Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin kenno.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämppärin kenno.

    Hain tuolla haulla, mut ei sattunut silmään.

    Mistä löytyy lämppärin kenno ja mitä pitää purkaa että pääsee käsiksi?
    Tulee pelkkää kylmääilmaa kärrystä, yöllä rupee pikkuhiljaa palelemaan autossa.

    Toinen kysymys on, että missä on ilmausruuvi? Pitäisi ilmeisesti ilmata jäähdytysjärjestelmä termarin vaihdon jälkeen?

    Kiitoksia kaikille vastauksista!

    #2
    Kenno löytyy tuulilasin ja konehuoneen välisestä kaukalosta. Kaukalossa on sellainen iso muovikotelo, jonka alla lämppärinkenno majailee. Haulla varmaan löytyy tarkempia ohjeita hommaan.

    Vitoskoneisessa satasessa järjestelmän ilmaus ei ole välttämätöntä tyhjennyksen/täytön jälkeen.

    Comment


    • #3
      [ot]
      [size=2]Tässä on melko hyvä ohje lämppärin kennon vaihtoon:
      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...?p=34679#34679

      Lisätään vielä tuohon ohjeeseen että: Älä mene sahaamaan koteloa millään tavalla mistään kohdasta vaikka kohdassa 24 niin neuvotaankin. Sähköjohdot voi ottaa liittimestä yksitellen pienen ruuvarin avulla, pujottaa kotelossa olevasta rei'ästä ja liittää samantien takaisin.

      Olen juuri vaihtamassa kennoa itsekin, joten jos tulee ongelmia, niin ainakin mulla on tuoreessa muistissa ja muutamia kuviakin löytyy ;)[/size]
      [/ot]

      Comment


        #4
        Jos auto ei puhalla yhtään lämmintä, niin vika ei välttämättä ole lämppärin kennossa. Audissa kun ohjataan kabiinin lämmitystä erilaisilla säätöläpillä, jotka ohjaavat sisään tulevan ilman, joko lämppärikennon kautta tai sen ohi. Joku noista läpistä voi olla vikaantunut. Harvoin lämppärin kenno niin tukossa on, ettei se lämmittäisi sisään tulevaa ilmaa yhtään.

        Comment


        • #5
          kuvat olisi hyvä juttu!

          Purin autoa suht paljon ja siellä oli läppiä, mut mistä itse tiedän miten niiden kuuluu liikkua?
          Miten muuten kun siellä konehuoneen puolella on sellainen valkoinen iso muovinen ilmeisesti puhallusmoottori tai muu vastaava ja siinä kyljessä on valkoisia muovisia vipuja/akseleita. Kuuluuko niiden vipujen/akselien liikkua kun lämpötilaa säätää LO:sta HI:lle?
          Ajattelin vaan jos vika niissä? Mielestäni ne ei liiku mihinkään suuntaan.

          Kokemattomien (mun) ei välttämättä kannata tehdä asioita, joista ei tiedä yhtään mitään? =)

          Comment


          • #6
            Ainiin aluksi oli sillein että joskus saattoi puhaltaa hetken kuumaa ilmaa, jolloin oli "juhlallinen olo" mut sit sekin huvi loppui suht äkkiä. auttaako ketään kertomaan miksi ei toimi?

            Comment


            • #7
              Sain just valmiiksi oman projektini, joten kerkeää vastailla kysymyksiinkin välistä :)

              Sulta on varmaankin vaijerin kiinnitys jommasta kummasta päästä irti, jolloin lämmönsäädöllä ei ole mitään vaikutusta. Testaile miten vaijerit toimii ja tarkista kiinnitykset myös keskikonsolin säätöpaneelin takaa. Kokeile myös säätää vipuja käsin. Jos alkaa lämmintä ilmaa tulemaan, niin vika on aika ilmeisesti (siinä lyhyemmässä) vaijerissa.

              Laitan jotain kuvaa illemmalla, josta näkyisi vaijerien kiinnitykset. Nyt ei valitettavasti ehdi.

              Comment


              • #8
                asia selvä, kiitoksia!
                Vielä jos näen että missä on jotn. vaijereita? Kärry on rakennettu automaattisella ilmastoinnilla. Vaikuttaako asiaan? Tai siis säätöpaneelin takana on vain nippu johtoja tietenkin. Meneekö Säätöpaneelilta sitten piuhat jonnekkin moottoreihin mitkä vetelee vaijereita?

                "Manuaali" puhallus olisikin sitten eri asia uskoisin. Elektroniikka tulee joukkoon niin minä tipahdan kärryiltä =)

                unohdin ilmeisesti kertoa että auto on aut.ilmastoinnilla... Sori.

                Comment


                • #9
                  Aika kriittisen asian olet jättänyt kertomatta ;)

                  Automaagisesta ilmastoinnista en mene sanomaan mitään. Toimivat tai ovat toimimatta aivan automaattisesti :P

                  Comment


                    #10
                    ootko kattonu vikakoodit ilmastoinnista? tuolla jotain tohon vanhemman tyypin ilmastointiin: http://20v.org/climate.htm#heater

                    Comment


                    • #11
                      jos nyt oikein ymmärsin niin kanava 01 näyttää 00 eli ei error:ta.

                      Comment


                      • #12
                        Kanava 1, vikakoodi 15:sta näyttää. Mistä löydän ko. moottorin?


                        Adjustment motor for temp reg flap V68 (with feedback potentiometer) is set improperly.
                        Check temp regulating flap servo motor V68 (w/ feedback potentiometer)

                        Eli tuollainen.

                        Kiitoksia jo etukäteen!

                        Comment


                        • #13
                          Ainakin piirun verran vanhemmassa automaatti-ilmastoinneissa on itselläni ollut molemmissa säätömoottori jumissa. Tuo niin surkea laite että veikkaisin samaa ongelmaa. Moottorissa on huonolaatuinen muovihammaspyörä joka kuluessaan ei oikein tahdo toimia. Iän myötä säätömekanismin vaatima voima vielä kasvaa. On muuten valmistettu USA:ssa ja näyttääkin aivan vanhan vanin sähköromulta. Säätöyksikkö sijaitsee hanskalokeron takana ja on melko helppo irrottaa kun tutustuu tarkemmin eikä väännä herkkää vaijeria mutkalle.

                          Comment

                          Working...
                          X