Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 avant quattro -94 käynnistyksenesto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 C4 avant quattro -94 käynnistyksenesto?

    Elikkä tänään auto teki näin: aamusta kaikki toimi hienosti, työmaalle lähtiessä starttaa, mutta ei käynnisty. No akunkengät irti hetkeksi ja taas pelaa. Takaisin tultaessa teki saman. Sitten kysyin naapurifirmasta mielipidettä ja että otetaan vikakoodit, niin sanoi että varmaan käynnistyksen esto temppuilee. Vikakoodit tuli tämmöset:
    00515 Hall sender-G40 No signal
    00514 Ignition timing No signal sender G4
    Sitten jotai lamdoista mutta ne johtuu siitä ettei oo katteja.

    No nämä nollattiin ja auto lähti käyntiin, ajoin sen tallille ja sitten ei taas lähe käyntiin. Sain vihjeen että käynnistykseneston sulake on ratin alla, joten sieltä 3 sulaketta pois, ja hälytin pois, ja tadaa taas auto lähti käyntiin. Kokeilin varmaan 20 kertaa ja oottelin välissä että lähteekö se käyntii ja kokoajan lähti. No sitten menin hakeen kompuran huollosta ja sehä ei siitä pihasta taas lähekkää enää käyntii vaikka käytin akunkenkiä irti jonkuaikaa... On kokeiltu alkuperäselläki avaimella.

    Kertokaa minulle tästä?

  • #2
    Vikakoodin perusteella: Moottorin asentotunnistin/pyörijä (nokka tai kampura) ei anna signaalia. Kosketushäiriö liittimissä tai mekaaninen vaurio anturissa ? Jos on optinen levy niin voi myös olla likainen.

    Edit - voi myös olla sensorin häiriö joka johtuu esim siitä että tulpanjohdot ei ole häiriösuojattu tms. Mutta oletan tässä yllä olevassa vastauksessa että on tullut yllättäen eikä jonkun viritystoimenpiteen jälkeen.

    Comment


      #3
      Mikä kone ? V6 ?

      Hall-anturi vois temppuilla.

      Comment


      • #4
        2.6 v6 kone. Joo vika tuli aivan yllättäen. Nokkien asentotunnistimet on vaihettu n.30tkm sitten niin oliskohan se tuo kampuran sitte. Mitäs tuo hall anturi tekee?

        Comment


        • #5
          Hall anturi mittaa asentotunnistimen pulssin, muuttaa sen moottorinohjaukselle sopivaan muotoon ja lähettää eteenpäin. Nokka-anturin tehtävä on yleisesti ottaen synkronoida työtahti kohdalleen ja tätä tarvitaan erityisesti käynnostyksessä. Kampuran anturi määrittää sytytyshetken sekä ruiskutushetken.

          Anturi voi olla herkka etäisyydelle mittauspyörijään nähden, jos vaikka ruuvit ovat löystyneet - mutta todennäköisemmin liitinvika tai jopa anturivika.

          Comment


          • #6
            Missä nuo nokkien ja kampuran asentotunnistimet sijaitsee? Eipä oo koskaan tullu vaiettua. Hall anturi oli kuskinpuoleisen kannen päädyssä?

            Comment


            • #7
              Täällä potilas, jossa ajonesto mitä ilmeisimmin päällä. Puola ja Hall anturi vaihdettu, bensa suihkuaa mutta kipinää ei tule. Mutta jos auto käy tyhjäkäyntiä ja siitä ykskaks sammuu eikä enää tuu kipinää niin onko se ajonesto vai mikä? Eli voiko se mennä päälle ajon aikana? Auto quattro 2.3 -94.

              Comment


              • #8
                Sytytys vahvistin. Ajonesto blokkaa myös bensapumpun, muistaakseni.

                Comment


                • #9
                  Ok. Jos ajonesto päällä antaako edes pyörittää? Mulla pyörii muttei kipinää. Sytytysvahvistin itselleni outo palikka. Saako lisätietoa? Varaosanumeroa/saatavuus?

                  Comment


                  • #10
                    Eli onko tämä se osa kun on puolan vasemmalla puolella tulipellissä?

                    Comment


                    • #11
                      Onko Audi 100 C4 malleissa ns. inertia switch? Kirjat ei tunne. Voisko se tehdä tuon jos laukeaa? Autolla ajettiin tosi röykkyistä tietä, jos se jotenkin vaikuttaisi. Missäköhän tuollainen sijaitsee?

                      Comment


                      • #12
                        Nämä kaikki käyty läpi. Vikakoodeja en saa ulos, vissiin olen aika surkea asentaja. Enää jäljellä kampiakselin asentotunnistin. Onko sitä AAR moottorissa? Kovin monenmoista tietoa on tarjolla. Jaksaisiko joku vastata?

                        Comment


                          #13
                          Virranjakajan hall-anturi on kampiakselin tunnistin. Sen viallisuutta voi testata esim. virtakynällä.
                          Vaihdoitko pelkän hall-anturin vai koko jakajan ?
                          Miten kipinän puute on todettu ?
                          Onko jälkiasenteisia hälyttimiä ?

                          Comment


                            #14
                            Ei ole kampiakselin asennontunnistinta AAR:ssä. Onko virranjakaja katsottu muuten läpi? Puolalta jakajalle menevä piuha ehjä?

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos vastauksista. Nokka-akselin asentotunnistin siinä on. Puolalle tulee virta mutta ei eteenpäin. Jälkiasenteinen häly on. Ellei tokene nokan tunnistimen vaihdolla niin sitten hälyä purkamaan.

                              Comment


                                #16
                                Ei ole nokalla mitään tunnistinta. Miten todettu että puolelta ei tule virtaa? Kirjoitat tuolla ylhäällä että kone pyörii tyhjäkäyntiä ja yks kaks sammuu. Miten se nyt toimii?

                                Comment


                                • #17
                                  Jatkoin vain vanhaa aihetta. Autoni ei käy eikä tule kipinää. ADR koneessa on nokan tunnistin, AAR ei. Hall anturi jakajassa vastannee sitä. Mistäpä näitä kaikkia moottorityyppejä tietää. Vasta opettelen.

                                  Puolalta ei virta tule tulpille kun ei ole kipinää. Puolan 15 navassa on jännite. Moottori pyörii, bensa suihkuaa kun avaa filtterin putken. Joku ei vain anna lupaa kipinälle. Tutkimukset jatkuvat. Nyt on ECU irti ja sen tarkastelu vuorossa. Jos ECU ehjä sitten varmaan virtalukon pohja. Uskon tuon kevääksi tulevan kuntoon.
                                  Voiko moottorin ja korin välin maadoitus tehdä tuon, pohdin? Lisäksi startti on melko lopussa. Uus on hyllyssä, sen vaihdan lähiaikoina.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X