Ei niitä muissa ovissa ole ollenkaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 keskuslukitusongelma
Collapse
X
-
On joo, mikään ei ole poikki, tai päällisin puolin vioittunut. Kaikkihan alkoi siitä, kun (awantin) takaluukku ei mennyt kiinni. Siinä vikaa etsiessä laitettiin kauko-ohjaimesta lukkoa päälle ja pois useampaan kertaan. Yhtä-äkkiä katos kaikki sähköt. Ovet oli kiinni ja lukossa, mutta onneksi nokkapelti oli auki. Pähkäilyn ja parin neuvoa-antavan jälkeen joku keksi, että otetaan akkukenkä vartiksi pois. Sen jälkeen sähköt palas, paitsi ne edellä mainitut. Myöhemmin selvis, että se kaken keskinappulalla toimiva vapautin oli jumittunut, eikä siirtänyt sitä haittaa, niin että luukku olis jäänyt kiinni. Kaikki viittaa siihen, että yhdestä jännitepiikistä on jotain poksahtanut, mutta mitä?
Tässä yksilössä on ollut se tyyppivika, että kuskin maton alta on pitänyt poistaa litrakaupalla vettä. Se mukavuusboxi oli paikoin aika lailla hapettunut, mutta aiheutti muita elektronisia ongelmia kuin edellä mainitut. Tilattiin kuitenkin eBaysta uusi käytetty, joka oli täysin uuden näköinen, mutta ei mitään muutosta.
Sitten tilattiin Saksasta uusi lukkolaite, ei vaikutusta.
Kun vag-com ilmoittaa keskuslukon kohdalla, että "short to plus" , niin tarkoittaako se ettei se saa tarpeeksi virtaa, vai ei ollenkaan ja tarkoittaako se sitä lukkolaitetta, joka jännitemittarin mukaan saa virtaa, vai jotain muuta?
"Sähkö on mystinen olio" tuumas jo Konsta Pylkkänen aikoinaan, mutta jos jollakin on tähän jotain reseptiä, niin otetaan kiitollisuudella vastaan!
Comment
-
Kun on uusi lukkolaite, jossa uudet mikrokytkimet ja erittäin todennäköisesti toimiva mukavuusboxi, niin maalaisjärki sanoo, että vika täytyy olla johdotuksessa, sillä muita elektroniikkakomponettejahan ei tässä systeemissä kai ole? Toisaalta mietityttää, että voiko yhden huonossa hapessa olleen johdon katkeaminen virtapiikin takia aiheuttaa myös lasinnostimien, sisävalojen ja varashällyyttimen pimenemisen ja sen, ettei vag-com osaa kertoa asiasta mitään?
Mutta ei auta muu kuin käydä ne johdot ja liitokset systemaattisesti läpi.
Comment
-
On siellä vielä yksi komponentti mikä voi vaikuttaa asiaan eli hätävilkkukytkin.Se ohjaa kaikkia lukkoja ja noissa on ollut vikoja.Yleensä se jättää kyllä vikakoodin crash signal activated tai jotain sellaista..
Comment
-
Hyvä pointti Jannelta, en muistanutkaan että takaluukun lukkopesästäkin saa keskuslukon ohjattua. Takaluukun johtosarja tykkää kanssa murentua läpivienneistään.
Yksi vaihtoehto on tietysti että se vaihdettu CCM on myöskin rikki, ei ehkä se kaiken todennäköisin skenaario mutta se on aika helppo varmasti ehjällä kokeilla. Mulla on parikin niitä purkkeja vissiin varastossa, postikulujen hinnalla saa lainaan kokeiltavaksi jos sikseen haluat ja löytyy oikealla osanumerolla.
Comment
-
Kiitos Mikko tarjouksesta! Mutta, kuten totesit, niin se ei ole se todennäköisin ongelman lähde. Se vanha oli aikoinaan varmaan monta viikkoa veden peitossa. Sitten alkoi vilkut sekoilemaan. Kuskin puolen taka- ja etumattojen alta poistettiin yli 12 litraa vettä. kuivattiin se CCM ja laitettiin vuorokaudeksi riisin sisään (on muuten hyvä keino poistaa viimeisetkin kosteudet piirilevyistä tai vastaavista). Vaikka se oli kamalan näköinen , niin se toimi moitteettomasti tähän asti , eli lähes kolme vuotta. Se vesi ei muuten tulvinut sen takia, että se akun alla oleva viemäri olisi ollut tukossa, vaan se tuli sisäilman suodattimen läpi lämmityskanavaa pitkin takajalkatilaan.Se pääsi sinne tuulilasin alareunasta. Tää uus (vanha) on kuin pakasta reväisty, mutta jos ei muu auta, niin palataan asiaan.
Comment
-
Tietäisiköhän joku missäpäin sijaitsee -02 mallisessa A6 sedanissa keskuslukituksen vastaanottimen antenni?
Comment
-
Tossa olis kuvat C5:n hantin oven lukkolaitteista. vasemmalla vanha (rikkinäinen), keskellä uusi. Nyt tuo keskimmäinen ei korjaamon mukaan suostu asentumaan - tai muuten toimii, mutta nuppia ja sen tankoa eivät saa paikalleen. Samasta lukosta on tuo oikeanpuoleisinkin kuva - asennettuna. Toimii muuten, mutta nuppi ei mee tankoineen paikalleen
Onko nyt niin, että tuo (vanhassa) harmaa ja uudessa punainen muoviosa pitää jossain vaiheessa kääntää johonkin tiettyyn asentoon lukkoa asennettaessa. Noissa kuvissahan nuo muoviosast ovat eri asennossa.
Comment
-
Audi A6 C5 2002 Ovien ongelmaa
Apua tarviais että mahtaakohan ongelmana olla ovien mikrokytkimet vai mistä vikaa lähtisi ehtimään?
Taitaa kuskin ovi ja oikean puolen ovet olla ettei tunnista onko auki vai kiinni, taitaa kiinni asennossa olla kokoajan.
Vikakoodit mitä tulee:
10 Faults Found:
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01559 - Drivers Door
58-10 - Can't Lock - Intermittent
01560 - Passenger Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Rear right door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-10 - Won't Safe - Intermittent
01559 - Drivers Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01560 - Passenger Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01561 - Rear left door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01562 - Rear right door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
Mikä mahtaa olla tuo TERMINAL 15?
Onko A6sessa monta mikrokytkintä ovissa? Auttaisikohan ongelmaan koko lukkomoduulin vaihto? Onko kellään tietoa onnistuuko sen vaihto ettei tarviaisi ikkunaa ottaa pois paikoiltaan ja onko isokin homma? Vissiin vanha pois ja uusi tilalle, tarviaako muuta tehdä?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja a1pp4 Näytä viestiAudi A6 C5 2002 Ovien ongelmaa
Apua tarviais että mahtaakohan ongelmana olla ovien mikrokytkimet vai mistä vikaa lähtisi ehtimään?
Taitaa kuskin ovi ja oikean puolen ovet olla ettei tunnista onko auki vai kiinni, taitaa kiinni asennossa olla kokoajan.
Vikakoodit mitä tulee:
10 Faults Found:
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01559 - Drivers Door
58-10 - Can't Lock - Intermittent
01560 - Passenger Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Rear right door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-10 - Won't Safe - Intermittent
01559 - Drivers Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01560 - Passenger Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01561 - Rear left door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01562 - Rear right door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
Mikä mahtaa olla tuo TERMINAL 15?
Onko A6sessa monta mikrokytkintä ovissa? Auttaisikohan ongelmaan koko lukkomoduulin vaihto? Onko kellään tietoa onnistuuko sen vaihto ettei tarviaisi ikkunaa ottaa pois paikoiltaan ja onko isokin homma? Vissiin vanha pois ja uusi tilalle, tarviaako muuta tehdä?
Comment
-
Joo olen kyllä itsekkin sitä mieltä että mikrokytkin ongelma on, kun ostaessani autoa kokeilin syttyykö keskivalot/oven alavalo kun oven avaa ja ei syttynyt. Lukot kun toimivat normaalisti...
Iparts taitaa myös löytyä johonkin 35e hintaan, pitää kokeilla vaikka tuohon apukuskin oveen ekana ennenkuin alan kuskin ovea ropeltamaan :)
Comment
-
Mites pelkän mikrokytkimen vaihto? Itellä taitaa pari passat b5seen tilattua mikrokytkintä olla tallessa ja vissiin samanlaisia audi a6 c5sessakin on? Mietin vaan lähinnä jos sen menee söhläämään niin onnistuuko mitenkään saada auto luulemaan että ovi on kokoajan kiinni (et onko johdot yhdessä kiinni vai auki esim, tai varmaan jos johdot katkaiseee niin sitten on kiinni?)
Kun taitaa enemmän ongelmia tuottaa se jos ovet jäävät auki asentoon niin saisi siksi aikaa pidettyä kiinni asennossa kunnes saa kokonaan uuden koneiston :)
Comment
-
Semmoinen tuli mieleen kun ei lähtenyt apukuskin ovenlukon liitin irti (en ajan kanssa kerennyt) ja siinä liittimelle tulee 7 johtoa, katellu tuossa noita uusia niin niitä on apukuskin oveen 9 pinnisiä ja 7 pinnisiä, et onko liittimessä 9 pinniä mutta tulee vain 7 johtoa vai onko siinä vaan 7 pinniä?
Kuskin ovessa taitaa se 9 olla ainakin.
Kiitosta jos joku osaa valaista niin ei tartteis uudestaan purkaa tämän asian takia :)
Comment
-
Missä mahtaa sijaita ja mikä on osa nimeltään mikä tunnistaa avaimen signaalin (ovet auki ja kiinni)?
Kesälläkin tuntunut ettei ovet kovin kaukaa mene kiinni tai aukea ja nyt kylmien ilman aikaan tuntuu et välillä saa olla autossa kiinni ja joutuu monen monta kertaa nappeja painelemaan... patterin vaihtoa kokeillut mutta ei ollut mitään hyötyä, toista avainta en kyllä ole kokeillut.
Mistähän tuo voisi johtua? Alkaa olemaan koht helpompi itse avaimella aukoa ovet ?
Comment
-
Nyt on ihmeellinen homma, molempien etuovien valot ja jalkatilan valot ei toimi sekä ei tunnista ovien avausta. Haitarikumin piuhat hyvässä kunnossa ja kaikki muutkin ovista. Yhtäkkiä pimeni molemmat?
Ovipaneeli kun oli irti niin kuskin jalkatilan valosta mittasin piuhojen väliltä n.10v mutta kun polttimen laittoi niin ei pala ja sitten piuhojen väliltä ei näyttänyt jännitettä kun poltin oli paikallaan. Ovien punaiset valotkaan ei toimi.
Jotenkin tuntuisi että maadoitus jostain olisi mennyt mutta kun keskuslukot ja ikkunat toimii ongelmitta.
Onko sit mahdollista että molemmista mikrokytkimet mennyt vaikka ei ole edes puolta vuotta vanhat lukkolaitteet
Tämmöiset koodit anto:
01374 alarm triggered by terminal 15
01559 drivers door: cant lock, cant unlock, wont safe, wont de-safe: intermittent kaikkien perässä
01560 passanger door - wont safe
Edit: ei kannata maxgearin lukkolaitteita ostella, alle puol vuotta käytössä ja kun avas niin pinnit katkeili, ihmeellisesti mikrokytkimen ala liimaus? Pettänyt ja oli alaosa raollaan, johto poikki sisältä, sit vielä moottorinkin kolvaus lähti irti pikku hipaisulla...
Viimeksi muokannut a1pp4; 2.11.2023, 16:25.
Comment
Comment