Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolmas johto laturissa ? A6 C4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kolmas johto laturissa ? A6 C4

    Hiilet kului loppuun ja olen vaihtamassa hiili/säädin pakettia. Laturista lähtee kolme johtoa; virtajohto, ohjausjännite johto ja se kolmas jota ihmettelen. Siinä laturin kannessa on merkintä W, joka yleensä menee latauksen merkkivalolle, mutta tässä uudessa tarvikesäätimessä ei ole kyseistä liitintä. Korjauskäsikirjan kytkentäkuvissa bensakoneissa johtoa ei ole, mutta diiselissä on. Se on merkitty ohjaamaan hehkusysteemiä.
    Nyt siis laitoin sen kaksi johtoisen kiinni ja tuntuu pelaavan oikein. Latauksen merkkivalo sammuu ja volttimittari 14 V.
    Kysymys: miten hehkut toimii syksyllä? tms.
    Vanha alkuperäinen: BOSCH 1 197 311 511 EL 14V.
    Auto siis A6 2.5 TDI AEL Quattro C4 Avant

  • #2
    Tupla vee nastaa käytetään yleensä kierroslukumittarille, valojen automaatti toiminnolle ym. mikä halutaan päälle silloin kun moottori käy/laturi lataa. Voidaan tietysti myös estää hehkutus käyvässä koneessa, mutta tuokin tieto selviäisi juuri siitä kytkiksestä parhaiten.

    Comment


      #3
      Kierroslukumittari näyttää toimivan, joten W-napaa se ei vaadi.
      Sekoitin vähän asioita kun kirjoitin; "Korjauskäsikirjan kytkentäkuvissa bensakoneissa johtoa ei ole, mutta diiselissä on" Sen tiedon vetäisin pojan A4 käsikirjasta, sen voi unohtaa.
      Olennainen ongelma on, että A6 kytkiksessä W nasta on "johdoton", mutta autossa se kuitenkin on kytketty. Laturin D+ nastasta tieto menee ECUun latausvalolle "No charge warning light".
      Onko jollain kunnon kytkentäkaaviot joista näkyis W-johdon reitti.

      Comment

      Working...
      X