Tervehdys,
Audi A8 vm1998
Vikakoodi: Etu vasemman pyörän pyörintänopeus nopeus tunnistin
ECU:
Ohjainlaiteosoitteet - ABS/EDS 5.3 Quattro D00
ECU koodi - 8E0614111A
ECU koodi - 6427
hieman pohjaa:
Viime vuonna kaikki levyt ja palat joka kulmaan, tästä operaatiosta noin 1kk ja ABS valo syttyi -> oikea etu anturi vaihdettiin ja vika hävisi koko talveksi.
Nyt keväällä huhtikuusta ABS valo syttyi taasen ja tällä kertaa virhetyyppinä vasen etu anturi.
Virhe nollattuna ABS valo ei syttynyt vasta kun seuraavan käynnistyksen jälkeen. Peruuttaessa ei urpoile, mutta heti kun lyö D vaihteen silmään, syttyy ABS valo samoin tein.
Kysymykset:
1. Sen tiedän että itse anturi on sen verran yksinkertaista tekniikkaa, joten sen vikaantuminen normaalissa ajossa on todella harvinaista, onko mahdollista että anturi on päässyt jotenkin liikkumaan ja etääntynyt tarpeeksi aiheuttaaksen vian?
2. Olisiko jo aika epäillä ABS ohjainyksikköä?
3. Kuinka herkästi itse anturin liitin osa aiheuttaa kosketushäiriötä?
4. Mitä muita mahdollisia ongelmalähteitä?
Searchilla löytyi tällainen, mutta vikakoodi ei kuitenkaan ole minulla sama vaan anturiin kohdistuva:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=a8+abs
Kaikki neuvot ovat nyt tervetulleita!
Kiitokset jo etukäteen.
Audi A8 vm1998
Vikakoodi: Etu vasemman pyörän pyörintänopeus nopeus tunnistin
ECU:
Ohjainlaiteosoitteet - ABS/EDS 5.3 Quattro D00
ECU koodi - 8E0614111A
ECU koodi - 6427
hieman pohjaa:
Viime vuonna kaikki levyt ja palat joka kulmaan, tästä operaatiosta noin 1kk ja ABS valo syttyi -> oikea etu anturi vaihdettiin ja vika hävisi koko talveksi.
Nyt keväällä huhtikuusta ABS valo syttyi taasen ja tällä kertaa virhetyyppinä vasen etu anturi.
Virhe nollattuna ABS valo ei syttynyt vasta kun seuraavan käynnistyksen jälkeen. Peruuttaessa ei urpoile, mutta heti kun lyö D vaihteen silmään, syttyy ABS valo samoin tein.
Kysymykset:
1. Sen tiedän että itse anturi on sen verran yksinkertaista tekniikkaa, joten sen vikaantuminen normaalissa ajossa on todella harvinaista, onko mahdollista että anturi on päässyt jotenkin liikkumaan ja etääntynyt tarpeeksi aiheuttaaksen vian?
2. Olisiko jo aika epäillä ABS ohjainyksikköä?
3. Kuinka herkästi itse anturin liitin osa aiheuttaa kosketushäiriötä?
4. Mitä muita mahdollisia ongelmalähteitä?
Searchilla löytyi tällainen, mutta vikakoodi ei kuitenkaan ole minulla sama vaan anturiin kohdistuva:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=a8+abs
Kaikki neuvot ovat nyt tervetulleita!
Kiitokset jo etukäteen.
Comment