No niin selvisihän tämäkin sotku! Moottoriin 2.0 TFSI -06 bwe ei ole saatavana säteily lämmitintä! Eli tilasivat varaosaliikkeessä mitä sattuu! No ylihuomenna asennutan sitten letkulämmittimen, kestää takuut ainakin asennuksen osalta! Asennuksen hinta elementille 32.5€ , joten eipä viitsi itse alkaa tekemään!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Letku- vai säteilylämmitin A4 2.0 TFSI bensa Audiin.
Collapse
X
-
Nyt on säteilylämmitin kiinni autossa ja sisähaaralle löytyi hyvä läpivienti paikka apukuskin sisälokarin takaa. Hanskalokero irti , samoin sisälokasuoja. Kaapeli riittää juuri sovivasti. Nyt pitäisi laittaa ulkopistoke johonkin puskuriin ? Mihis kohti olette itse laittaneet? Maskissakin saattais olla huomaamaton tuo musta pistoke?Viimeksi muokannut mualämpö; 20.10.2012, 18:07.
Comment
-
Itsella oli yhden talven letkulämmitin, mutta jokin anturi ilmeisesti luuli lämpötiloja liian korkeiksi (olisiko lähellä lämmitintä jokin anturi) ja käyntiinlähtö oli hirveää röpötystä. Laitatin seuraavaksi talveksi säteilylämmittimen ja mitään ongelmia ei ole sen jälkeen ollut, oli pakkasta vaikka kuinka paljon ja auto seisonut pisimpään jopa kaksi viikkoa kylmissään.
Comment
-
Eikös letkulämmittimessä ole sääntö että mahdollisimman alas että toimii parhaiten? Omassa poikittaiskoneessa oli laitettu toinen pää öljylauhduttimeen ja toinen pää ylös lähtevään letkuun.
Comment
-
Tässä tosiaankin kun rupeaa ilmat kylmenemään,niin jonkinlainen lämmitin olisi ajankohtainen.
On se kumma vaikka on suomiauto niin ei minkäänlaista lämmitintä ole asennettu.
-5 asteen pakkasessa rohahtaa ilkeänkuuloisesti,vaikka kabiini lämpeneekin nopeasti.
Defa ei tarjonnut sivujensa mukaan kuin säteilylämmitintä 120€ pelkkä elementti+muut kikkareet päälle.
tuohon letkulämmittimeen tykästyin kun edellisessä bensa-audissa sellainen oli,tehokaskin vielä.
Joten mahtaisiko tuohon 2 litraiseen nokivasaraan "BKD" käydä letkulämmitin?
Kun tuo biltemakaan ei olisi kuin parin kilometrin päässä...
Comment
-
Alkuperäisen kysyjän tiedo kun osui silmään niin ilmeisesti on 2.0 TFSI/TSI koneesta otettu ruutia ulos mukavasti. No samalla voisi lysyä että onko tullut tilanteita kun olet lähtenyt liikkeelle ja ns ekoissa valoissa talvella on tullut rinnalle kolmosmallinämmä putki pöristen, no Q:lla siitä selviää..
Se että siinä kohtaa helposti unohtuu se järki jos kone ei olekkaan öljyn/veden/voimansiirron/komponenttien jne osalta käyntilämpöinen vaan mun on oltava ekana mutkasta ulos...
Shell opastaa että öljy saavuttaa vasta 83 asteessa sen mitä insinöörit on se ajatellut tekevän, plus 83 astetta ja vähintään 30min niin alkaa öljyssä oleva kosteus poistua.
Näin ollen, miksei molemmat, eli öljy plussan puolelle säteilylämmmittimellä ja vesi webastolla esim jolloin saat myös ohjaamon lämpimäksi, lisänä webastolla avulla ei tule kylmäkäynnistyksiä missään..
Kaikki haluaa tehoa jne tehokkaita moottoreita, mutta miksei niistä pidetä huolta, varsinkin jos niistä otetaan voimaa ulos enemmän kuin valmistaja on sitä suunnitellut.
Ja pyydän ei ole tarkoitus provosoida eli ei palkokasveja hengityselimiin..
Olen vain usein nähnyt kun kaverin kohtuu voimakasta seat valmisteista laitetta kiusataan heti kun mäntä hiukankin liikahtaa oli sitten -30 tai +30 keli.. yhtään ajattelematta että mitä siellä koneessa tapahtuu, pääasia että kulkee..
Comment
-
Joku kyseli letkulämmittimen asennusta? Se on ihan helppo laittaa öljynlauhduttimen letkuun kuten ohjeissa lukee. Tarvittaessa voin ottaa kuvan omastani jos jotakuta se auttaa :) . Tähän asti ainakin letlulämmitin riittänyt hienosti. Moottori lämpiää nopeasti , eikä mitään virhekoodeja tai kylmäkäynnistys häiriöitä ole ollut. Nyt huippu pakkasilla -25 C auto siirtyi lämpimään talliin , ompahan herkempi ajella muutenkin aamulla!
Sen verran on jo tuota ikää tullut mittariin, että tulee ajettua aina kone lämpimäksi ja kovilla pakkasilla vielä varovaisemmin . Tulipahan sitten valoissa mikä tahansa teini corolla viereen härkkimään :))) . Se on totta , että nelivedolla ja pinta kaasulla kuittaa talvella kaikki etu ja takavetoiset härnääjät, sinne ne jää sutimaan :))) .
Comment
-
audin tehdas on ilmoittanut ettei 2010 ja uudempiin ei saa letkulämppäriä laittaa.
säteily lämmitin on yhtä tyhjänkanssa näissä tsfi:ssä.
letkulämppärin on oltava tietyssä asennossa tai muuten ei lämmitä, töihin on monia tullut takasin kun äijät ovat laittaneet mihin asentoon milloinkin
Comment
-
Viime yönä -27 pakkasta, auto seisoi 10h pihalla töissä. Letkulämmitin päällä kolme tuntia. Kone lähti käyntiin kuin palmun alta, kierrokset tonnin tuntumassa, kohta normaalissa. Pitää sanoa, että hyvä ostos oli. Moittori äänet myös täysin normaalit, öljyn lauhdutin todella kuuma lämmittimen johdosta. Eli öljytkin lämpenee jollain lailla. Pääasia ,että auto käynnistyy kelillä kuin kelillä.
Comment
-
-
Laitan tänne samaan ketjuun lisäkysymyksen. Onko Audeille sivustoa jossa löytyisi alkuperäiset osat mitkä ovat kestävyydeltään parempia. Siinä vaiheessa jos tilaa osia niin olisi hyvä tietää mitä ovat alkuperäisiä osia ja mitkä tarvikkeita, harvemmin nuo kaupat siitä ilmoittavat mikä merkki on alkuperäinen.
Comment
-
Jos ei halua investoida webastoon/eberiin, niin seuraavaksi paras vaihtoehto lienee tt-thermo. Niiden kanssa lienee syytä varautua välillä askartelemaan pumpun yms kanssa. Perinteisessä letku- ja säteilylämmittimessä on molemmissa puolensa. Jos säteilijää ei halua, niin jonkinlaisen letkulämppärin nyt saa askarreltua autoon kuin autoon.
Comment
-
Itselle lohkolämmitin ei ole muutakuin mukavuusvaruste, kyllä se moottori pärjää -30asteisen käynnistyksen siinä kuin +30asteisenkin. Parissa autossa ollut säteilylämmitin ja kyllä se on lähes turha varuste. Säästää vähän pidempään rahaa ja laittaa sitten webaston, taikka letkulohkon kiertopumpulla.
Comment
Comment