istelläni on defan lämmitin laitettuna toiseen roppuun keulasta katsottuna. laitettiin kyllä kun kone oli irtaallaan. Kylmäkäynnistyksen suhteen ei ole ollut ongelmia. Itsellä calixsista huonoa kokemusta. mutta se on tuurista kiinni mikä kestää. Ainut ongelma on talvella kun akku tyhjenee pikku hiljaa itsestään. mitään vikaa ei ole löytynyt ja uusia akkuja on vaihdettu takuuseen. sama vika vaan jatkuu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä DEFA S2:seen?
Collapse
X
-
Onko Villellä nyt mikä malli? Tai oisko ehdottaa kestävämpää mallia, koska tuo takuuseen mennyt on aivan samanlainen rakenteeltaan kuin ensimmäinenkin. Vastussilmukat ovat todella lähellä toisiaan. Ja niiden välissä vielä se vastakappale, jolla vastus kiinnittyy propun aukon taakse. Pitää mennä itkemään uutta vastusta taas takuuseen.Viimeksi muokannut RS2; 14.10.2009, 05:30.
Comment
-
Mihin asentoon olette tuon Defan 393:n laittaneet?
Itse en saanut kunnolla sopimaan kuin n. klo 10 sivusta katsottuna (asennuspaikka viimeinen lommi), muuten ottaa kiinni joko koneen kiinnikkeisiin,pakosarjaan tai lohkon reunaan? Aika läheltä menee tuossa asennossa vastuksen johto pakosarjaa, joten ei mikään paras paikka tuokaan ole...
Comment
-
Kyllä se ainakin 3B:ssä mahtuu ongelmitta myös noin klo 4 suuntaan näin , en edes harkitsisi yläviistoa asentoa. Ellei sitten aby/adu moottorinkannake ole muhkeampi kuin 3B:ssä. Verrattuna 10v sitten asennettun vastukseen, ei tämän vuoden versiossa mielestäni ollut muuttunut kuin lohkon sisään menevä ankkurijalka hieman erimalliseksi.
Comment
-
Jos se on 550W vastus, niin pitäisi olla luokkaa ~96 Ohm. Laskureita ja sieltä vastuslaskin . Mittasitko pelkän vastuksen vai oliko sisälämmitintä kytkettynä?
Comment
-
Ei sitä oikeen mikään muu noin nopeesti yleensä polttele kuin se, että jostain pääsee ilmaa vastuksen ympärille. Rikkinäisestä vastuksesta pystyy aika hyvin päättelemään että mikä on ollut tuhon syynä, Defan/Calixin teknisistä tiedotteista löytyy hyvä ohje.
Hassua vaan että eikö se nyt ole vähän sellaisessa asennossa siellä, että vaikka koneen jäähdyttyä mahdollinen alipaineistus vetäisikin ilmaa lohkolämppärin ja lohkon välistä, niin ei se ilma siihen vastukseen kuppiin jää vaan matkaa kanteen asti.
Comment
-
Näinhän sitä voisi kuvitella, kun yleensä se ilma tahtoo ylöspäin nousta järjestelmässä. No mutta, eihän se auta kun vaihtaa taas. Edelliset mitkä meni takuuseen, niin defan maahantuoja maksoi vaihtoviulut kiltisti joka kerta. Pojot siitä. Mutta nyt taitaa olla jo pari-kolme vuotta edellis kerrasta, joten ei taida enää takuuseen mennä.
Comment
Comment