Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2(RS2) "uudemman mallinen" ilmastointi "pika-avun" tarpeessa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2(RS2) "uudemman mallinen" ilmastointi "pika-avun" tarpeessa.

    Yksinkertainen ja helppo pyyntö...

    Jos tätä lukee joku, jolla on otsikon mukaisessa autossa toimiva "uudemman mallinen" ilmastointi, niin olisiko sinun mahdollista vilkaista autosi konepellin alla olevaan sulake/releboksiin ja katsoa, onko oheiseen kuvaan merkityt relepaikat (siis paikat 2 ja 6) tyhjät vai ei?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut tim71; 28.8.2013, 22:52.

  • #2
    On joka paikassa rele. 2 flektille ja 6 on ihan kompuran magneettikytkimelle.

    Comment


    • #3
      Tämäpä on aikamoinen "mysteeri" sitten, kun on melkein mahdotonta muistaa, miksi on ne releet sitten itse sieltä pois repinyt - kun auto oli melkein toista vuotta pois käytöstä ja silloin aikanaan ennen on ilmastointi ollut ihan käytössäkin, joskin ennen seisontatilaan joutumista sen kunnostus jäi myös kesken, koska muutamia palikoita meni vaihtoon.

      Ei auta muu, kun yrittää löytää jostain roinan keskeltä ne releet tai sitten hankkia uudet. Lienee molemmat melko tavallisia 40A 4-napaisia "perus" releitä, vaikka "audi-tiskillä" maksaa päälle kolme kymppiä kappale.

      Comment


      • #4
        Ei taida mullakaan olla noissa releitä, voin kyl muistaa väärinkin. Ainakin korjaamomanuaali sanoo että paikassa 6 on ainoastaan manuaali-ilmastoinnin kanssa rele "Relay for heaterblower". 3 ja 11 on flektin 2 ja 3 nopeuksille manuaalisessa ja automaattisessa versiossa. Ja että magneetti kytkimen rele on jalkotilassa paikassa 4(tuolla se mulla ainakin kuuluu naksuvan). Näissä oli kyllä jotain epätäsmyyksiä, kun kerran yritin jotain tutkia...

        Comment


        • #5
          Tämä siinä onkin mielenkiintoista, että muistaakseni se kompuran kytkimen rele olisi kojetaulun alla - jopa virallinen varaosa-tietokanta sovellus meinaa näyttää näin ja kaukaiset muistot viittaa samaiseeen naksumiseeen mainitussa paikassa. Tuossa mun (ei ehkä maailman tarkimmassa) kuvassa on huomattavissa, että paikalla 2 on ehkä voinut olla rele, kun sen kannan sijaintipaikassa on puhtaampi "jälki", mutta 6-paikalla ei näy pölykeroksessa mitään relen olemassaoloon viittaavaa jälkeä.

          Joidenkin tietojen mukaan olisi kai tarkoitus sellainen, että paikka 2 olisi flektin 1-nopeudelle ja 6 kompuralle. Kuitenkin kun kokeili "hyppylankaa" relen kärkien liittimien kohdalle moottorin käydessä, niin ei kummankaan relen kohdalla tapahtunut mitään Voisi kai vielä ampeerimittarilla tuota "hyppylangoitusta" kokeilla varmuuden vuoksi. Flektin 1-nopeutta käyttää lisäksi myös jälkijäähdytystoiminto ja se kyllä toimii nytkin eli joku rele kyllä nykyisessakin "kokoonpanossa" sitä virkaa hoitaa.

          Kai sitä koko kylmälaitoksen käyttöönottovaiheessa otetaan tarvittaessa testausta varten joku äänitorven rele sieltä vierestä lainaksi. Kun lopulta ollaan selvillä asiasta, niin ei tule turhia releitä hankittua roinalaatikkoon.
          Viimeksi muokannut tim71; 28.5.2012, 17:04.

          Comment


          • #6
            3 paikan rele on kyllä 1 nopeudelle.

            2 nopeuden paikassa 11 ja 3 nopeuden paikassa 18 ratin alla. Magneettikytkimen rele olikin tuolla paikassa 4 ratin alla.

            Itsellä kyllä lopettaa ilmastointi toiminnan, kun tuo paikan 6 releen ottaa irti.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.5.2012, 20:27.

            Comment


            • #7
              -94 automaatti-ilmastoitu. Kutospaikassa on rele mutta kakkospaikassa ei.

              Comment


              • #8
                Tosiaan tuo tehdasmanuaali ei ole ihan täsmällinen näiden kanssa, ja jotain eroja on vuosimallien välillä. Voin viikonloppuna vilkasta omasta miten ne siinä on.

                Comment


                  #9
                  Itsellä ykköspaikalla samanlainen sillastuskisko ja kolmos- ja nelospaikka tyhjä.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt tämän aika kauan kestäneen "rupeaman" päätteeksi voi todeta, että Mikan tapauksen mukaisesti riittää, kun rele on kutospaikassa. Kaikki näyttää toimivan riippumatta siitä, onko kakkospaikassa mitään tai ei. Flektin ykkösnopeus toimii kompuran kanssa niin kun pitää.

                    Comment

                    Working...