Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
kato onko mekaaninen sulake räpsähtänyt kompuralta, sen erottaa kun kattoo suoraan akselin pituussuuntaisesti kompuran hihnapyörää peilillä tms..
jos ei ja näyttäs käydessäkin se akseli pyörivän ok, että ettei oikeasti ole rikki, niin sittenhän siellä ei ole kuin muutama juttu mikä voi tollain aiheuttaa vikaa ;
-kompuran määränsäätöventtiili
-kylmäainesuutin
nämä siis useimmiten syypäinä, ja melkolailla käsitellyssä järjestyksessäkin.
Ilmastoinnin tutkiminen aloitettiin huollolla ja vikakoodien lukemisella, aineet siis paikallaan. Nyt kiinnostaisi että miten voi varmistua siitä että kompressori toimii.
Eipä ole sitten kummoinen huoltopaikka ollut jos se kerran on jo huollettu, mutta ei toimi eikä tiedetä mikä on vikana. Elikkä älä nyt ainakaan sinne enää vie takaisin.
Toi paineiden ja lämpötilan mittaaminen pitäisi ehdottomasti kuulua huoltoon. Vähän kuin rengasliike vaihtaisi renkaat alle, mutta jättäisi pultit sormitiukkuuteen ja renkaista ilman pois.
Sellainen hämärä muistikuva on, että uudemmissa voi olla jo järjestelmässä itsessään oikeat paineanturit, ehkä. Niistä siis näkee suoraan. Tai sitten on vain paineen rajakytkimet, jolloin mittaus vaatii kyseisten anturin ruuvaamista.
Comment