Eli kysymys olis että mistä automaatti-ilmastointi (-97) puhaltaa normaalisti auto -asennolla? Omien kokemuksien mukaan talvella (kylmällä) puhaltaa tasaiseen tuulilasille, kojelaudan suuttimista sekä alas. Lämpimällä ongelma on se että puhallus tulee auto -asennolla ainoastaan kojelaudan suuttimista, tuulilasille ei mene ilmaa ellei paina napista erikseen tuulilasin suuttimia auki. Muuten tämä on ok. mutta nyt kun lämmön puolesta ei tarvi enää pitää kompuraa päällä niin ilmaantuu tuulilasille huurtumisongelmaa ellei laita käsin tuulilasipuhallusta käyttöön. Ongelma poistuu kun keli viilenee tarpeeksi => automatiikka avaa myös puhalluksen tuulilasille. Onko tämä ominaisuus vai onko ohjelmassa / antureissa jotain häimää? Vielä selvennyksenä siis ilmastointi päällä ongelmaa ei ole, mutta kun ottaa "lumihiutaleen" pois ja antaa muuten puhalluksen olla automaatilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Automaatti-ilmastoinnin puhallus / tuulilasin huurtuminen
Collapse
X
-
Marko, onko raitisilmasuodatin vaihdettu milloin (Otan sen itse aina talveksi pois)? Toinen tarkistuksen kohde on apukuskin puoleinen "kosteus" lattiamaton alla - ettei vaan ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki tukossa ja mehut maton alla haisemassa....aiempaa keskustelua, katso alin viesti
nimimerkillä
"kokemusta on"
Comment
-
Mullakin tuli vettä auton alta, mutta osa löysi tiensä sinne maton alle tippa kerrallaan ja haju oli tunkkainen. Hyviä konsteja hajumaailman muuttamiseen jollei vika ole maton alla: Ompun tuoksua
Comment
-
Ei ole kyse liiasta kosteudesta eikä ole tunkkaista hajua, eli vika ei ole vedenpoistossa / raitisilmasuodattimessa (kondensiovesi valuu ilmastointia käytettäessä nätisti auton alle ja matot eivät ole kosteita). Kyse on ainoastaan siitä että kun tuulilasille ei puhallu automaattiasennolla ollenkaan ilmaa niin tuulilasi alkaa pikkuhiljaa ajossa huurtumaan. Huurtuminen loppuu välittömästi kun nappaa puhalluksen tuulilasille käsin päälle ("nuoli ylös"). Ja myös omppukäsittely on tehty keväällä (silloinen tunkkainen haju poistui käsittelyllä) :)
Comment
-
Oliskohan tuo enempi ominaisuus kuin vika.. Itse olen hieman huomannut samaa. Sopivan kostealla ja viileällä kelillä eco ja auto päällä ajellessa tuulilasi ja sivulasit meinaavat hieman huurtua. Lasit saa auki laittamalla puhallusta ylemmäs, huurteenpoistolla tai ottamalla kompuran mukaan. Tuohonko olis odotettavissa parannusta sitten kun kelit hieman kylmenee? No eipäs tuo mahdottomasti haittakaan, mutta vois tuo auto hieman puhallella tuulilasinkin suuntaan.
Comment
-
Mä olen kyllä epäillyt omassani olevan samaa vikaa mutta taitaa olla ominaisuus. Kesällä häiritsee kun keskisuuttimesta puskee pakkasta käsille. Ja jos kylmästöintikone ei ole päällä niin tuulilasi huurtuu sateella. Se on vaan käsin pistettävä puhallus tuulilasille ja keskelle.
Muun merkkisessä autossa tämä saattaisi olla vika, nyt tämä on tehty perinteiseen tapaan ;)
Comment
-
Ok, siis kyllä mulla huurtuu jos on kylmästöinti econimilla eli pois, mutta miksi sitä käyttää? Noita keskisuuttimia voi säätää pienemmälle ja mulla on keskellä vielä erillinen kylmä/kuuma rulla joka kyllä vaikuttaa jotenki. Vanhemmassa ilmastoinnissa sitä ei taida olla.
Comment
Comment