Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä DEFA S2:seen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    istelläni on defan lämmitin laitettuna toiseen roppuun keulasta katsottuna. laitettiin kyllä kun kone oli irtaallaan. Kylmäkäynnistyksen suhteen ei ole ollut ongelmia. Itsellä calixsista huonoa kokemusta. mutta se on tuurista kiinni mikä kestää. Ainut ongelma on talvella kun akku tyhjenee pikku hiljaa itsestään. mitään vikaa ei ole löytynyt ja uusia akkuja on vaihdettu takuuseen. sama vika vaan jatkuu.

    Comment


    • #32
      Calix oli alta kymmenen euroa Defaa halvempi. Defan olisin ottanut minäkin, muttei ollut silloin hyllyssä. Calixin elementti on kuulemma korkeampi kuin Defa. Ei oikein meinannut sopia sinne öljynsuodattimen yläpuolelle. Ainakin olisi joutunut vääntämään niitä vastuksia.

      Comment


        #33
        Samassa moottoriperheessä , kun olemme, niin mikähän piru syö lohkolämppärin vastuksia omassa? Noin puoli vuotta kestää ja taas pimeenä vastus..
        Vastus sijaitsee siellä helpolla paikalla, eli taaimmainen propun reikä lohkossa.

        Defan 393 on vastus.

        Comment


        • #34
          Sama vika täällä Defan kanssa.

          Sen ainakin olen laittanut merkille, että kun käynnistää koneen lohkolämppäri päällä, niin pimeäksi menee muutaman kerran jäkeen.

          Comment


            #35
            Joku viallinen erä defalla ollut noita 393:sia. Mulla meni niitä kans 2kpl, ennen kun tuli kestävä.

            Comment


              #36
              Onko Villellä nyt mikä malli? Tai oisko ehdottaa kestävämpää mallia, koska tuo takuuseen mennyt on aivan samanlainen rakenteeltaan kuin ensimmäinenkin. Vastussilmukat ovat todella lähellä toisiaan. Ja niiden välissä vielä se vastakappale, jolla vastus kiinnittyy propun aukon taakse. Pitää mennä itkemään uutta vastusta taas takuuseen.
              Viimeksi muokannut RS2; 14.10.2009, 05:30.

              Comment


                #37
                393 on edelleen. Käsittääkseni tämä on "toimiva" versio. Tai ainakin varaosaliikkeestä niin vakuuttivat:) Tiedä sit. Maahantuojalta kannattas varmaan kysyä, tietävät varmasti ton 393:sen tilanteen, ku parit vaihtotyöt mulle kustantivat:)

                Comment


                • #38
                  Mihin asentoon olette tuon Defan 393:n laittaneet?

                  Itse en saanut kunnolla sopimaan kuin n. klo 10 sivusta katsottuna (asennuspaikka viimeinen lommi), muuten ottaa kiinni joko koneen kiinnikkeisiin,pakosarjaan tai lohkon reunaan? Aika läheltä menee tuossa asennossa vastuksen johto pakosarjaa, joten ei mikään paras paikka tuokaan ole...

                  Comment


                    #39
                    Itselläni on kyllä juurikin klo 10:ssä tuo . Tosin liekö tuo nykyinen versio defasta erilainen, koska kyllä tuolla tilaa on ollut ja letku lenkillä lähtee takas lohkonsuuntaan startin päältä eteenpäin. Lisäksi asennuksessa on tuo liitoskohta vielä suojattu "lämpösuojakankaalla".

                    Comment


                      #40
                      Kärsiihän sitä vähän taivuttaa jos tarvitsee.

                      Comment


                        #41
                        Kyllä se ainakin 3B:ssä mahtuu ongelmitta myös noin klo 4 suuntaan näin , en edes harkitsisi yläviistoa asentoa. Ellei sitten aby/adu moottorinkannake ole muhkeampi kuin 3B:ssä. Verrattuna 10v sitten asennettun vastukseen, ei tämän vuoden versiossa mielestäni ollut muuttunut kuin lohkon sisään menevä ankkurijalka hieman erimalliseksi.
                        Viimeksi muokannut jipitkan; 15.12.2011, 18:29. Perustelu: Kuvalinkki kaupan päälle

                        Comment


                          #42
                          Oujee. Tänä aamuna ei sit audi käynnistyny. Letkut kylmiä, eli taas yks 393 paskana. Harmi vaan ku auto ollu pari vuotta pois talvi käytöstä, ni hajos nyt heti ku otta ajoon. Eiku neljättä tilaamaan...

                          Comment


                            #43
                            Onnea Ville. Itsellä mennyt kerran vuoteen paskaksi tuo 393 ja aina hajoaa ekoilla pakkasilla muutaman käyttökerran jälkeen, paitsi tänä talvena. Ihme on tapahtunut siis. Nyt on jo tämäkin kuukausi jo näin pitkällä.

                            Eli nyt, kun kehua retostan tässä niin kohta se hajoaa.

                            Comment


                              #44
                              Oli näköjään akkukin paskana, lähti nimittäin käymään apuvirralla. Että saas nähdä josko tuo vastus vielä toimisikin.

                              Comment


                                #45
                                Uusi lämmitys yritys uudella akulla. En korvalla kuullut rupesiko vastus lämmittämään(yleensä kuulee). Suojamaa ei ole oikosessa vaiheiden kanssa. Ja vaiheista mitattuna vastus taisi olla 45Ohm luokkaa. Liekko sinne päinkään?

                                Comment


                                  #46
                                  Jos se on 550W vastus, niin pitäisi olla luokkaa ~96 Ohm. Laskureita ja sieltä vastuslaskin . Mittasitko pelkän vastuksen vai oliko sisälämmitintä kytkettynä?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #47
                                    Juu oli sisälämmitin kytkettynä. Eipä tullut mieleen kytkeä irti. Mitataan uudestaan.

                                    Comment


                                      #48
                                      Jep mykkä on. Ääretön vastus. Mikä hitto näitä polttaa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei sitä oikeen mikään muu noin nopeesti yleensä polttele kuin se, että jostain pääsee ilmaa vastuksen ympärille. Rikkinäisestä vastuksesta pystyy aika hyvin päättelemään että mikä on ollut tuhon syynä, Defan/Calixin teknisistä tiedotteista löytyy hyvä ohje.

                                        Hassua vaan että eikö se nyt ole vähän sellaisessa asennossa siellä, että vaikka koneen jäähdyttyä mahdollinen alipaineistus vetäisikin ilmaa lohkolämppärin ja lohkon välistä, niin ei se ilma siihen vastukseen kuppiin jää vaan matkaa kanteen asti.

                                        Comment


                                          #50
                                          Näinhän sitä voisi kuvitella, kun yleensä se ilma tahtoo ylöspäin nousta järjestelmässä. No mutta, eihän se auta kun vaihtaa taas. Edelliset mitkä meni takuuseen, niin defan maahantuoja maksoi vaihtoviulut kiltisti joka kerta. Pojot siitä. Mutta nyt taitaa olla jo pari-kolme vuotta edellis kerrasta, joten ei taida enää takuuseen mennä.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X