Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

polttonestemittari ja sen säätönuppi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    polttonestemittari ja sen säätönuppi

    On semmonen "vika" että kun tankkaa tankin täyteen niin mittarin mukaan tuntuu että se eka puoltankkia kestää huomattavasti pidempää kuin se jälkimmäinen puolikas. Eli kun pa-mittari on n. puolessavälissä niin se loput puolitankkia kuluu ihan liian nopeasti.....no asiaan....siinä pa-mittarin vasemmalla puolella on semmonen säätönuppi ja ohjekirja sanoo että "säätö vain audi liikkeessä". Tuolla säädöllä ilmeisesti pääsis eroon tuosta ongelmasta mut onko kellään kokemuksia miten se säätö käytännössä tapahtuu??!

    #2
    Ei pääse eroon säätämällä eli ominaisuudesta on kyse.

    Comment


      #3
      mitäs virkaa tuolla säätönupilla sitten on?

      Comment


      • #4
        Nyt hokasin minäkin, että sama "vika" on minullakin. En vain ole kiinnittänyt siihen huomiota. Ei se minua haittaa, koska mittari ilmoittaa punaisen alueen yläpäässä ( jäljellä minulla n 20 l , ehkä oikea olisi n 12 l = säätö pielessä ?) tankkaustarpeen. Kaipaisin vain varoitusvaloa. Miksihän tehtaalla ei ole sitä laitettu? On niitä halvemmissakin autoissa.

        Comment


          #5
          aivan :) oon itekkii ihmetelly ku ei tuossa 94 vm. audissa oo edes bensavaloa kun tuossa mun toisessa autossakii (vm. 75) semmonen löytyy :)

          ei oo nyt tullu kokeiltua paljon tuolla täydellä tankilla pääsee mut se loput puolitankkia riittä n.150 km:iin.....ohjekirjan mukaan 80 audissa siinä punasen ylärajalla on 8L jälellä.

          Comment


          • #6
            Kommentti:

            Polttoaineneen varoitusvalo puuttuu vain nk. neekerimalli-versioista.

            Merkkivalo löytyy (minulla ainakin usein syttyvänä äänimerkillä) AUTOCHECK järjestelmästä.

            Comment


            • #7
              Audin "neekerimalliin" sen olisi voinut kuitenkin laittaa tehtaalla. Voisi köyhätkin iloita. Minun "nekrumalli" maksoi uutena kotimaassa v -93 n 300000 mk:)

              Comment


                #8
                Pensa

                Olen huomannut kyseisen ominaisuuden itsekkin. Isommalla polttoaine määrällä tuntuu että kärry menee suorastaan höyryillä, mutta seuraava viivan väli hujahtaakin suorastaan silmissä. Ja ostettuani auton, ajattelin useasti ajaa niin kauan että bensan merkkivalo syttyy. Mutta hermot petti onneksi aina ensin ja menin tankille. Ja yksi juttu on aina silloin tällöin palannut mieleen. Nimittäin etuvalojen pissapojan katkaisinta en ole vielä löytänyt. Ko säiliö löytyy konehuoneesta ja puskurissa on suuttimet mutta ruiskimaan niitä en ole vielä saanut. En niitä koskaan ole tarvinnutkaan mutta pari kertaa olen päätä raapinut asian tiimoilta.

                Comment


                • #9
                  Olisiko joku irroittanut johdot säiliöstä/ poistanut sulakkeen tai säiliön moottöri on rikki / liittimet hapettuneet yms. Toimii vain ajovalot päällä, kun vedät pyyhkimen viiksestä? Muistaakseni.

                  Comment


                    #10
                    Valonpesureille on oma releensäkin. Taitaa tosiaan vaatia valojen päälläolon myös. Ei ole oikein omakohtaista kokemusta kun ko. rele on hanskalokerossa ja pesureita saatika säiliötä ei enää ole :)

                    Comment


                      #11
                      pissa

                      Voihan se ollakkin. Muistaakseni väänsin ja painelin joka viikseä mutta en muista oliko valot päällä. Oli miten oli, en oikein usko muutenkaan näiden suihkuttajien tehoon tositilanteessa joten tuskin tulisi käytettyäkään.

                      Comment


                        #12
                        Audin "neekerimalliin" sen olisi voinut kuitenkin laittaa tehtaalla. Voisi köyhätkin iloita. Minun "nekrumalli" maksoi uutena kotimaassa v -93 n 300000 mk:)
                        Näissä saksalaisissa taisi ainakin vielä tuohon aikaan olla kääntyvät etupyörät ja sähkövalotkin lisävarustelistalla :D

                        Tuohon J. Niemen mittariheittoon voinee säädöllä vaikuttaa. AR, tuohon ilmiöön auttanee vain anturityypin(?) vaihto tai mittarin merkkiviivojen uudelleen maalaus ;)

                        Comment


                        • #13
                          Valopesureista: pari vuotta sitten kyllästyin lötkön surkeaan lasinpesimeen ja vedin letkun lampunpesimen säiliöön, joka tuossa mallissa on erillinen ja monta litraa suurempikin. Lasinpesimen teho oli hymyilyttävän hyvä -jos vain muisti pitää suihkiessa valot päällä...

                          Veljeni käytti samaista lötköä syynissä muutama viikko sitten. Hylsy tuli yllättäen juuri rempatuista takajarruista ja vikalistalle kirjattiin myös lasinpesimen toimimattomuus. Jälkeenpäin kysyin veljeltäni, olivatko valot olleet päällä pesuria käytettäessä 8)
                          Annoin neuvon, että jos inssi alkaa kitistä, että miksei nämä toimi ilman valoja, niin voi aina todeta, että miksi pitäisikään, koska Suomessa on ajovalopakko.

                          Comment


                            #14
                            tuon bensamittarin säätöön löyty tosi hyvät ohjeet kuvien kera. itse ainankin ajattelin kokeilla tuota kunhan kerkeää... tuolta sivulta paljon muutakin mielenkiintoista asiaa

                            http://s2central.net/autocheck_05.html

                            Comment

                            Working...
                            X