Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin vianetsintää. A6 manuaali-ilmastoinnilla.Vm -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnin vianetsintää. A6 manuaali-ilmastoinnilla.Vm -95

    Otsikon mukaisessa laitteessa ei ilmastointi lähde päälle. Seuraavia mittauksia ja kokeita on tehty.

    Ilmastoinnille on rele/sulake konehuoneessa josta suoraan kytkemällä kompura lähtee päälle ja kylmää alkaa tulemaan. Kytkin kojelaudassa tuntuisi toimivan mittauksissa ja siitä menee virta lämppärille menevälle mustalle laatikolle joka on lämppärin päällä. Osaisko joku sanoa mikä tuon hieman tikkuaskia isomman laatikon tehtävä on? Siitä menee anturi lämppäriin joka mittaa lämpötilaa lämppärissä... Oma oletus on että anturi mittaa lämpötilaa joka pistää kompuran päälle. Jos tuon laatikon ohittaa niin kompura ja flektit lähtee pyörimään.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut siilimies; 19.6.2012, 20:04.

    #2
    Auton vuosimalli olis aika oleellinen tieto.

    Comment


    • #3
      Tuo on varmaan ilmastoinnin termostaattijärjestelmä, se valvoo ettei höyrystin pääse liian kylmäksi. Jos se on sellainen, niin ohitattettaessa on riski että höyristin jäätyy ja ilmantulo lakkaa. Pieni riski myös kompuran hajoamiseen tuossa jos toi pääsee tapahtumaan, mutta suurin ongelma tuo umpeenjäätyminen. Joko boksi tai lämpöanturi rikki.

      Tämä siis vain oletuksella että se olisi tuo komponentti, ei ole dokumentaatiota nyt käsillä asian tarkastamiseen.

      Comment


      • #4
        Toiminta on varmaankin juuri tuo. Tuo pienempi liitin menee anturille joka mittaa ilmaa joka menee lämppäriin. Boksissa on potikka jolla kai säädetään lämpötilaa. Pystyykö anturin tarkastamaan mittaamalla?

        Comment


        • #5
          Lämpötilaan reagoiva vastus sieltä löytynee, joten mittaaminen on ihan simppeli vastusmittaus. Se että mitä se kuuluisi olla, on toinen asia. Nyt kun katsoin tarkemmin tuota kuvaa, niin voisin epäillä että onko kyseessä edes alkuperäinen ilmastointiasennus. Sähköliittimet näyttävät epäilyttävästi sellaisilta ettei olisi orginaali, vaan jälkiasennus.

          Comment


            #6
            Jeps, ei ole alkuperäisessä C4 A6 mallissa tuon näköisiä kytkentöjä. Omasta C4 S4:sta swappasin manuaali-ilmastoinnin automaattiseen (luovuttaja oli C4 S6 vuosimallia 96) eli tuo järjestelmä on kohtuullisen tuttu..

            Comment


            • #7
              Joo, se on selvinny että ilmastointi on ns jälkiasennusmalli. Aiemmassa satkussa oli ihan samanlainen.

              Comment


                #8
                Onko se DIAVIA?

                Comment


                • #9
                  Valmistaja ei ole tiedossa. Onko tietoa mistä vois selvitä valmistaja?

                  Comment


                    #10
                    Se on mielestäni yleisin jälkiasennusmalli Suomessa.
                    Omassa B4:ssa oli diavia ja autojen papereiden kanssa oli mukana ilmastointipaperit.
                    Jossain HelsinginTattarisuolla oli asennettu. Oli kolme vuotta vanha ja toimi kuin unelma.
                    Etupaneli oli vaihdettu ihan OEM:ään, jossa painikkeet, econ ja recirc.

                    EDIT diavia haulla löytyy infoa, en tiedä olisi apua niistä sinulle.

                    Comment


                    • #11
                      Suomesta löytynee Alex ja Diavia jälkiasennusmarkkinoilta. Katso löytyykö eri komponenteista mitään yhteyttä valmistajaan. Mutta tuo näyttäisi olevan jonkilainen mittalaite, joka mittaa höyrystimen jälkeistä puhallusilman lämpötilaa.

                      Comment


                      • #12
                        Diavian kytkistä olen netistä haeskellut mutta ei oikeen tunnu löytyvän. Homma on jäissä viikon verran kun ollaan matkiksella reissussa. Homma jatkuu kun kotiudutaan.

                        Comment


                        • #13
                          En nyt muista kyseistä komponenttia, vaikka noita jälki-asennus jäähdytyslaitteistoja olen autoihin asentanut monia...

                          Comment


                          • #14
                            Tuo anturi tuli mitattua ja se on noin 5 kiloohmia 20 asteen lämpötilassa. Jääkaapissa vastus suurenee 9-9,5 kiloohmiin joten joku tolkku tuossa on. Löytyi valmistajakin. Alex on kyseessä. Valmistajan esitteestä näkyy tuo kyseinen palikka. Helpottaa kummasti.
                            Viimeksi muokannut siilimies; 1.7.2012, 21:35.

                            Comment


                              #15
                              Flekti pyörii aina kun kompura pyörii.

                              Comment

                              Working...
                              X