Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä DEFA S2:seen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikä DEFA S2:seen?

    Yritin ostaa viikonloppuna lohkolämppärin autoon. Homma tyssäsi siihen, ettei DEFA:n luettelo tuntenut S2:sta. Luettelon mukaan DEFA:n lohkis nro: 391 sopii melko pitkälti muihin vitoskoneilla varustettuihin Audeihin. Pystyisikö joku vahvistamaan, sopiiko tuo 391 myös ABY-koneiseen S2:seen?

  • #2
    Mitään en varmista, muutaku sen että ne luettelot on vähä haitarista. Yritin tuoho 20v 200:seen ostaa defa:n vastusta tuossa joku aika sitten, ja eihän sieltä katalogista löytynyt koko autoa. Eikä löytynyt Ässääkään. Viimein löytyi Audi Coupe:n kohdalta maininta S2 ja sieltä oikea moottorityypi (3B). Oikeanlaista vastusta oli peräti saatavilla. Patisi ei tietenkään varastossa....

    Comment


      #3
      Muistaakseni omassa Lötkössä on juurikin tuo DEFA;n lämmitin joka löytyi S2 (3b) kohdalta ihan paikallisesta varaosaputkasta.

      Comment


        #4
        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=

        Johtosarja kannattaa ostaa siten että saat vaihtaa sen lyhyempään/pidempään tarpeen mukaan.

        Comment


        • #5
          Kannattaa myös vierailla Calix:n sivuilla. Tuli huomattua et esim. Defa tarjoaa uuteen S40:een säteilylämmitintä ja Calix letkulämmitin systeemiä. Calix:n sivuilla on esim. V8:n sisäjohdon asennukseen hyvät ohjeet.

          Comment


            #6
            Ok, käynpä siis hakemassa sen 391:sen.

            Comment


            • #7
              Mulle eivät audin liikkeessä keksineet mun ABYyn mitään lohkista niin laitatin eberin mikä makso kyl vitusti mut on kyllä pätevä laitos. 3b koneeseen löyty mut siitä lommista mihin oli tarkotettu lähti joku putki et ei passannu ABYyn?

              Comment


              • #8
                http://www.defa.com/doc/300/391.pdf

                Tuolla on S2 mainittu.

                Comment


                  #9
                  Ei oo ABY/3B eroa lohkiksen asennuksessa.

                  Comment


                    #10
                    Tutkailin tuon lohkolämmpärin asennusta ja homma vaikuttaa melkoisen haastavalta. Lohkoon kun ei tahdo päästä käsiksi oikein mitenkään irroittamatta koneesta osia.

                    Käsikopelolla pääsi sen verran tunnustelemaan, että vaikutti siltä, että ainoa vaihtoehto lämppärille on se öljynsuodattimen jalan yläpuolella oleva paikka, mikä lienee toinen pakkasroppureikä lohkoa edestäpäin lukien, onko näin tai siis onko siinä siis vapaa pakkasroppureikä?

                    Ekan pakkasroppureiän tiellä taitaa olla ilmastoinnin kompura ja kolmannessa reiässä taitaa olla jokin turbolle menevä jäähdytysvesiputki. Neljännen reiän edessä sitten on koneen kiinnityspalkki.

                    Mitenkäs te jotka olette lohkolämmittimen asentaneet S2:seen, olette toimineet? Minusta vaikutti siltä, että vähintäänkin se öljynsuodattimen jalka pitää irroittaa, jotta pelialueelle pääsee käsiksi. Turbo, öljynjäähdytin sekä AC kompurakin siinä näytti kököttävän vähän tiellä, pitääkö nuo kaikki tai osa niistä irroittaa lohkiksen asennuksen vuoksi?

                    Comment


                      #11
                      Ekan päällä on koneen etukannake, ei varsinaisesti kompura. Se on alempana.

                      Ihan oikein meni laskentasi. Kakkonen on ykkönen eiku..

                      Itse laitoin paljaaseen lohkoon moottoripukissa :)

                      Comment


                        #12
                        Myöntääkö joku asentaneensa lohkolämppärin S2:seen, koneen ollessa autossa kiinni. Jos näin, niin mitä kaikkea moottorista piti irroittaa homman vuoksi?

                        Comment


                        • #13
                          OT: Tilaisit Ile kans sen eberin saksasta, ei ainakaan oo näköjään vaikeempi asentaa ku normaali lämppäri. Kunhan vain sai ohjeet... suomen maahantuoja ei nitä suostunut toimittamaan, mutta saksasta ne sai samasta liikkeestä mistä ostin eberin.. meinaan ite asentaa eberin ku sain ohjeet ja kaikki...

                          Comment


                          • #14
                            Mulle asensivat lohkolämppärin LMS:llä. Puolitoista tuntia lukee laskussa. Puskuri taisi kuitenkin olla irti jo valmiiksi. Elementti on kakkospropussa.

                            Comment


                              #15
                              Jaahas, ei se lohkiksen asennus sitten kovin paha homma voi olla. Oiskohan avainsana juurikin tuo etupuskurin irroitus. Etukauttahan siihen kakkostulppaan voisi hyvinkin päästä käsiksi.

                              Täytynee minunkin harkita homman teettämistä jollain. Suositelkaapa korjaamoa pk-seudulta, jolla homman voisi teettää, mielellään sellainen paikka jossa onnistuneesti ässään on lohkis asennettu.

                              Comment


                                #16
                                Mihis putkeen voi letkulämmittimen asentaa ABY:ssä?

                                Comment


                                • #17
                                  Minulla vastus on laitettu viimeiseen reikään mitään purkamatta. 2-3h meni aikaa ammattilaisella. Ei ole ollut mitään kylmäkäynnistysongelmia tuosta johtuen vaikka onkin kohtuu lähellä lämpötilaanturia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laittoivat minunkin autossa lohkiksen siihen viimeiseen reikään. Ei ole myöskään ollut mitään kylmäkäynnistysongelmia. Tämän kun olisi etukäteen tiennyt, niin olisihan sen lohkiksen itsekin asentanut ja säästynyt monilta murheilta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pitäs täs syksyllä laittaa kans tohon omaa kehon siirtimimeen asennuttaa lohkis. Kysymys kuuluukin, että saako ton miten asennettua? Täytyykö auto saada lentoon vai onnistuuko maassa? En oo hintoja/saatavuutta kyselly, mut toi on yleinen kone et ei oo varmaan ongelmia löytää niinku esim. S2.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Just hain autoasilta ässäni pois. Tunti töitä ja loppusumma 175e..

                                        Comment


                                          #21
                                          Letkulämmittimelle on vielä paikka hakusessa. S2 Avant

                                          Mihis letkuun se kannattaa laittaa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Paras paikka olis varmaan termostaattikotelon perään yhdysletkun tilalle. Edellyttää lohkon kyljessä kulkevan putken lyhentämistä jne. On takuulla pirullisin paikka myöskin mutta muuten aika järkevä paikka.

                                            Comment


                                              #23
                                              Saakos tuohon ässään merkkikohtaisia letkulämmittimiä, vai onko jokin yleismalli?

                                              Comment


                                                #24
                                                No siis vitoskoneisiin saa ihan oikeaakin lämmitintä ettei tarvitse letkumallin kanssa pelleillä. Lue koko tarina.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Oikea lohkolämppäri vaan koneeseen kiinni. Lohkiksen siis voi asentaa lohkoa edestäpäin katsottuna viimeiseen "pakkastulpan reikään". Tuo ei ole edes kovin paha paikka asennuksen suhteen ja ei se myöskään sotke motronicin kylmäkäynnistystoimintoja lainkaan siinä ollessaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Täälläkin on startin takana Calix-merkkinen lohkolämmitin ollut pari talvea ilman ongelmia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Juu kyl mä sen tiedän että saa. Mut kattelin tossa yks päivä auton alla sopivaa paikkaa vastukselle, ja aika ahdasta oli. Minkäs hintanen on muuten tuo Calixin vastus? Coupessa oli Defan vastus ja se hajos joka talvi. Takuuseen toki meni mutta vitutti silti. Ei viittis samaa rumbaa enää tohon kun on huomattavasti hankalempi vaihtaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mullakin sattuu nyt olee toi letkulämmitin ylimääräisenä niin sen voisi johonkin letkuun laittaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          No ei siellä kyllä niin mahdottoman ahdasta ole. Vanha pakkasproppu pois ja elementti tilalle. Ainakin vapari-NG:ssä helppoa kuin heinänteko. Ei se turbo varmaan niin paljon vaikeuta asiaa? Moottoripukissa turbokoneeseen se on helppo homma. :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Juu eihän se NG:ssä paha homma ole. Tilaa on vaikka muille jakaa. Tuntui olevan ainakin tossa omassa pelissä niin paljon roinaa edessä että ahistamaan rupesi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X