6
            ^mulla mitää manuaaleja ole: sakasantuontipommi, vähintään kolariauto, vanha taksi, maalattu ja mittaria ruuvattu. :D Eli siis jälkituontipeli, noin niinku vakavasti puhuen. Minkä värinen piuha sulla on kyseistä toimepidettä hoitamassa?

            Kanerva: juurikin näin. Samaa piuhaa vois kätevästi käyttää muidenkin vempeleiden ohjastamiseen. Eli tässä vaiheessa paria lisämittaria(joihin vois soveltaa myös virta-asentoa mutta samapa tuo)

            Ite lukko on viksusti toteutettu nykyajan malliin, eli kun käyttää virrat päällä niin heräte on kans päällä kunnes poistaa avaimet. Tämän voi todentaa vaikkapa valosummerilla. Eli kyllä siellä se heräte on, mutta tyhmää jos ei ole rammarille asti kiikutettu jo tehtaan puolesta. Pitänee tutkia sitä takalasilämppäriä.

            Comment


              #7
              Mulla ei yhdessäkään (kolmesta) Lötkössä ole tuo heräte toiminut. Johto löytyy kyllä ISO -liittimestä, mutta antaa jatkuvana virran. Itse innostuin tuossa askartelemaan sen herätteen toisen penkinlämppärin valon karvasta.. Tuntui toimivan kivasti...

              Comment


              • #8
                ^Loistavaa, täytyy tehä sama homma. Muistatko piussin värikoodia?

                edit: ääh, eihän tossa mitää persgrillejä ollutkaan. No mut tietääkö joku sen takalasin lämppärin herätepiuhan värin, vai joudunko tekemään valtavan ponnistelun ja mittaamaan ite? :)
                Tai valosummerin herätteen piuhan?

                Comment


                  #9
                  Tullut ennenkin mainostettua mutta sanotaan taas:

                  Itselläni valosummerilta niin että radio soi 0-asennossa ja sammuu vasta kun avaimen repii irti.

                  Comment


                  • #10
                    Ite lukko on viksusti toteutettu nykyajan malliin, eli kun käyttää virrat päällä niin heräte on kans päällä kunnes poistaa avaimet
                    Löytyyköhän sieltä kojelaudan alta relepanneelista/virtakiskosta kohtaa, josta saisi virran ulos tuolleen. Mikäs karva siin valosummerissa on se, joka toimis tuolleen?

                    Comment


                    • #11
                      Itselläni lötkössä kaikki (no mitä vaihdettu heräte ja virtajohto päittäin että saatiin ISO-liitin toimimaan) on orkkista ja Alpine toimii ilman avainta. ....mitä nyt summerit huutaa jos ovi on auki ,-)))

                      Comment


                        #12
                        Mikäs karva siin valosummerissa on se, joka toimis tuolleen?
                        Tuosta en tiedä mutta pikkukorisissa (typ89/B4) virtalukon liittimeltä löytyy ohut punainen johto josta saa tuon toiminnon ryöstettyä.

                        Comment


                        • #13
                          Monissa uudemmissa malleissa virtalukon pohjan liittimen saa näppärästi käsille, kun irrottaa kojetaulun alapuolisen hyllyn ja rattiakselin alla olevan peitelevyn, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Liittimestä löytyy punainen karva, johon saa tehtyä näppärän ohituksen.
                          Taitaa olla sama piuha valosummerille.
                          Tämän operaation voi tehdä samalla, kun seuraavan kerran korjaa katkenneen virtalukon sylinterin päässä olevan kynnen.
                          Tämäkin aihe taitaa kuulua sarjaan "Audien ikuisuuskysymykset".

                          Comment


                            #14
                            Eiköhän se joo ole tuo sama ohut punainen siellä summerilla. Sen lisäksi sitä ei taideta käyttää kuin sisävaloautomatiikkaan.

                            Comment


                            • #15
                              Tänään just tein haaran tuolla summerin päässä, et sai herätteen radiolle. Summerille tuli 2 punaista piuhaa, mutta vain toisessa oli tuo virta päällä avaimen irroitukseen saakka. Tyhmänä tuli sit katkastua molemmat, mut mitäpä tuosta.

                              Comment

                              Working...
                              X