Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 1.9 TDI ilmastoinnin econ modea ei saa pois päältä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Olisi varmaan kannattanut hoitaa vika kuntoon ennen aineiden uusimista. Kuulostaa vahvasti siltä, että korjauksen jälkeen ne saa taas uusia. Onko vikakoodit tsekattu vain ilmastoinnin näytöltä? Vakkomilla testaamaan, niin saa todennäköisesti paremman kuvan ongelmasta?

    Comment


    • #32
      Omalla testerillä ei ainakaan anna hvac valikon kautta mitään vikakoodia.

      Aineet vaihdettiin koska näytön koodi anto 0-06 eli aineet loppu, nyt se heittää päälle laiton jälkeen aina 0-03 eli liikaa painetta.

      Niinhän siinä käy että pitää tohtorille auto viedä, aineethan saa vissiin kerättyä talteen anturin vaihdon aikana ettei tartte kokonaan uusia, ymmärtääkseni.(mikäli vikaa edes siinä on).

      Comment


        #33
        VCDS:lla noita paineanturin lukemia voi seurailla. Aineet saa kerättyä talteen ja yleensä siihen ei ole edes anturin vaihdossa tarvetta kun anturin alla on neulaventtiili (ainakin B6/C6 autoissa).

        Comment


        • #34
          Mistäs kohtaa noita arvoja sais ulos tolla litellä?

          Comment


            #35
            Litestä en mitään tiedä mutta HVAC -> Measuring Blocks ja sieltä selaamaan.

            Comment


            • #36
              Huomenna anturin vaihtoon niin jospa lähtis pelittämään.
              Hintaa anturilla vähä reilu 50€.

              Comment


              • #37
                Meikäläisellä leikkas AWX-koneellisesta ilmastoinnin kompura kiinni kuun alussa kutakuinkin varottamatta. Ensi piti pientä ulinaa, joka tuli luultavasti luistavasta remmistä. Sitten hetken rumaan krutinaa joka loppui eco-nappia painamalla. Tällöin paikallistin vian ilmastointiin/kompuraan, mutta olin pitemmällä reissulla sunnuntaipäivänä niin en voinut viedä mihinkään näytille.

                Kompuran sammuttamisesta huolimatta remmi ulahteli silloin tällöin. Ja lopulta lakkasi. Pohjapanssarin päältä löytyi ilmastoinnin päädystä pudonnut kytikimen kuppi, sellainen musta kanttinen metallipalikka, joka tulee pyörijän sisään. Tästä oli boordit kuluneet ihan sileäksi. 2vko ehdin romulla ajella ja heti tämmönen pikku remontti... 599e+pantti uusi kompura motonetissä.350e käytetty hajottamolta. Marmorilta en edes kehdannut käydä kysymässä.


                Jos jotain muuta kohtaa vielä moinen epäonni ennen heinäkuun helteitä, niin ihan vinkkinä kannattanee tehdä taustatyötä hieman ebayn ihmemaassa. Maksaa kyllä vaivan takaisin. Uusi kompura kotiin kannettuna 290e + kuivain n. 50e. Oulun Mekanerilla vaihtoivat, ponnistivat linjat + uudet litkut tupaan, 3h + aineet. Pääsin koko hommasta likipitäen motonetin kompuran hinnalla.

                Huhuja kuulin että merkkihuollossa olis saanu lisätä ainakin 1 eteen.

                Comment


                • #38
                  Vuotoja ei havaittu, ja ilmastointihuoltokin tehty ihan VAG huoltajan toimesta asianmukaisesti väriaineiden kera.
                  Jotenkin aina tämän tyyppiset kommentit särähtää korvaan ikävästi...valitettavasti ei kenellekkään herneitä nenään.

                  Ja seuraavaksi lisään tähän kysymyksen, että oliko tyhjä ja millä tavalla on vuototestattu?

                  Comment


                  • #39
                    Eikös tuo ilmastointihuoltolaite ilmoita jos vuotaa paljon ?

                    Toisekseen, sisään laitettiin väriaineet ja annettiin käydä hallissa 10minuuttia ilmastointi päällä, eikä vuotoja havaittu.

                    Muistelisin talviajoilta että kompura jonkinlaista ääntä on kyllä pitänyt omasta mielestä, rupee siis asteen verran jännittämään tuo kompuran hajoaminen.

                    Noh, se selviää huomenna, jos on kompura menny niin pitänee soittaa auton myyneeseen liikkeeseen joka sen mulle myi "toimivana, hyvin huollettuna yksilönä" helmikuussa.
                    Vaikkakin nykyään autoliikkeen papereissa lukoo että "myydään sellaisenaan korjattavaksi" kuulemma aina niin kaippa niilläkin joku vastuu on myymästään tuotteesta kun sitä hehkutetaan hyvin toimivaksi.

                    Ilmastointiahan en sinänsä ole käyttänyt koko omistusaikana varmaan kymmentäminuuttia pidempään.

                    Onhan tuossa taas kaikenlaista työlistalla, kytkin luistaa kakkoselle vaihdettaessa vähäsen, jakohihna pitäis vaihtaa vuoden vaihteessa, ja nyt jos kompuran uusiminenkin tulee eteen niin pitää harkita auton vaihtamista uudempaan :D

                    Jos aineet on loppu, niin antaisko se koodia korkeesta paineesta?

                    Comment


                      #40
                      Huoltolaite tekee vain alipainetestauksen joka ei ole tosiaan mikään tae että järjestelmä olisi tiivis ylipaineella.

                      Jos aineet on loppu, niin antaisko se koodia korkeesta paineesta?
                      En ole huomannut vielä ainakaan tässä keskustelussa että sinulla antaisi tuollaista koodia, tuolla aikaisemmin jasso totesi
                      Eli kompuran sammutuskoodi 3 = kylmäaineet vähissä.

                      Comment


                      • #41
                        49. Compressor switch-off0 Compressor runs
                        1 non-volatile high pressure events> 120
                        2 high-pressure event
                        3 High-pressure transient events> 30

                        Tuo 49 on sammumisen jälkeen 0-03.

                        Comment


                          #42
                          Kuten tuon listan sisältävässä viestissä oli mainittu se on käännetty saksankielisestä. jasso ei linkittänyt lähdettä mutta luulisin että alkuperäinen sanamuoto on 3 Hochdruckereignisse flüchtig jonka ymmärtäisin että korkeapainepiirissä ongelimia.

                          Tätä voi sitten verrata tuohon jälkimmäiseen listaan
                          3 Compressor off (pressure in refrigerant circuit is too low)

                          Comment


                          • #43
                            Jooh, vein auton aamusta tohtorille niin katotaan mikä on tuomio.

                            Sanoin että tarkistaa vielä vuotokohdat uudestaan ettei vuoda ja vaihtaa paineanturin jos koodit siltä näyttää. Nyt on eri firmalla kuin tuon ilmastointihuollon tehnyt.

                            Comment


                              #44
                              Kyllä asiantunteva korjaamo näkee heti onko paineet kunnossa vai ei. Paineantureita on noistakin tainnut usein vikaantua. Onnea projektiin.

                              Comment


                              • #45
                                Nonii, huollossa kattoivat vikakoodit, näytti samaa kuin tuo ilmastoinnin näyttö ihan kunnon ohjelmalla katottuna.

                                Ja mitä tehtiin:
                                - Vikakoodien luku/kuittaus
                                - Paineanturin vaihto
                                - Vähän työtä
                                ---------------------------
                                89€

                                Jos tuolla selvisi niin pitänee olla tyytyväinen.

                                Comment


                                • #46
                                  Dodiin, meikäläisellä teki tuo econ-nappula samat, elikkä aamulla se alkoi palamaan, eikä sitä saa pois kytkettyä.

                                  Testailin hiukka mikä vois olla vikana, niin vikakoodiksi tuon portin C 49 kautta antaa 04, jolle ei löydy mitään selitystä tuosta yllä olevasta listasta. Omaakohan kukaan kokemuksia moisesta?

                                  Autona A6 Avant -04 1,9TDi 96kw 5-v

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pysyykö sulla koodi aina samana ennen ja jälkeen eco nappulan painamisen jälkeen? itellä se heitteli aina eri koodeja ennen ja jälkeen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Pysyy samana ja econ-nappulalla ei ole mitään vaikutusta mihinkään...
                                      62 väylä antaa koodiksi 5 elikkä econ asento valittu...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Varmaankin vikakoodien / aineiden / ja tuon anturin tarkastus kohdallaan. -Ellei joku tuosta koodista tiedä sitten enempää.

                                        Omalla kohdalla vika lähti tuolla anturilla ja myöhemmin vaihdettiin myös apukuskin puoleinen flekti keulalta. Huoltomies sitä sanoi että se saatto olla alkuperänen syy tuon anturin hajoamiseen kun mikään ei jäähdytä ilmastoinnin putkia niin se rikkoo anturin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Dodiin, siinä meni toista viikkoa kun valo lakkasi palamasta. Tarkastin vikakoodit ja ja antoi koodiksi 19, jälleen tyhjä kohta listan mukaan. Pari päivää tästä, niin vikakooditkin hävisivät....

                                          Hienoja pelejä! Eikun kovaa ajoa...

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ite tein saman, nollasin vikakoodit jonka jälkeen toimi pariviikkoa kunnes lähdin ajamaan pidempää matkaa niin sen jälkeen eco mode taas syttyi.

                                            eli tuo huoltomiehen arvio vian kulusta osottautu jokseenkin oikeaksi kun kuskinpuolen flekti sammuu/hajoaa->paine kasvaa ilmastoinnissa->rikkoo paineanturin->pitää eco-moden aina päällä.

                                            Tai ainakin näin autoista mitään tietämättömän silmin tuo meni noin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              ongelmat jatkuu, 0/22 näyttää c49, missä tuo apukuskinpuolen lämpötilasensori on?

                                              tällä kertaa tosin eco ei tule takaisin päälle, mutta kylmää ei tule ja tuota näyttää c49...
                                              ulkona oli testattessa lämmintä +19 ja varmasti sisällä vähintään sen +5 minkä tuo vaatii.

                                              ja jos joltain tuo löytyy seinäjoen läheltä niin voi laittaa viestiä, tarttis keskiviikkona lähtee reissuun niin vähän kiirettä pitäis..
                                              Viimeksi muokannut sprawl; 6.5.2013, 19:46.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Vastasivat käyttöautolta että on oikeanpuolen tuuletuskanavassa anturi, hintaa noin 30euroa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vikakoodit luettu:
                                                  04D0 - Ilmast.laitt.kompr.säätöventtiili
                                                  - katkos tai maavuoto


                                                  tarkempaa tietoa tästä kellään?

                                                  edit:
                                                  käyttöautolta vastasivat:
                                                  "Todennäköisesti kompura pitää vaihtaa, osa 1060€+työt."

                                                  Pitänee siis ruveta harkitsemaan auton vaihtoa kun kompura hajalla, 400 mittarissa, kytkin ravistaa kakkoselle vaihdettaessa ja molemmat vetarit pitää meteliä. Sinänsä hauskaa kun just vaihdettu noin 2000e edestä muuta kulutustarviketta.


                                                  edit2:
                                                  eilen lampulla kattelin niin turbon putken alapuolella näkyvän anturin johdoista toinen on poikki, tiedä sitten liittyykö ilmastointiin kun ei näe missä se anturi on kiinni, mutta jospa nyt siitä lähtis selvittämään ensin..

                                                  edit3:
                                                  johto korjattu, ilmastointi toimii. ei tarvinnut edes koodeja erikseen nollata. Suht haperoja oli jo johdot.
                                                  Viimeksi muokannut sprawl; 13.5.2013, 22:06.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kuuluisiko tuon ilmastoinninjäähdyttimen puhaltimen pyöriä koko ajan ilmastoinnin ollessa päällä?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kyllä!

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ykkösnopeudella heti startista alkaen (jos siis ilmastointi on päällä) ja kakkosnopeudella sitten jos paine nousee liian suureksi, esim. kova helle ja taajama-ajoa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Jees. Se on siis sökönä. Ei anna jostain syystä lukea ilmastoinnin vikakoodeja pistokkeen kautta millään laitteella. Ongelma oli että esim. ruuhkassa ajettaessa tiputtaa ilmastoinnin pois päältä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tarvii 2k-kaapelin että pystyy lukea. Tai vaihtoehtoisesti aidon kaapelin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Okei. Kiitos tiedosta. Kahdella eri laitteella yritti korjaamolla lukea, mutta ei saanut yhteyttä. Koneen ja laatikon koodit sai kyllä luettua.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X