Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Akku tyhjenee

    Kävipä sitte niin että ässän laturista loppu hiilet,no ei siinä mitää hiilet vaihtoon:uus säädin paketti 26.5e.Seuraavana aamuna akku tyhjä??? virtaa ei yhtää,siinä hetken kiroilin ja vaihdoin kolmosautosta täyden akun ja nyt taas seuraavana aamuna eli tänään heräsin ku hälytin rupes huutaan(syytä en tierä) ja taas akku tyhjä.Päivän aikana ei ollut mitään oireita,n.100km ajoa ja monta käynnistystä.
    Vanha säädin oli joku Blueline 18-30006,14.1v rund 28mm.
    Tilalle sain Boschin 1197311028-850 joka lataa lisälaitteet päällä tyhjäkäynnillä 12.85v ja kierroksilla jotain 13,5v.Pitääskö ässään mennä enemmän virtaa,eli tuo 14.1v? vai oliskohan vika ny sitte jossain muualla???
    Autos on melkein uus akku eikä se oo oirinu tätä ennen mitenkää.

    #2
    Mulla samansuuntainen ilmiö A4 -98 Tdi:ssä. Auto seiso 2 päivää ja akku melko tyhjä, sain kuitenkin käyntiin kolmannella yrittämällä, mutta vaivoin jakso pyörittää ja volttimittari näytti vaan n. 9V. Ajon aikana volttimittari näyttää n. 14V eli laturi ladannee ihan hyvin, mutta aamulla taas startatessa volttimittari on alle 12V lukemissa, mutta starttaa ihan OK. Voiko purkautua esim. huonon maajohdon takia vai onko akku ikänsä päässä ?

    Comment


    • #3
      Tuntis, ettei lataa. Vaikka näyttää jännitteitä voi silti hyvin olla ettei lataa. Ampeerimittaria tai laturin testausta kehiin.

      Comment


        #4
        Ei taida akku pitää varausta. Veikkaan akun purkavan itse itseänsä. Pistä ampeerimittari akun miinusnavan ja miinuskaapelin väliin ja katso paljonko virtaa menee siitä koneen ollessa sammutettuna.

        Comment


        • #5
          Tai sitten akku voi olla vaan rikki. Itsellä tänä kevää samat oireet, ei käynnistyny juuri koskaan, kaikki mittaukset ja testerit näytti ok, mutta akun vaihdolla ongelmat korjaantuivat.

          Comment


          • #6
            Itsellä ollut parissa akussa yksi kenno heikko. Akku näyttää kevyelläkin kuormituksellä nimellisjännitettä ja ottaa hyvin latausta vastaan, mutta esim. käynnistyminen on heikkoa. Tuollaisen vian ilmetessä akun vaihtaa yleensä vasta silloin, kun auto ei enää millään käynnisty ja sitten ihmetellään, että ompas uusi akku hyvä.

            Comment


              #7
              Niin täs jutun alkuperäises viestis tosiaan akkua vaihdettiin ja silti sama jatkuu

              Comment


                #8
                Tänä aamuna taas akku tyhjä....

                Comment


                  #9
                  Kannattaa mitata se vuotovirta kuten Ilkka neuvoi. Jos täysi akku tyhjenee yön aikana, niin vuotovirta on huomattava, eli ei puhuta enää milliampeereista. Jos virtaa vuotaa, niin nypi sulakkeita vuorotellen irti ja toistaen mittaukset. Tuolla tavoin pystyy suurin piirtein paikallistamaan vuotokohdan (tai siis ainakin vuotavan virtapiirin).

                  Comment


                    #10
                    Varmaan kannattaa katsoa, mistä sulakkeesta tavaraa juoksee. Mulla menee näköjään about viikossa tyhjälksi akku, jos ei aja. Tosin puoli päivää kuuntelin raadiota kun ruuvasin.

                    Comment


                    • #11
                      en tiedä audin latureista vielä mutta parissa muussa merkissä aikoinaan laturissa oleva diodi ei toiminu oikein, käynnissä ollessa auto latasi mutta kun sammutti niin alkoi purkamaan akkua ja seuraavana aamuna oli tyhjä.

                      Comment


                        #12
                        ^Olisko tuo diodi voinu pimahtaa ku edelliset hiilet kului loppuun?

                        Tämän mukaan vika vois olla nuos mukavuus hommis:
                        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...044&highlight=

                        Kaukosäädön nappia painettaessa kauan ikkuna menee nykimällä kii,pitäis varmaan mennä niinku yleensäkin.
                        Lainaus: Vikaa on siis ikkunoiden/hälyttimen ohjausmodulissa takapenkin alla vänkärin reunassa. SJM:lta seuraavaa tietoa löytyi ja keltainen johto naps, ja ongelmat poistuivat.

                        Ko paikas,siis akun vieres on joku keskuslukon mötikkä mutta siihen ei kyllä mee yhtää keltaista johtoa...

                        Comment


                          #13
                          Diodi homma rupes sen verran kiinnostaa,että nyppään laturin irti ja käytän penkis.
                          Onko diodin vaihto kotikonstein hankalaa?

                          Comment


                          • #14
                            ei tullu koskaan vaihdettua, oli muistaakseni sen verran arvokas että kannatti laittaa uus vaihtolaturi.

                            Comment


                              #15
                              Kävin penkis,Diodi ehjä...vikahaku jatkuu...Mistähän sen keskulukon keltaisen johdon löytäis?

                              Comment


                                #16
                                Laturi jumppa tehty,ei apua no tulipa samalla vaihdettua laturin remmi.

                                Kun tuo yleismittari ei oikein sovi tuohon mun käteen niin koitin seuraavanlaista konstia jonka oon joskus kuullu en tosin oo varma menikö se näin:
                                Eli akun kenkä irti ja kengän ja kaapelin väliin merkkivalo ja sitte nyppimään yksitellen sulakkeita irti.Valon pitäis sammua kuu maavuoto löytyy,no yllätys yllätys ei sitte sammunu...

                                Tietääskö joku onko tuo toimiva konsti ku jotenki nuon se meni mutta en oo varma???

                                Comment


                                  #17
                                  Näinhän se mittaus menee kyllä. Asiaa voi mutkistaa se, että jos vuotoja on enemmän kuin yksi, yhden sulakkeen irroitus kerrallaan ei valoa sammuta. Aikanaan mulla oli Corollassa sama vika, syyksi ilmeni laturin roottorikäämin pieni maavuoto. Lataus toimi hyvin silti. Koitapa irroittaa laturin kaapelit josko vuoto siitä loppuisi, vai joko testasitkin?

                                  Comment


                                    #18
                                    Kappas, itsellä kävi hiilien kanssa seuraavaa: valot ilmoitti että ei lataa. Laakkosen pikahuoltoon, jossa todettiin hiilet p..koiksi ja vaihdettiin (tuohon Boschin osaan). Next day menossa perheen kanssa Lahdesta Turkuun häihin niin eikös prkle nuo valot pärähdä uudelleen päälle. Voitte kuvitella mamman kommentit...No, seuraavana päivänä (sunnuntai) takaisin päin ja päätin, että ajetaan niin pitkälle kuin päästään, sitten lataus ja pätkittäin kotiin. Tultiin 1.tietä kohti Helsinkiä, motarin jälkeen meni AutoCheckin akkuvalo päälle ja pysäytin jonkun Teboilin pihaan. Omistaja oli paikalla: "jaa, latausvika...juu, olen tuonut noita ässiä 14 maahan ja tuppaa oleen vikaa. Mulla on kunnon hiilet tuolla hyllyssä". Voitte kuvitella meikäläisen naaman! Se laittoi sinne jonkin tehokkaammaan variantin (14.jotain), 16 egee kiitos, pikalatas akun ja himaan. Tästä on vuosi ja toimii kuin juna. Vein muuten uudenpaskat hiilet takaisin Laakkoselle ja sain rahat ja työt takaisin...

                                    Kaverilla tyhjeni ässän akku kun jälkijäähdytyksen rele ei toiminut, pyöritti kunnes akku tyhjeni.

                                    Pitkä hiukan OT juttu, mutta olkoon lauantai-illan kunniaksi.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jälkijäähyn releen viasta itselläkin kokemus parin vuoden takaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nyt tänä aamuna ku laturin johdot oli ollu irti niin akku oli täynnä eli virta katoaa jotenki laturin kautta.
                                        Laturihan kävi jo penkis,eli joko penkittäjäs oli vikaa vai onko siinä enää muuta mahista?

                                        Comment


                                          #21
                                          Vaikuttaa siltä että penkissä on katsottu diodit ja kenties lataus, muttei maavuotoa, joka nyt ilmeisimmin on vikana.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vikakohta alkaa hahmottua.Laturin heräte virtaan tulee kokoajan 12v,vaikka ei virta oo eres päällä.Tätä kautta se purkaa tuollasta 4 amppeeria.
                                            Vetäsen sille hyppykarvan virtalukolta ny ainaki väliaikaisesti ja teippaan alkuperäisen pois pelistä.Mistähän tätä alkaas purkaa?Löytyykö jostaki kytkentäkaaviota ko.paikkaan?
                                            Mittarin pohjassa latauksen merkkivalolla ehkä vois olla oikosulku,tää tuli mieleen ku tuo digitaali näyttö joskus seilaa omiin nimiin eli ahtopaineista voi siirtyä eteenpäin vaikkei mitää painakkaan.
                                            Toinenki asia ihmetyttää autossa,eli kuinka sähkölasit pitääs toimia ku auton sammuttaa? eli toimiiko ne niin kauan ku oven avaa vai mitä? Ittellä toimii vähä kuinka kulloonki.

                                            Comment


                                              #23
                                              Sähkölasien ohjaus saa tuon laturin herätteen eli ainakin itselläni on ylös-automatiikka vain auto käynnissä. Liittynee kokonaisongelmaan ellei jopa vuoda sinne sen 12v.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuskin oven automatiikka pelaa mulla virta päällä,mutta ilman virtaa pelaa joskus niinku ilman automatiikkaa toisinaan ei pelaa ollenkaa jos ei oo virta päällä.
                                                Onko tietoa missä kohtaa tuo laturin herätejohto kohtaa lasien ohjauksen?
                                                ja nuo lasitko ei pitäisi toimia ilman että virta on päällä?
                                                Kuskin oven saranapuolen haitarikumin sisustan olen tarkistanut ja sielä oli jo ennestään tehty korjailuja...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Virrat pois kytkettynä ainakin kuskin puolen ikkunan saa kiinni, jos unohtui auki. Taisi olla muutaman minuutin tuo toiminta aktiivinen.
                                                  Muistaakseni lötkössäni aikanaan kuskin oven palkeen sisällä peilin moottorin ja lasinnostimen moottorin johdot olivat kuluneet puhki ja ottivat yhteen > akku tyhjeni.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Olisko vinkkiä,mihinkä paikkaan konehuoneeseen tulee virta ku kääntää virran päälle?vai pitääsköhän tuo väliaikainen heräte ottaa parkiista

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      tarina jäi hieman kesken. Itellä vähä samanlaisia ongelmia, että akku tyhjenee. Oisko jollain loppuratkasu tähän?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Itse olen ajellut tuosta päivästä asti,niin että parkiilta tulee herätinvirta laturille.

                                                        Eilen tosin paikkailin kuskin oven haitarikumin alta puhki kuluneita johtoja,kun muutenkin kalusto on projektin alla.
                                                        Tuskin tuo alkuperäinen vika tällä kuitenkaan selviää,ei sellaista tuuria olekaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No nyt on meikäläiselläkin vastaavaa vaivaa eli ratsastan vanhalla otsikolla.

                                                          Tuossa aamulla "koin herätyksen" ennen kuutta diudin hälyttimen ansiosta.
                                                          Eli akku oli tyhjentynyt tyystin ja hättyytin rupesi sitten laulamaan, pisteet tuli taas naapureilta heh heh...
                                                          Tämä toistunut tänä talvena jo kolme kertaa.
                                                          Kumma ilmiö vaan kun akku tyhjenee vaan kun on yli 10 raatia pakkasta.
                                                          Vuotovirta on mitattu 0,15 A mutta jostain kuitenkin hukkuu sähkö. Täytynee varmaan mennä laturikauppaan, vai?
                                                          Lataa kuitenkin yli 14 V ja kaikki sähkölaitteet päällä 13,9 volttia ja muutenkin toimii, paitsi kovemmilla (>10) pakkasilla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Aikanaan omassa 100 sedanissa tyhjeni akku itsekseen päivän parin seisomisen jälkeen. Vikana oli takaluukun valo joka toimi väärinpäin. Sieltä oli mennyt piuhat poikki ja sai aikaan, että kytkin toimi väärin eli valo meni päälle, kun luukun laittoi kiinni ja sammui, kun avasi. Kesti hetken aikaa ennen kuin vian löysi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X