Tuskailin aikoinaan, miten radion saa kytkettyä Audiin niin, että radio toimii vain virran ollessa päällä.
Radion taakse tulevaan liittimeen tuli alunperin vain jatkuva + ja mittarivalon jännite.
Katselin kyntentöjä aikani jalkatilasta ja otin herätevirran aluksi siitä mistä helpoiten sai, eli kytkinpolkimen tunnistinkatkaisijalle tulee +12V silloin kun virta on päällä (puna/valk 1mm2 johdin).
Haittana tässä on vain se, että katkaisu toimii noin 5sek viiveellä ja virta täytyy olla päällä kun radiota kuunnellaan. Samalla on myös ajovalotkin päällä.
Paremman vaihtoehdon löysin kun selailin foorumista. Eli siis virtalukosta löytyy johdin, jossa on jännite silloin kun avain on virtalukossa. Tästä sain haaroittamalla herätejännitteen soittimelle.
Johdin on kokopunainen ja noin 0.75mm2. Sama johdin löytyy myös ratin vasemmalta puolelta jalkatilaan tulevasta johdinnipusta.
Radion taakse tulevaan liittimeen tuli alunperin vain jatkuva + ja mittarivalon jännite.
Katselin kyntentöjä aikani jalkatilasta ja otin herätevirran aluksi siitä mistä helpoiten sai, eli kytkinpolkimen tunnistinkatkaisijalle tulee +12V silloin kun virta on päällä (puna/valk 1mm2 johdin).
Haittana tässä on vain se, että katkaisu toimii noin 5sek viiveellä ja virta täytyy olla päällä kun radiota kuunnellaan. Samalla on myös ajovalotkin päällä.
Paremman vaihtoehdon löysin kun selailin foorumista. Eli siis virtalukosta löytyy johdin, jossa on jännite silloin kun avain on virtalukossa. Tästä sain haaroittamalla herätejännitteen soittimelle.
Johdin on kokopunainen ja noin 0.75mm2. Sama johdin löytyy myös ratin vasemmalta puolelta jalkatilaan tulevasta johdinnipusta.
Comment