Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Jukki Näytä viesti
    Vuotovirta on mitattu 0,15 A mutta jostain kuitenkin hukkuu sähkö.
    Minusta karsea virrankulutus, jos mitään ei ole päällä. Ei mikään yllätys, ettei lähde pakkasaamuina käyntiin.
    Tuon lepovirran aiheuttajaan perehtyisin ensimmäisenä.

    Comment


    • #32
      Niin tuohon lepovirtaan vielä senverran, että en muistanu ottaa sisävaloja pois päältä kun mittasin...
      Ei kai tuon pitäisi silti yhdessä yössä purkaa akkua, vaikka pakkasta onkin. Ja ei pura joka yö, vaan aina välillä.

      Comment


      • #33
        Niin tuohon lepovirtaan vielä senverran, että en muistanu ottaa sisävaloja pois päältä kun mittasin...
        Kaikki valot ja systeemit pois päältä, kun mittaa. Tietää ainakin onko siellä joku päällä purkamassa akkua vaikka ei pitäisi. Mulla purki pelkkä peräkontin valo muistaakseni vajaassa kahdessa päivässä, mutta se akku olikin jo melko finaalissa.
        ei pura joka yö, vaan aina välillä.
        Kosketushäikkää!?

        Comment


        • #34
          Juu jossain on kosketushäikkää ja täytyy pöyhiä tarkemmin jahka saa aikaiseksi. Pidin viime yön akunkengän irti, niin hyvin pysyi virtaska akussa. Ei ole vika ainakaan siinä.
          Tulee mieleen juurikin tuollainen sisävalo tms. valo joka jää välillä palamaan ja välillä ei, mutta mikähän se sitten voisi olla?
          Ei ole ainakaan mikään sisävaloista, koska ne on sammutettu katkaisijoista. Ja koitin nuo ikkunatkin että ne eivät toi enää kun on ottanut avaimet pois virtalukosta ja avannut ja sulkenut ovet.
          Pitänee ryhtyä sulakkeita nyppimään ja mittaileen sitäkautta...

          Comment


          • #35
            Mites se takakontin valo!

            Comment


            • #36
              Kyllä sen kai avantissa huomais jos jäis palaan...
              Mutta mitenkäs kun näissä joissain on ilmeisesti näitä vahvistimia takakajareille tai miten se nyt oli, mistäpäs voisi etsiä semmosia mikäli meikäläisellä moisia olisi. Ei ole enää alkuperäistä soitinta paikallaan.
              Ja kyseessä siis -94 100 avant.

              Comment


              • #37
                Pari viikkoa sitten ihmettelin, kun sedan-lötkössä akku tyhjeni parin päivän kaupunkiajon jälkeen. Lisäksi ihmettelin, että yhteys on, kun paiskaa pakun oven vieressä kiinni, lötkön häly alkaa huutaa -miksi se noin herkkänä on.
                Sitten ihan sattumalta valoisassa huomaan, että takakontti on auki (tuota en pimeässä akun virtojen kanssa askarrellessani huomannut) ja siellä palaa valo. Sen verta sai takakontin kytkimeltä signaalia, että häly aktivoitui tärähdyksestä.

                Comment


                • #38
                  Itsellä oli juurikin ex-lötkössä tuo takakonttiongelma. Oli monta johtoa joko poikki tai menossa siellä paikkeilla mistä piuhat menee takakontin kannen sisään...paikassa missä johdot liikkuvat ja vuosien saatossa väsyvät poikki.

                  Comment


                  • #39
                    Heh heh.
                    Satku seisoi taas kolme päivää ja yötä tossa pihassa hälytin päällä ja silti pamahti hienosti käymään ilman mitään apuvirtaa tai patterilaturia.
                    Ei selvästikkään tykkää pakkasesta meikäläisen akku.
                    Bongasin tuolta toisesta keskustelusta hyvän vinkin tuosta hälyttimen akkuvarmennetusta sireenistä ja sen viallisuudesta. Täytyy ottaa kokeeks sireeninjohto irti ja odotella kovempia pakkasia...

                    Comment


                    • #40
                      Jatketaanpas taas tätäkin aihetta välillä.
                      Sama murhe vaivaa edelleen.

                      Tähän mennessä tarkastettuja kohteita:

                      -sisävalot ja takakontin valo
                      -laturi, akku tyhjenee vaikka laturi ei olisi autossa edes kiinni.
                      -soitin
                      -ovien johtosarjat näyttäisi olevan ainakin silmämääräisesti ehjät, osa jo aiemmin korjattu.
                      -mukavuustoimintoa ei taida tässä edes olla?!? Ei ainakaan sähköikkunoitten sulakkeen kautta mene virtaa ovien lukituksen jälkeen, eikä rele napsu. Keltaista johtoakaan ei keskuslukon purkilta löydy?

                      Joskus olen huomannut että jää sähkölasien nappuloihin valot. Sammuvat kuitenkin heti kun painaa minkä tahansa lasin nappia eivätkä syty uudelleen. Lasit eivät kuitenkaan liiku? Mistähän moinen voisi johtua? Koitin saada tätä vikaa päälle, muttei enää sekään onnistu...

                      Mitäköhän muuten konehuoneen relelaatikon sulake numero A1 tekee? A3 on ainakin sähkölaseille, mutta askin kannessa puhutaan A1 sulakkeen kohdallakin sähköikkunoista. Irrottaminen ei vaikuta ainakaan meikäläisellä lasien toimintaan.
                      Viimeksi muokannut Jukki; 13.10.2009, 15:12. Perustelu: lisää höpinää..

                      Comment


                        #41
                        A1 Automatic window closing circuit breaker.

                        Eli varmaankin tähän mukavuus toimiintoon liittyvä, meneekö ikkunat kiinni jos käännät ovesta ovet lukkoon ja sen jälkeen käännät avainta päin vastaiseen suuntaan ja pidät avainta siinä asennossa?

                        Comment


                        • #42
                          Juu kyllä lukosta kääntämällä menee ikkunat kiinni. Tuo ei kuitenkaan ole ilmeisesti ihan oikea mukavuustoiminto?

                          Comment


                          • #43
                            Päivitystä tilanteeseen: A1 sulake ei vaikuta tuohon ikkunoitten sulkemiseen kuskin oven lukosta. Tänään sain tuon tilan päälle, että ikkunoitten nappuloissa palaa valot itsekseen. Tällöin tuon A1 sulakkeen kautta kulkee mukava 0,2 A virtaska. Liittyisiköhän se jotenkin tuohon akun tyhjenemiseen...
                            Mitäköhän tuossa piirissä oikein on? Sulakkeen poisto ei vaikuta siis lasien toimintaan millään lailla?!? Onko tässä kuitenkin tuo mukavuustoiminto jollain lailla olemassa, vaikkei kertaakaan olekkaan ikkunoita itsekseen sulkenut? Ja boksilta akun vierestä ei löydy sitä keltaista johtoa ollenkaan?

                            Panokset kovenee...

                            Comment


                              #44
                              Hmm, eikös lasinappuloihin jää valot palaa jos käyt ajelulla ja sammutat auton ja sen jälkeen valot palaa jonkun aikaa kunnes laitat kuskin oven kiinni. Lasitkin pitäis pelaa samalla tavalla, siis vaikka ei ole virrat päällä.

                              Sekavastiko selitetty, kyllä :)

                              En tainnut muuten löytää omastakaan sitä keltasta piuhaa keskuslukon boxilta.

                              Comment


                              • #45
                                Siis sen pitäisi toimia niin, että kun autossa on ollu virrat päällä ja ovia ei ole aukaistu, toimii sähkölasit 5min tai kunnes jokin ovi avataan.
                                Lasien napeissa palaa valot niin kauan kun niitä voi käyttää.

                                Comment


                                • #46
                                  Juu kun virrat on ollut päällä, jää nappuloihin valot päälle siihen asti kunnes ovi avataan. Ja lasit toimii niin kauan kun nappuloissa palaa valot.

                                  Mutta tässä tapauksessa valot jää palamaan satunnaisesti ihan itsekseen huolimatta ovien avauksesta, ja ikkunat eivät sano napeista mitään. Ja voivat näköjään palaa heti sen neljä tuntia putkeen. Tänään huomattu juttu...
                                  Poistamalla A1 sulake sammuu valot nappuloista. Ei kuitenkaan vaikuta mitään ikkunoiden toimintaan. Outoa? Löytyisiköhän jostain kytkentäkaaviota tuosta A1 sulakkeen piiristä?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jatketaan vielä yksinpuhelua; näyttäisi reilu vuosi sitten uusittu Vartan akku olevan täysi susi. Kokeeksi latasin akunkenkä irrotettuna sen tuossa toissapäivänä, ja nyt koitin äsken laittaa kengän kiinni ja pamauttaa käymään -> ei mitään eloa.
                                    Eipä ole merkkiakutkaan enää niinkuin ennen...
                                    Kaippa tuossakin on vaan vuoden takuu eli omasta perstaskusta joutuu uuden ostamaan.

                                    Suosituksia kenelläkään HYVISTÄ akuista?!?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Akku uusittu, nyt näyttäs hukkuvan keskuslukon sulakkeen kautta semmonen 0.2 A.
                                      Ei jaksais enää...

                                      Edittiä: Sisävalon viive perhana sekotti biorytmit...

                                      Nyt näyttäs vuotovirta seuraavalta: hälytin päällä 0.06, ilman hälyä ovet lukossa 0.04, ovet lukossa ilman hälyä mankan naama irrotettuna 0.02. Tuo taitaa mennä ihan kellon syömäksi jo?
                                      Viimeksi muokannut Jukki; 20.10.2009, 17:52. Perustelu: anteeksi maalaisuuteni

                                      Comment


                                        #49
                                        omassa kans ongelmaa ku akku aina tyhjä, 2 päivää kovilla pakkasilla niin ei inahdakkaa, mutta ny sitte en laittanu ovia lukkoon niin nyt on sitte virta piisannu, eli onko ny sitte tos alkuperäises hälys vika tai keskuslukos???

                                        Comment


                                          #50
                                          Tämä lienee oikea paikka kysymykselleni. Eli huomasin eilen illalla auton ohi kävellessä että ikkunoitten napeissa palaa valot (auto ollut parkissa ovet lukossa ennen tätä ainakin päivän). No äsken kävin katsomassa niin sama juttu. Lasit toimii kun ovet avaa, edellisessä c4:ssa piti ainakin laittaa ensin virrat päälle ennenkun lasit alko toimimaan.

                                          Vielä ei ole auto jättänyt käynnistymättä mutta se on yks kaunis pakkasaamu kun ei lähekkään tulille, kai tuokin vähän virtaa syö?

                                          Eli onko jollain ollut samanlaista ongelmaa ja mikä tämmösen vois aiheuttaa?

                                          Niin ja auto on a6 c4 -94

                                          Comment


                                            #51
                                            Se ei varmaan tunnista jotain ovea. Mulla sammuu niistä napeista valot kun laittaa ovet lukkoon.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei ole apua, mutta meidän C4:ssä toimii ikkunat, vaikka olisi auto ollut parkissa kauankin. Juuri viime viikolla asian testasin. Mitään valoja en ole huomannut palavan. Auto on -92 vuosimallia. Jos keksit vian, niin laitahan tieto sitten tännekin!

                                              Comment


                                                #53
                                                Hmm, ainakin sisävalot toimii normaalisti ovien mukaan jne. Täytynee tutkia vähän asiaa viikonloppuna.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Irroittakaa ekana sähkölasien rele kuljettajan vasemman jalan vierestä paneelin takaa. Tupakkiaskin kokoinen boksi. Ei vissiin ole mikään outo vika että nämä Siemensin p****t boksit heittää pelaamasta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Meillä boksista oli ainakin yksi tinaus aiemmin irti ja se aiheutti ikkunoiden toimimattomuutta alkumatkasta. Pitäisikö -92:ssakin palaa jotain valoja nappuloilla? Mielestäni meillä ei pala missään tilanteessa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kyllä niissä valot pitäis palaa ainakun ikkunat käytettävissä. Jos ei oo sitten palanu ne valot niinkun itellä oli -91 c4, kyllä siinä yks tais kiilua himmeesti...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Joo kyllä valot kuuluu palaa. Itellä tosin palaa kuskin ohjauspaneelissa yksi kirkkaasti, loput himmeästi.

                                                        Kuriositeettina, C4:ssa on ainakin Mersumainen yksityiskohta, kun painaa sitä takaikkunoiden estonappia, sammuu takaovien napeista valot :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Omassa 2.8:ssa 100:sessa ikkunoiden logiikka menee seuraavsti . Virta päälle kaikki toimivat, virrat pois ikkunat toimivat edelleen , vaikka kuinka pitkään . Kuskin ovi auki ja sen jälkeen kiinni lopettaa ikkunoiden toimimisen, lukita ei tarvitse. Uskon , että ko. systeemi on juuri noin alkuperäisesti suunniteltu.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Itseasiassa juuri noin se toimii mullakin. Tullu vaan laitettua lukkoon ovet niin nopeasti niin yhdistänyt siihen ne valot.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X