Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin kompuran toiminta, Audi A6 20tdi BLB,4F 2005

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnin kompuran toiminta, Audi A6 20tdi BLB,4F 2005

    Ennenkuin varaan ajan ilmastoinnin korjaukseen niin tietääkö kukaan pitääkö kompressorin hihnapyörän keskellä oleva 7-8 mm pultin pyöriä hihnapyörän mukana eli onko siinä hihnapyörässä jokin kytkin ?

    #2
    Kun kompura on päällä, eli magneettikytkin kytkeytynyt, pultin pitää pyöriä mukana.

    Comment


    • #3
      Ei pyöri ei

      Niin minäkin sitä hieman otaksuin, saakohan siihen vaihdettua uuden hihnapyörän tilalle ettei tarvii koko kompuraa uusia

      Comment


      • #4
        Ainakin A4 B6 saa hihnapyörän vaihdettua, luulisin että A6 saisi myös. http://www.sunairusa.com/news/Denso%...nd%20Parts.pdf
        Viimeksi muokannut 2 FAST; 6.7.2012, 21:11. Perustelu: Linkki lisätty.

        Comment


        • #5
          Taitaa tuossa olla muuttuvatilavuuksinen kompura "kiinteällä" hihnapyörällä, ei siis magneettikytkimellä. Eikä taida saada varaosia jos mekaaninen "sulake" on pettänyt. Siis vastaus kysymykseen ei ole kytkintä.

          Comment


          • #6
            Kaikista paras olisi se, kun tiedon tarvitsija laittaisi aina kompressorin mallitiedon esille. Tällä saa paljonkin selville, ilman arpomisia.

            Mikä on siis nyt vikana?

            Comment


            • #7
              kompurassa dataa:4F0 260 805G, 6SEU14C , CE 447180-7725 DENSO CG F 00508, ja mikä siis oli kysymys selviää ekasta viestistä.

              eli tuollaanen jossa akselin/pultin? pääkin näkyy...

              http://www.ebay.de/itm/Audi-A6-4F-Kl...ht_2942wt_1011
              Viimeksi muokannut louhka; 9.7.2012, 16:55.

              Comment


              • #8
                En nyt muista ulkoa, mutta katson aamulla verstaalla olevasta purku kompurasta.

                Comment


                • #9
                  Hihnapyörässä keskellä lukkorenkaalla oli kiinni peitelevy jonka irroitettuani sain syliin kasan kumi ja metallipaloja. Kumi"kytkin" oli siis pettänyt. kompuran akseli pyörii molempiin suuntiin iloisesti joten pääsen ilmeisesti pelkällä hihnapyörän/kytkimen vaihdolla ( 253 € :( ) . ERi asia on sitten että mikä sen päälle on käynyt että se on tyystin hajonnut, mittarissa runsaat 330 tkm

                  Comment


                  • #10
                    Yleensä kun "sulake" pettää, on kompuran männät leikanneet kiinni. Kyseessä on tyypillinen muuttuvatilavuuksisen kompressorin vika. Kompressori pyörii ympäri vuoden ja voitelu on talvella heikkoa, varsinkin kun kylmäaineen mukana on poistunut kierrosta myös öljyä. Akseli pyörii kompressorin sisällä pyörittäen epäkeskolevyä joka on "off" asennossa eli ei juurikaan paina mäntiä, todennäköisesti ei tuota "kylmää" uudellakaan hihnapyörällä (toivottavasti olen väärässä).
                    Viimeksi muokannut evinrude; 12.7.2012, 20:29. Perustelu: Lisäys

                    Comment


                    • #11
                      OK, kiitos tiedosta. Oletan kyllä että näin on käynyt kun ajattelee että siellä oli metallinpalojakin irti.
                      Kylmäaineet oli vähissä keväällä joten kiinnileikkautuminen on melko todennäköinen kuitenkin. No tulee sitten luultavasti "vähän" kalliimmaksi tai täytyy toivoa ettei tänä kesänä helteitä tulekaan. Kiitos kaikille vastanneille.

                      Comment

                      Working...
                      X