MIstähän mahtaa johtua kun talvella pyyhkijät meni "jumiin" kun koski pyyhkijän viikseen.Pyyhkijät kirmas millä asennolla tahansa niin kauan kun sammutti virrat.Ja kun uudestaa käytti pyyhkijöitä sama toistui ja virrat pois ni lakkas toimimasta.Nyt olen kokeillut tarvike ja alkuperäsellä releellä mutta lieviä oireitä on vieläkin.Tihku jää välillä mihin asentoo tahansa, ja kun kerta pyyhkäsyä käyttää sulat liikkuu vain sen verran kun pidän vipua alhaalla.Eli mistäs alan vikaa ettimään?Sulakkeet katottu ja kaiken maailman johto liittimiä crc:eellä menny läpi mitä on löytäny mutta ei apua eli apua :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pyyhkimien oikuttelu
Collapse
X
-
Tota kosketus häikkää meenasinki seuraavaksi kokeilla.Näyttäs olevan toi moottori aika näpeässä paikassa :) Olen ostanut 2 täysin uutta pyyhkijän relettä ja todellakaan kumpikaan ei ole ton näkönen tai värinen.Itsellä täysin neliskanttinen ja kupeessa teksti 3b0955531 ja se on alkuperänen ilmeisesti kun on volkkarin leima kupeessa ja valkoisella numerot 2597 ja 197
Comment
-
Niin tarkotin tolla turhalla idealla sitä että itse kyllä epäilin ettei ole vika olisi tossa viiksessä mutta ostin nyt toisen ja eipä ollu vika siinä eli se varmistettu.Tota relettä itekkin epäilin ja 2 uutta relettä ostanut ja ei apuja.Kun pääsis lukemaan vikakoodeja mutta kun ei pääse, kun vehkeet ilmottaa että ei yhteyttä ecuun.Seuraavax revin moottorin irti ja täys putsaus sille.Jos ei sitten ala toimimaan ni olkoot toimimatta.
Comment
-
Olen vaihtamassa Audi A3 8P 08- tuulilasinpyyhkiän moottoria, irrotin sulat eilen ja rupesin katselemaan vähän tarkemmin niin "muovi" minkä alla on kyseinen moottori niin on liimattu? lasiin kiinni? ei tuntunu lähtevän, vai onko siinä jotkut klipsit mikä pitää paikalla sitä muovia?
Comment
-
Nyt sain vihdoin jo purettua pyyhkijöitten moottorin irti ja heti huomasin kun moottorin muovia raotin että asentotunnistimessa oli kolme kampaa josta yhdestä oli pää poikki ja ei koskenut kiekkoon. Väänsin hieman kampaa ja avot nyt toimii moitteetta.Pyyhkijät jäävät nyt kerta pyyhkäsyllä ehkä 2 senttiä ylemmäksi kun normaali pyyhinnän palautuksella kun se kampa on oisko 3 milliä lyhempi kun muut, mutta ei haittaa kun palautuu kummiskin lähes normi kohtaan.
Comment
-
Osaako kukaan sanoa, onko vika tuulilasinpyyhkijöiden moottorissa kun pyyhkijät jaksavat nousta vain noin 20 cm ja todella hitaasti. Vai voiko vika olla jossain muualla? Kyseessä Audi A3 8P 2010
Comment
-
-
Vivuston (varsien alla olevat) laakeroinnit hapettuneet / likaantuneet. Alumiini tuppaa syöpymään aika pahasti. Voitelu tai herkistely voi olla haastavaa jos vivusto on paikallaan. Esim aseöljyä sinne voi yrittää ujuttaa. Itse tuskastuin siihen sen verran pahasti että tilasin uuden tarvikkeena. Sekin kannattaa voidella hyvin ennen asennusta.
Comment
-
-
- 1 like
Comment
-
-
Parisen kuukautta nyt omistanut 4l Q7 3.0tdi CASA'n ja ihmetyttää tuo pyyhkijöiden toiminta.
Pyyhkijän viiksi nolla asennossa, sopiva tihkusade niin pyyhkijät päättää ruveta vetämään rallia täydel nopeudelle 3-4 kertaa ja sit sammuu eikä mee itsestään päälle.
Ykkös asennossa viiksen rulla minimillä niin pyyhkijät pyyhkii aivan liian nopeesti, vähän niinku olis pyyhkijät kakkos asennossa, ei ole mitään taukoa siinä välissä.
Saako pyyhkijät ohjelmoituu jotenkin obd11?
Tarkemmin saako tuon automaation kokonaan pois käytöstä että pelkällä manuaalina toimii niinku normaalisti?
Ongelma viel sellanen et jos radiosta tulee tarpeeks matala bassotaajuus niin täysin kirkkaalla aurinkoisel kelil pyyhkijät alkaa täydel tehol pyyhkimään.
Onko tuulilasissa joku anturi jota vois huijata? esim laittamalla paperin palan anturin eteen ettei tunnista sadetta?
tai OBD11 joku vaihtoehto "disable automatic wipers" etc???
Comment
Comment