Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi-merkkinen akvaario

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi-merkkinen akvaario

    Eilen noteerasin, että oikean takajalkatilan kumimaton päällä oli vettä. Tarkempi tutkimus osoitti, että myös alla oleva matto eristeineen on märkä. Etupenkki, takapenkin istuinosa, sivumuovi irti ja nostamaan kokolattiamattoa ylöspäin... Ja sitä vettä olikin! Miten paljon maton eriste voikin imeä, litrakaupalla.

    Entä syy tulvaan? Ajettelin, josko olisi pesusta tullut, mutta veden määrä oli siihen nähden liian suuri. Toinen vaihtoehto tuli mieleeni, ilmastoinnin kondessivesi ja sitähän sieltä oikean takajalkatilan suuttimesta tulikin!

    Seuraavaksi tutkimaan millainen vedenpoistoputki kondessivedelle on rakennettu. Asle näytti, että jonkinlainen kumiventtiili on etulattiassa. Mutta sitä ei löytynyt mistään. Otin alta ison eristeen irti ja sen alta, katin yläpuolelta näkyi kumihuuli. EGR oli otettava irti, jotta sai käden kumihuulelle, ja kas venttiilin huuli oli liimaantunut kiinni. Sormilla sen sai helposti avattua, jätin myös enemmän tilaa huulen ja eristeen väliin. Kone käymään ja johan alkoi vettä tipahdella oikeaan paikkaan auton alle.

    Sitten vuorossa vesivahingon kuivausoperaatio. Matto irti lattiasta oikealta puolelta, puupalikoita alle, jottei painu takaisin. Sienellä imien litrakaupalla vettä pois lattialta ja sisätilanlämmitin puhaltamaan maton alle lämmintä ilmaa. Oli viime yön puhalluksessa ja on vielä parista kohtaa märkä eli puhallus jatkuu.

    Opetus > seuraan venttiiliä säännöllisin väliajoin ja jos vielä liimaantuu kiinni, teen siihen reiän.

  • #2
    Katsos kehveliä... Sain ilmeisesti samaisen vian korjattua ja nyt jälkikäteen pistin tuurilla "vettä sisään" hakusanoiksi ja löytyi tämä viesti. Koitin etsiä vaikka millä hakusanoilla aiemmin, mutta en millään muka löytänyt edellistä viestiä.

    Itse pääsin vian alkulähteille kun huomasin, että vettä tulee sisään poutasäälläkin. Tämä sai arveluni siirtymään kondenssiveteen. ASLE näytti drain funnel ja drain valve -nimisiä osia, joiden kautta kondenssiveden tulisi poistua vänkärin puolen etujalkatilasta.

    En löytänyt auton alta tuota ulostuloa, joten möyrin auton sisäpuolella tuntikaupalla repien pois hanskalokeron ja lattiamattoa. Ja vettä todellakin oli PALJON. Monta monituista litraa. Lattiamaton alla on sellainen "suppilo", jonka kautta vesi menee lattiassa olevaan reikään. Irroitin suppilon kolme ruuvia (joista se kolmas on äärimmäisen **ttumainen irroittaa), siirsin suppilon pois edestä ja puhalsin paineilmaa reikään. Ihmetykseni oli suuri kun mitään mieletöntä määrää knööliä ei tullutkaan ulos, mutta vika näytti korjaantuvan...

    Mikan viesti kertoikin sitten varsinaisen vian, eli näiden "huulien" kiinnillimaantumisen.

    Kumpihan tapa lienee helpompi? Mikan vai mun? Mietin vain tulevaisuutta ja muita samaan ongelmaan törmääviä ajatellen...

    Comment

    Working...
    X