Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Poppivehkeitä veekasiin.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Poppivehkeitä veekasiin.

Minkäslaisia ratkaisuja veekasin ja miksei lötköjenkin omistajilla on soitinpuolella?

Omassa on jonkun edellisen omistajan toimesta revitty bosen elementit hittoon ja korvattu jollain clarionin elementeillä,jotka eivät hirmu hifinautintoa tarjoa ja mikä parasta, esim etukaiuttimet eivät istu ihan täydellisesti bosen koteloihin eli rakoa jää elementin ja kotelon väliin sieltätäältä ja senhän arvaa mitä se tekee äänelle ;)

Tarkoitus olisi rakentaa kunnon setti etupäähän, jotenkin niin, että kojetaululle tulisi koksit tai 4"erillissarja, mutta mahtuuko noihin reikiin 4 tuumaiset?
    Oviin voisi askarrella 5,25" midit niihin omiin koteloihin ja hattuhyllylle jättää ne 6*9 (olisipahan ainakin jutunaihetta amiksien kanssa).
    Konttiin olisi tarkoitus rakennella varapyöräkoteloon pieni suljettu kotelo subille.

Vinkkejä hyvistä elementeistä otetaan vastaan, olen yrittänyt etsiä valmista 3tie sarjaa eteen, jossa olisi ne 4"keskarit, diskantit ja 5,25" midit, mutta aika huonolla menestyksellä.

Ja vielä: tuleeko veekasin johtosarjassa nopeustietoa soittimen ISO liittimeen?

Kannattaa melkein tehdä omat kotelot etuoviin vanhojen muovisten tilalle. Itse virittelin vanhoihin jotkut halvat plaukkarit ja eihän ne toiminu yhtään. Ruma asennuski vielä tuli kun sikalla täytin raot, tosin eihän se ovipaneelin alta näkyny.

Comment

Tuossa olisi valmis ja tuossa melkein valmis.

Itellä on suunnitteilla rakentaa itse 3-tie erillissarja tuohon omaan autooni, midit löytyy jo. Omat kokoan Rainbown ja Helixin irtoelementeistä. Jos kiinnostaa, niin kysellä voi tuolta.

Comment

Mulla Lötkössä Bose:n ovipahvit, ja boset luonnollisesti heitetty pellolle jo aikojen alussa. Joskus kun vielä jaksoi autohifi enemmänkin innostaa.. :)
        Ensiksikin, ovipahvi kandee vahvistaa kunnolla vaikkapa lasikuidulla, ja bitumia oven peltiin. Midin koteloimista en ainakaan suosittelisi, itse mokomaa mietein pitkään, ongelmaa tulee ensinnäkin löytää sopiva elementti joka soisi hyvin pienessä kotelossa. Korostan vielä tuon pahvin jäykistämisen, ja bitumin käytön merkitystä.. ero on suurempi kuin osaa kuvitellakaan.

Itse kokeillut mm. Diamond Audiota, morel:a, DLS:n midejä... Parhaiten on toiminut DLS:m MS5 5,25" midejä. Keskiääni ja diskanttipuoli hoituu Audax:n ja Seasin elementein. Kuvat onnaa privalla pyydettäessä..

Soitinpuolesta vastaa parempi cd-soitin, 5-kanavainen pääte, ja kohtalainen 10" subwoofer varapyöräkotelossa.

Comment

Mulla on edessä kojelaudan vakiopaikoilla jotain (sponsored by simula) ja takana DLS:n 6,5" erillissatsi sekä kontissa subi. Itse olen hyvinkin tyytyväinen lopputulokseen ja mulle riittää, tosin enpä olekkaan mikään varsinainen hifistelijä...

Atte sit vissiin tulee huomenna essonbaari-miittiin nostamaan desibelejä... :)

Comment

Jarilla Lötkössä pari kk vanhat Infinityn 4" koksut. :) Kaveri laitto mokomat omaan Audiinsa, ja soi sen verran hyvin että innostuin itsekin..

Comment

Bosen kotelot on paikalla, mutta Blaukkarin kajarit (4) vaihtui Infinityyn. Vielä pitäis takaluukusta yks Pioneeri & Spl korvata paremmilla, jos sitten riittäis?

Comment

Iskipä taas yllättäen tällekin kuukaudelle "ylimääräistä" rahanmenoa, niin jää tämäkin rojekti taas junnaamaan.
                Nuo Infinityt voisivat olla kyllä hyvä vaihtoehto kojellaudalle. Oli aika pätevää pällistellä niitä Jarin kaiuttimia, muttei tullut mieleekään kuunnella miten ne soi :) , no jokatapauksessa olisi se äänimaailma nostettava sieltä polven alapuolelta lähemmäs korvaa.
                Tuon kun saisi hoitoon, niin sitten voisi rauhassa ettiä niitä midejä oviin.
                Ovet pitäis ottaa muutenkin työnalle, kun pitäisi uusia kuskinpuolelle vähän johtoa sinne haitarikumin sisään. Sieltä on puolenkymmentä johtoa kokonaan poikki ja melkein kaikista kuorukset rikki, kele.
                Samalla voisi vähän vaimennella noita ovia, kun pahvit on irti.

Ensiksikin, ovipahvi kandee vahvistaa kunnolla vaikkapa lasikuidulla
                Tuotakin voisi kokeilla, kun kuuluu työpaikan luontaisetuihin tuo kuitu.
                Mitä materiaalia nuo ovipahvit on? Jotain sellupuristetta vai muovia? Oon ite purkanu kerran tuosta pahvin pois, mut en muista mistä ne on tehty, jotain muoviosia siellä takapuolella oli. Mitähän ne tykkää hartsin kanssa läträämisestä?

Soittimena tuossa on Blaukkarin mp3 soitin, silläkin korjaantu äänimaailma ihan erilaiseksi verrattuna edelliseen halpis DVD-soittimeen joka autossa oli ostaessani.

Kirjottelen lisää jos saan jotain aikaseksi

Comment

Muoviahan se ovipahvi on...

Ne JariN:n infinityt on varsin passelit.. Toki jos haluat oikeasti parempaa systeemiä, niin paneudu 3-tie systeemiin.. eli midbasso + kunnon koksut tai erillinen keskari + diskantti.

Comment

Working...
                  X