Yritin ostaa viikonloppuna lohkolämppärin autoon. Homma tyssäsi siihen, ettei DEFA:n luettelo tuntenut S2:sta. Luettelon mukaan DEFA:n lohkis nro: 391 sopii melko pitkälti muihin vitoskoneilla varustettuihin Audeihin. Pystyisikö joku vahvistamaan, sopiiko tuo 391 myös ABY-koneiseen S2:seen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä DEFA S2:seen?
Collapse
X
-
Mitään en varmista, muutaku sen että ne luettelot on vähä haitarista. Yritin tuoho 20v 200:seen ostaa defa:n vastusta tuossa joku aika sitten, ja eihän sieltä katalogista löytynyt koko autoa. Eikä löytynyt Ässääkään. Viimein löytyi Audi Coupe:n kohdalta maininta S2 ja sieltä oikea moottorityypi (3B). Oikeanlaista vastusta oli peräti saatavilla. Patisi ei tietenkään varastossa....
-
jiisimula
Muistaakseni omassa Lötkössä on juurikin tuo DEFA;n lämmitin joka löytyi S2 (3b) kohdalta ihan paikallisesta varaosaputkasta.
Comment
-
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=
Johtosarja kannattaa ostaa siten että saat vaihtaa sen lyhyempään/pidempään tarpeen mukaan.
Comment
-
-
Tutkailin tuon lohkolämmpärin asennusta ja homma vaikuttaa melkoisen haastavalta. Lohkoon kun ei tahdo päästä käsiksi oikein mitenkään irroittamatta koneesta osia.
Käsikopelolla pääsi sen verran tunnustelemaan, että vaikutti siltä, että ainoa vaihtoehto lämppärille on se öljynsuodattimen jalan yläpuolella oleva paikka, mikä lienee toinen pakkasroppureikä lohkoa edestäpäin lukien, onko näin tai siis onko siinä siis vapaa pakkasroppureikä?
Ekan pakkasroppureiän tiellä taitaa olla ilmastoinnin kompura ja kolmannessa reiässä taitaa olla jokin turbolle menevä jäähdytysvesiputki. Neljännen reiän edessä sitten on koneen kiinnityspalkki.
Mitenkäs te jotka olette lohkolämmittimen asentaneet S2:seen, olette toimineet? Minusta vaikutti siltä, että vähintäänkin se öljynsuodattimen jalka pitää irroittaa, jotta pelialueelle pääsee käsiksi. Turbo, öljynjäähdytin sekä AC kompurakin siinä näytti kököttävän vähän tiellä, pitääkö nuo kaikki tai osa niistä irroittaa lohkiksen asennuksen vuoksi?
Comment
-
OT: Tilaisit Ile kans sen eberin saksasta, ei ainakaan oo näköjään vaikeempi asentaa ku normaali lämppäri. Kunhan vain sai ohjeet... suomen maahantuoja ei nitä suostunut toimittamaan, mutta saksasta ne sai samasta liikkeestä mistä ostin eberin.. meinaan ite asentaa eberin ku sain ohjeet ja kaikki...
Comment
-
Jaahas, ei se lohkiksen asennus sitten kovin paha homma voi olla. Oiskohan avainsana juurikin tuo etupuskurin irroitus. Etukauttahan siihen kakkostulppaan voisi hyvinkin päästä käsiksi.
Täytynee minunkin harkita homman teettämistä jollain. Suositelkaapa korjaamoa pk-seudulta, jolla homman voisi teettää, mielellään sellainen paikka jossa onnistuneesti ässään on lohkis asennettu.
Comment
-
Pitäs täs syksyllä laittaa kans tohon omaa kehon siirtimimeen asennuttaa lohkis. Kysymys kuuluukin, että saako ton miten asennettua? Täytyykö auto saada lentoon vai onnistuuko maassa? En oo hintoja/saatavuutta kyselly, mut toi on yleinen kone et ei oo varmaan ongelmia löytää niinku esim. S2.
Comment
-
Oikea lohkolämppäri vaan koneeseen kiinni. Lohkiksen siis voi asentaa lohkoa edestäpäin katsottuna viimeiseen "pakkastulpan reikään". Tuo ei ole edes kovin paha paikka asennuksen suhteen ja ei se myöskään sotke motronicin kylmäkäynnistystoimintoja lainkaan siinä ollessaan.
Comment
-
Juu kyl mä sen tiedän että saa. Mut kattelin tossa yks päivä auton alla sopivaa paikkaa vastukselle, ja aika ahdasta oli. Minkäs hintanen on muuten tuo Calixin vastus? Coupessa oli Defan vastus ja se hajos joka talvi. Takuuseen toki meni mutta vitutti silti. Ei viittis samaa rumbaa enää tohon kun on huomattavasti hankalempi vaihtaa.
Comment
Comment