Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Hälytin temppuaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Hälytin temppuaa

    Eli eli ongelma on seuraavan lainen ku joku aika sitten huomasin että autossa oli hälytin mennyt itsekseen päälle ja teki sitä useampaan otteeseen. no nyt se on ruennu tekemään samaa vaikka olen painanut sisätilatutkan pois päältä autosta lähtiessäni. Vikakoodit luettuani:
    Wednesday, 02 May 2012, 10:05:08
    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 8D0 862 257
    Component and/or Version: ZV-Pumpe, DWA, Funk D12
    Software Coding: 13131
    Work Shop Code: WSC 06325
    1 Fault Found:
    01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
    35-00 - -

    Tämän jälkeen säädin sisätilatutkan herkkyydeksi 50 ei tunnu auttavan ja nyt tulee tällasia koodeja:

    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 4B0 951 173
    Component and/or Version: Innenraumueberw. D03
    Software Coding: 00102
    Work Shop Code: WSC 06325
    2 Faults Found:
    01403 - Glass-Break Sensors: Rear
    36-10 - Open Circuit - Intermittent
    01384 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    35-00 - Please Register/Activate

    Eli onko mulla nyt sitten joku lasinrikko anturi joka ei halua tehdä yhteistyötä vai mikä tässä mättää ja jos on niin onko ne vaihdettavissa tai kytkettävissä kokonaan pois käytöstä?
    ilkeä vain kun hälyin menee itsekseen päälle ja en ole vielä onnistunut millään lailla saamaan ovia lukkoon että hälytin ei olisi mukana myös. Auto siis 99vm facelift s4 (Avant)

    Kiitosta taas jo etukäteen
    Viimeksi muokannut J1sj1s; 2.5.2012, 10:59.

  • #2
    Kato ettei oo ohjainyksikkö saanu vettä siellä takakontissa.

    Comment


    • #3
      Mistähän päin semmonen sieltä kontista mahtais löytyä? :)

      Comment


      • #4
        Voisin veikata että takana/takakontissa vasemmalla puolella jossain siellä (takakontin ja takalokasuojan välissä), missä on se luukkukin. Ainaki itsellä se ääni tuli sieltä, kun hälytintä joskus testailin.

        Comment


        • #5
          Avantissa siinä oikealla puolella, heti sivuluukun takana. Pehmeän muovin sisällä.
          summeri voi olla vasemmalla, mutta ohjainyksikkö on kyllä siellä oikealla.

          Comment


          • #6
            Ei ollu kosteana kummaltakaan puolelta mikään. pitäiskö se olla siinä samassa paketissa missä on keskuslukituksen alipainepumppu? senkin otin sieltä irti ja kyllä kaikki ihan kuivaa oli :)

            Comment


            • #7
              Siinä paketissahan se hälykin on.

              Comment


              • #8
                Edelleen tapellaan hälyn kanssa. eli onko tuota glass-brake sensoria mahdollista vagcomilla koodata pois käytöstä?

                Comment


                • #9
                  En tiedä saako ne pois VCDS:llä, mutta niin ainakin toimii kun yhdistät lasille menevät johdot. Eli laitat ne oikosulkuun.

                  Comment


                  • #10
                    Hei. Apuja tarvittaisiin seuraavaan ongelmaan. Auto on Allroad 2,7 bi-turbo 2001. Auton valot eivät välähdä kun suljen ovet ja jonkin ajan kuluttua auto rupeaa hälyttämään (epämääräinen aika). Tämän vikakoodin löysin VAG-Comilla:
                    1 Fault Found:
                    01403 - Glass-Break Sensors; Rear
                    36-00 - Open Circuit

                    Olisiko kellään kuvaa tai onko tuo normaali mikrokytkin? Tarkoittaako tuo nimenomaan takamatkustajien avattavia laseja ja kytkin löytyy lukkopesän tyköä? Pitäisi saada vähän tietoa mitä ja mistä lähteä etsimään.

                    Address 45: Inter. Monitor Labels: 4B0-951-173.lbl
                    Part No: 4B0 951 173
                    Component: Innenraumueberw. D03
                    Coding: 00002
                    Shop #: WSC 02335
                    VCID: 60CF67D4E0704B210FB-4B1E

                    Comment


                    • #11
                      Se tarkoittaa niitä taaimmaisia sivulaseja, niissä menee lanka ympäri lasia, ei ole mikrokytkintä. Se lanka voi olla poikki, tai siihen menevä johto rikki. Se liitin löytyy luultavasti etualanurkasta, sieltä sisustan muovien alta piilosta.

                      Comment


                      • #12
                        OK. Kiitti. Eli se on sitten semmoinen loop vaan. Eli jos tietäisi piuhat voisi ne ohittaa suoraan siellä hälyttimen päässä. Mistähän löytäisi kytkentäkaavion josta näkis johtojen värit?

                        Comment


                        • #13
                          Oli juuri noin kuin Okkim kirjoitti. Toinen johto oli poikki. Nyt korjattu. Hälytin moduuli 4B0951173 löyty tosiaan vasemmalta puolen. Takakontin etuosasta sisustan alta ja hälyttimen sireeni oikealta bassokaijuttimen vierestä eli sisustan alta takaosasta.

                          Nyt on vielä semmoinen ongelma, että valot eivät välähdä vieläkään kun laitan ovet lukkoon, muuten tuntuu toimivan kaikki. Vag-Com ei ole saatavilla, mutta yritin nollata vikakoodia ottamalla akun kengän pois vähäksi aikaa. Nyt aloin miettimään jos hälyttimessä on joku oma akku ja tuo vikakoodi makaa päällä. Pitäisi varmaan sitten nollata Vag-Comilla, että rupeaa toimimaan täydellisesti taas.

                          Comment


                          • #14
                            Itse itselle vastaten. Konepellin lukon mikrokytkin on normal close (NC) tyylinen. Eli jos johdot on erillään niin hälytin luulee luukun olevan kiinni. Nyt valot räppää kun sulkee kaukosäätimellä ovet.

                            Comment

                            Working...
                            X