Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tuulilasille EI tule lämmintä (B4)...? Syy löytyi, korjattu!

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• tuulilasille EI tule lämmintä (B4)...? Syy löytyi, korjattu!

Voi hyvä jumala tätä mun keksintöä. Eli mikäs nyt voi olla, kun ei lasille tule ilmaa lain. Kun ohjaan sinneppäin niin puhku on puhaltimessa hirveää, mutta ilmaa ei tule....
    viime viikolla huomasin, että ilmastoinninkompura huutaa, ja nyt tämä.
    Arvaan , että ei ole helppoa korjata noita ilmaläppiä....
    Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan, ja ennen kaikkea ratkaisuun... nopealla etsinnällä en löytänyt...
    Tässä vanhenee ennenaikaisesti, olen aikaisemmin ajellut pösöillä, relluilla , fiiateilla ja ALFAlla ja tämä on kyllä kehnoin k@kk@läjä mihin oon käteni työntänyt.....:-)

Onhan noista ilmastointiongelmista vaikka kuinka juttua.

Comment

Hienoa! Tervetuloa porukkaan jolle Audi v*****lee, mä olen myös joskus ollut kuin maani myynyt oman roppeloni kanssa mutta kyllä siihen vain tottuu ja kun tottuu niin se vain naurattaa :) ja sitten ajokin laittaa aivan hymyssä suin kovalla rahalla kuntoon.....Audismi on pahin sairaus minkä tiedän :)

Comment

täsmensin vähän hakusanastoa, niin löytyihän sitä asiaa. Kojelaudan purku selostusta netistä kukaan löytäny....?

Comment

Mulla oli tuonti-A6:ssa samoja oireita: lasille ei tullu oikeen minkäänsorttista ilmaa...vaikka kuinka puhallin huusi. Syykin selvisi...puuttui mutka lasille menevästä ilmakanavasta...

Mikä lie idea Güntherillä hommassa ollut...unohtunut laittaa takas rempassa??

Comment

vielä täsmennystä. Ei tule ilmaa alaskaan. Ainoastaan kojelaudan "vaakatasosuuttimista" kulkee ilma. Läppä kiinni. Täytyy selvitellä onko vika , moottorissa, sähköissä vai mekaniikassa. Mihin veisitte Helsingin seudullA korjattavaksi moisen? Onko kellään suositella jotain, täytyy kysyä Leppäsuolta. En taida löytää aikaa tuon kanssa painimiseen...

Comment

Keksikäähän helppo ratkaisu tähän :) Mulla on ihan sama vika. Vain keskisuuttimet pukkaa ilmaa. Sen kummemmin en ole ehtinyt tytkia, mutta sen säätönamiskan pyörittely ei liikuta läppäkoneiston vaijeria, kuin sentin tai pari. Eli ilmeisesti vikaa joko vaijerissa tai läpissä.

Comment

Onko kyseessä automaatti ilmastointi?

Itsellä oli ässässä sama homma, korjaantu kun vaihto hajonneen ilmastoinnin ohjainyksikön sekä antoi paineilmaa ilmastoinnin läppämoottoreille kompuralla ja samalla paineli ohjainyksikön suunnanvaihtonappeja.

Sitemmin toiminut hyvin, ainoastaan lämmönsäätömoottori kyrvähti, se vaihtoon ja ilmastointi toimii kuin junan vessa. Searchilla lisää ratkasuita.

Comment

Mulla ainakin manuaali-ilmastointi.

Comment

mun vekottimessa on autom. ilmari.
                    lueskelin vikakoodeja laitteen näytöltä:
                    08.6 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction
                    08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block
                    11.7 Central Flap, sporadic block
                    13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block
                    15.7 Air Flow Flap, sporadic block
                    29.4 belt slip detection "hard", sporadic

Mitäs tämä meille kertoo? vai kertooko mitään? eli jotain satunnaisia jumeja?Keskusyksikkö, vai ohjausmoottorit. (keskusyksikkö olis helpompi , mutta huonolla tuurilla kallis)
                    Käykös siinä sittten niin, että jos tollaista tapahtuu, niin moottorit otetaan pois käytöstä? Voiko noi nollata jotenkin laitteesta myös?

Ensiavuksi riittäisi se, että sais läpät sellaiseen "vähän kaikkialle" asentoon, niin voisi ajaa muutakin kuin tallista talliin...
                    Purin kojelautaa ja melkein pääsin käsiksi noihin keksintöihin, mutta: TUHKAKUPPIA en saanut irti, lievästi noloa, se pitäis saada veks, eennekuin pääsee poistaan ilmaputket noiden vipujen edestä. Muistaako kukaan kuinka se on kiinni? 2 kpl ruuveja on irti sen kehikon takaa, mutta edestä on vielä kiinni jotenkin, enkä vaan hoksaa miten (säälittävää)
                    Tuulilasipuhalluksen puute estää autoilun ihan kohta...

Comment

nuo ei aivan helpolla nollaudukaan, (vikakoodit). tunti ilman akkua ei riittänyt. tuhkakuppi ei olekkaan ilm. niin yksinkertainen, haulla löytyi saman kanssa painineita amerikastakin (nehän on tunnetusti välkkyä porukkaa..:-)

Comment

EDIT:
                        Syy löytyi ja on korjattu:
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...072&highlight=

Comment

Working...
                        X